Gå til innhold

piggfrie pigg dekk?

Ranger emnet

wicky124

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har nye piggdekk. alle piggene har dotte ut...

går det ann å sette inn nye pigger i gamle hull?

gjør dekksjappene dette??

Kjørte du inn de nye dekkene. Helst 20 mil under 60km/t. Hvilken type dekk er det. Har kjørt både Conti og Gislaved. Disse mista piggene. Men Nokian har firkantig plate i enden av piggen, så de sitter bedre.

Det er fullt lovlig å ta ut pigger av dekk og omså bruke dem som sommerdekk, så lenge det står m+s(mud & snow) på dem. Har aldri hørt at det ikke er lov å sette i nye pigger. Men problemet er vel at det ofte er umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har da hørt om flere dekksjapper som pigger opp igjen dekk.

Jeg har samme problemet som trygveleo,

Ja, biltema selger ulovlige spacere, du kan få "plugget" et dekk det er hull i, noe som heller ikke er lov,(må lappes fra innsiden egentlig, men hvem gidder vel det?) du kan få kjøpt pærer det ikke er lov til å bruke. Ikke alt du kan kjøpe er lovlig i bruk :hammer

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, biltema selger ulovlige spacere, du kan få "plugget" et dekk det er hull i, noe som heller ikke er lov,(må lappes fra innsiden egentlig, men hvem gidder vel det?) du kan få kjøpt pærer det ikke er lov til å bruke. Ikke alt du kan kjøpe er lovlig i bruk :hammer

horer selges, men er ikke lovlige i bruk... :thumb

har noen knallgode eskimo S2 dekker(pigg), eneste som virker kjent med de er s2 delen... sikkert kanllgode dekk til 2,2 20v turbo bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke feil, så da er det vel neppe noe å rette på! :cocain:

Isåfall lurer jeg på hvorfor Nokian reklamerer med at de pigger opp dine gamle dekk? Såvidt jeg vet er det låv men det er ikke låv å sette i flere pigger en det som dekket kom med standar. For jeg hadde planer om å pigge i dobbelt så mange for å bruke på is kjøring men fikk beskjed om at han kunne pigge opp de jeg hadde mistet men ikke mere!

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall lurer jeg på hvorfor Nokian reklamerer med at de pigger opp dine gamle dekk?

Da kan det hende at de setter de inn fra innsiden igjen... ikke bare kjører dem inn fra utsiden... :wonder

Såvidt jeg vet er det låv men det er ikke låv å sette i flere pigger en det som dekket kom med standar. For jeg hadde planer om å pigge i dobbelt så mange for å bruke på is kjøring men fikk beskjed om at han kunne pigge opp de jeg hadde mistet men ikke mere!

Det finnes regler for hvor mange pigger ett dekk kan ha. Vet ikke om det er lov å øke antall pigger hvis dekket/dekkene skal brukes kun i forbindelse med løp... Devil

Lenke til kommentar
Del på andre sider