Gå til innhold

Ny stereo, budsjett ca 7000

Ranger emnet

petrez

Anbefalte innlegg

Tiden har nå kommet for å skaffe litt bedre stereo til bilen, en '98 Nissan Almera Sport. Det jeg har fra før er fronthøyttalere, Infinity 3-veis, som jeg synes fungerer godt nok for meg. Jeg er da på utkikk etter en CD/MP3 spiller, sub m/kasse, forsterker og bakhøyttalere (har best erfaring med 6x9" hittil, men er åpen for forslag). Prisen jeg hadde tenkt meg totalt er ca 7000, men kan til nød strekke meg kanskje med et par tusen til. Jeg er ikke "ekstremt" audiofil, så trenger i grunn ikke det beste av det beste, men er ute etter noen forskjellige meninger, og vil helst ha så godt utstyr jeg kan få til prisen. Også, hvor foretrekker dere å handle med tanke på pris?

Selv har jeg handlet mye med kamerater osv. i Svinesund, og hadde egentlig mest planer om å dra dit, men har begynt å bli litt usikker på hvor billig det egentlig er der ift. nettshoper. Hvor er det billigst/får man mest for pengene? Jeg bor forøvrig ikke mer enn en times kjøring til Svinesund, så kjørekostnadene dit er ikke mye å tenke på.

Når det gjelder forsterker har jeg som regel alltid hatt god erfaring med å bruke en god 4 kanals, brokoble 2 av de til sub og bruke de resterende til bakhøyttalere. På den måten synes jeg frontene får nok av kraft fra spilleren, og man får grei nok lyd bak. Vil helst slippe flere forsterkere, har ikke noe behov for mono forst. til sub.

Det jeg har vurdert til nå er:

Spiller: Alpine CDE-9843R, Blaupunkt Sevilla MP54, eller den jeg virkelig har lyst på (men som koster...), Pioneer DEH-P77MP

SUB: FOCAL SB27V1, flere forslag tas i mot her, men helst ikke mer enn 2000 inkl. kasse.

Amp: Audison SRx4, JBL Power PX-300.4 eller Infinity Reference REF7541A

Bakhøyt.: FOCAL 690CA1, eller for å matche frontene bedre, Infinity Reference 9613i

Det er i grunn det jeg har sett på hittil, forslag mottas med takk smile.gif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt. forslag:

Helix Blue pakke 3990,-

Pioneer DEH-P77MP 3495,-

Totalt ca 7500,- (har det meste av kabler og slikt).

Virker for min del som et ganske bra valg akkurat nå... Men Pioneer spilleren vet jeg de også selger i Svinesund f.eks, og er kanskje litt billigere der...?

Spilleren er nok det jeg kan forandre mest på, synes Pioneer'en er utrolig stilren, men skulle det bli aktuelt å spare inn, kan jeg klare meg med en til ca 2000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider