Gå til innhold

motor valg?

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

hey

sitter å lurer på ka motor so kan vere kjekk å ha i bilen?

dei fleste har turbo motor for tiden, men kunna tenk meg å hatt nåke anna..

sitter å vurderer V8 motor eller B230E motor. (Har E motor ståandes)

nåken som har bedre tips...

helst en motor som passer lett inn uten store modifikasjona på fester og elertrisk

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230FK er enkelt og greit den motoren du får mest igjen for både målt i kroner og øre og arbeid. passer som hånd i hanske og gjør seg svært godt i 240 som er litt lettere enn 940!

Var B230FK som var høgst på listen i motor valg...

men de er ikkje so spess i 240 lengre, alle har de liksom..

kommer eg over en billi å bra motor er de greit.

men har 2 prosjekt no, so pengane må fordeles på begge bilane:P

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal tenke litt på kjøreegenskaper osv kan du kaste V8'ern i dass. En så tung klump passer ikke bra i en 240 med tankte på vektfordeling osv.

Men det er jo billigere å trimme en V8 opp til et visst antall hk da, men vil tørre å påstå at det er mer verdt å legge pengene i en rødblokk i stedet. Får mer igjen over hele rangeringen da.

Men er opp til hver enkelt hva de vil ha, jeg bare kommer med tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal tenke litt på kjøreegenskaper osv kan du kaste V8'ern i dass. En så tung klump passer ikke bra i en 240 med tankte på vektfordeling osv.

Men det er jo billigere å trimme en V8 opp til et visst antall hk da, men vil tørre å påstå at det er mer verdt å legge pengene i en rødblokk i stedet. Får mer igjen over hele rangeringen da.

Men er opp til hver enkelt hva de vil ha, jeg bare kommer med tips.

V8 er bare en tanke i grunnen...

har en B230E motor som er litt små trimma. er de verdt å legge meir penger i trimm deler i den, enn å kjøpe turbo motor?

har helder ikkje økonomi til å legge ut 15 store, til en FK motor helder :/

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok fort ut med 15 lapper desverre..

forhørte mej nettopp på en FK motor som hadde rulla 35000km 98mod. skulle ha 16-17 med alle deler i tilegg til bygge om til 240...

so forbanna surt å ikkje ha penger til nåke slikt.

men får selge de som eg ikkje trenger å kjøpe ny motor:P

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider