T0mmen Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Hoi. Trenger en Golf II 1.8L motor, kan godt være en fra CL, GL eller GT (halvinnsprøytning?)..Hørte på pris på nye stempelringer på min motor som er en 1.8L gasser, og kosta 3600,- for nye ringer, og 500,- for ventiltettere, så det kommer på 4000,- + tid og rep, så da velger jeg heller å kjøpe en annen motor mye billigere, og montere den selv i vinter. Motoren må være i god stand. Om det mangler noe småtteri, så kan jeg ta div fra min egen. Men den må starte.. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 3600kr for nye stempelringer går IKKE ann :hammer Hvem er det som har gitt deg den prisen da? :hvaskjera Krogslund: 0842066 Stempelringssæt 485,32 Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Jo, på VW forhandler her jeg bor, sa de (karnsje det var 3500,-) iallefall noe rundt der. Jeg syns det var svinDYRT! Stempelring sett ja, ikke pr ring nei. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 selger de stempelringer av gull nå altså.. ;) det der var en helt latterlig pris for stempelringer! prøv oslo sylinderservice f.eks.. eller gi faen, og sett i en annen motor! Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Jeg har kjøpt inn ventiltettere, men må bare få skifta de. Det ryker blå røyk hele tiden, til og med når bilen er varm, og har vært i drift f.eks i 3-4 timer også. Fikk først tips om at ventiltetterne er gåen, så jeg måtte kjøpe inn de. Og den bruker en god del olje. Så sa en kamerat at stempelringene er nok også gåen, så jeg skulle høre på pris på de, og det var 3500-3600,- de sa for komplett stempelringsett. Prisen på ventiltetterne var 476,- eller noe rundt der. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 selger de stempelringer av gull nå altså.. ;) det der var en helt latterlig pris for stempelringer! prøv oslo sylinderservice f.eks.. eller gi faen, og sett i en annen motor! Har du en link til dem? Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Hva e ille med disse da? Krogslund: 0842066 Stempelringssæt 485,32 Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Har nå sendt mail til dem, for å høre på fraktpris osv. Blir det ikke så alt for dyrt, bestiller jeg heller fram dem gitt:) Men syns egentlig ikke at bilen min drar like godt som en kamerat sin Golf II 1986 mod 1.8CL. Den er helt orginal, med orginale felger osv. Kan dette med ventiltettere og ringene være en årsak til at bilen min drar dårligere? Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Har nå sendt mail til dem, for å høre på fraktpris osv. Blir det ikke så alt for dyrt, bestiller jeg heller fram dem gitt:) Men syns egentlig ikke at bilen min drar like godt som en kamerat sin Golf II 1986 mod 1.8CL. Den er helt orginal, med orginale felger osv. Kan dette med ventiltettere og ringene være en årsak til at bilen min drar dårligere? ok.. Ja hvis ringene er slitte blir det lavere komp.. Du har jo også fartsdempere. Noe som heter M3 Speil:P Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 :hammer lol :hammer Er ikke M3 speil, men M3 look (fra JOM)! Vurderer å bytte til lakkerte orginal speil, og selge disse! Endelig tatt til fornuft si..hehe! Okai, takker for alle svar! Da blir nye stempelringsett bestillt snarest. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 blabla Men syns egentlig ikke at bilen min drar like godt som en kamerat sin Golf II 1986 mod 1.8CL. Den er helt orginal, med orginale felger osv. blabla du sa det netopp selv.. bilen går faktisk bedre på original felger en den gjør på store tunge alufelger.. blir mer masse mot veien som skal flyttes, samt at det er tyngre og dra rundt f.eks 16" med lavprofil enn det er å dra rundt originale 13" med normal profil! ;D Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertR Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Har nå sendt mail til dem, for å høre på fraktpris osv. Blir det ikke så alt for dyrt, bestiller jeg heller fram dem gitt:) Men syns egentlig ikke at bilen min drar like godt som en kamerat sin Golf II 1986 mod 1.8CL. Den er helt orginal, med orginale felger osv. Kan dette med ventiltettere og ringene være en årsak til at bilen min drar dårligere? Du har vel RP motor med monoinnsprut... går ikke så godt de som en `86 mod med gasser... er faktisk en del forskjell der selv om begge er utgitt på 90 hk, har hatt begge deler selv også (en `85 og en `90 mod)... monojetronic er sløve greier... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ADM VR6 SJEF Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 :hammer lol :hammer Er ikke M3 speil, men M3 look (fra JOM)! Vurderer å bytte til lakkerte orginal speil, og selge disse! Endelig tatt til fornuft si..hehe! Okai, takker for alle svar! Da blir nye stempelringsett bestillt snarest. Halois ! du kan få en 1,8 motor uten topp av meg, om du henter den. den er fra golf II 90 mod. den har gått 97 000 km. har ikke plass til å ha sånt liggende lenger. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Du har vel RP motor med monoinnsprut... går ikke så godt de som en `86 mod med gasser... er faktisk en del forskjell der selv om begge er utgitt på 90 hk, har hatt begge deler selv også (en `85 og en `90 mod)... monojetronic er sløve greier... Hey. En kamerat har en slik du mener på, og den drar ENDA dårligere enn min igjen. Jeg har ikke noe som helst innsprøytning på bilen min. Vanlig 2e2 gasser (så vidt jeg vet). Men som tidligere sagt, så er nok stempelringene årsaken her. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Med det samme jeg har en slik tråd ute, så lurer jeg på om det er noen som har sidetrekkene baki bagagerommet til Golf II? Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg