Gå til innhold

piggfrie pigg dekk?

Ranger emnet

wicky124

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis politiet sier noe på det ville jeg bare tatt noen bilder av dems dekk med komentar: Vi snakkes i retten. Nesten alle politi biler har pigget opp dekkene ulovlig! Da jeg bestemte meg for å finne ut om dette var noe de faktisk kunne gjøre, fikk jeg svaret:

Nei.. de har ikke det, men hvem skal ta dem ???

Det der er bare tull. Jeg jobber på det dekkverkstedet som legger om dekkene til alle politibilene i byen. Og de kjører på de samme dekkene som deg og meg. Tror ikke det er noe annerledes i Oslo.

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, en kompis av meg som går politihøyskolen nevnte noe ang fartsmerkingen på vinterdekk.. Sa det smalt i hjulbuene på poltibilen i en rundt 130-140 med piggdekk som skulle være godkjent til 200 elns. Var ikke mange piggene igjen etter de var ferdige med kjøretreningen :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel dekkene som er godkjente for 200 og ikke piggene.

Selvfølgelig er det lov å kjøre med dekk som piggene er tatt ut på. Man får jo kjøpt nye vinterdekk som har ferdigborra hull til å sette pigger i om man ønsker det.

Har man mistet piggene og fortsatt har mønsterdybde nok er det ikke noe problem å få repigget dekkene. Forutsetningen er at det er plass til å borre nye hull i mønstret slik at det er plass å sette inn piggene. Det er som regel ikke mulig å sette en ny pigg i det gamle hullet.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, en kompis av meg som går politihøyskolen nevnte noe ang fartsmerkingen på vinterdekk.. Sa det smalt i hjulbuene på poltibilen i en rundt 130-140 med piggdekk som skulle være godkjent til 200 elns. Var ikke mange piggene igjen etter de var ferdige med kjøretreningen :D

Jeg mistet ikke noen(eller få) pigger da jeg kjørte i 170 med mine pigg-dekk i fjor vinter (Det skal legges til at det ikke var så alt for mange igjen før jeg startet turen, så de som var der hadde sikkert grodd fast :D )

Men politiet har vell satt ekstra pigger i dekka.. kansje det er disse som forsvinner?

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å nappe ut piggene det ja, men hvordan dem blir på vinterføre er vel så som så.

Piggdekk uten pigg blir aldri like bra som piggfridekk da de er byggd opp på en helt annen måte med gummiblanding og mønster.

Men om det stort sett er bykjøring på bar asfalt er det jo greit.

Slipper piggdekkavgift iallefall.

Å avgifter betaler vi jo egentlig nok av fra før å så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider