Gå til innhold

Audi 80 1.8 S

Ranger emnet

AUDI RS3

Anbefalte innlegg

• 4 years later...
Har tittet på en Audi 80 1.8 S, 1987 modell som har gått 185 000 og lurte på om noen kan hjelpe meg meg hvilke deler som jeg burde sjekke, noen deler som er kjent for å gå istykker på denne modellen etc..

Hei, det som er ett kjent problem er jo forstillinga på Audi. Se opp for dårlig forstilling, og kjenn etter slark på drivakslinger, og at dem ikke lager mye rare lyder når du starter i gang en kjøretur eller svinger. Vær også på vakt etter knuste frontruter, for det er dyrt på disse bilene. Her i Gjøvik koster dem ikke mindre enn 6000,- for akkurat denne bilen. Jeg har samme bilen stående utenfor døra, og har byttet drivaksling og frontrute.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svakhetene på disse bilene er få, men det finnes noen punkter. Speedometer som fusker, skyldes som regel dårlig kontakt. Oljeforbruk kan forekomme, skyldes utette ventiltetninger (bagatell).

Lastventilen kan henge, kan oftest smøres opp.

Ventiltikking, skyldes bruk av feil olje eller løfterene er modne for utskifting. Også en bagatell.

Bryter for vifte i varmeapparat kan fuske eller formotstander kan ryke på trinn 2 og/eller 3.

Ser at drivakslingene er nevnt, disse er ingen svakhet. De kan derimot ryke svært fort om mansjettene ikke er hele, noe som gjelder alle bilmerker! Dårlig forstilling (1995-98 A4) gjelder ikke denne bilen, denne har samme forstilling som bl.a. Golf 2.

Men. Den største fordelen med denne bilen er at den gjerne er den bilen på markedet som ruster minst. Motorene holder galant 400000 km om de brukes normalt og får normalt vedlikehold.

Jeg har ingen problemer med å anbefale deg å kjøpe, dette såfremt bilen har blitt brukt "normalt" og ikke er herjet med.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svakhetene på disse bilene er få, men det finnes noen punkter. Speedometer som fusker, skyldes som regel dårlig kontakt. Oljeforbruk kan forekomme, skyldes utette ventiltetninger (bagatell).

Lastventilen kan henge, kan oftest smøres opp.

Ventiltikking, skyldes bruk av feil olje eller løfterene er modne for utskifting. Også en bagatell.

Bryter for vifte i varmeapparat kan fuske eller formotstander kan ryke på trinn 2 og/eller 3.

Ser at drivakslingene er nevnt, disse er ingen svakhet. De kan derimot ryke svært fort om mansjettene ikke er hele, noe som gjelder alle bilmerker! Dårlig forstilling (1995-98 A4) gjelder ikke denne bilen, denne har samme forstilling som bl.a. Golf 2.

Men. Den største fordelen med denne bilen er at den gjerne er den bilen på markedet som ruster minst. Motorene holder galant 400000 km om de brukes normalt og får normalt vedlikehold.

Jeg har ingen problemer med å anbefale deg å kjøpe, dette såfremt bilen har blitt brukt "normalt" og ikke er herjet med.

Det jeg mente med dårlige drivakslinger er hvis man har "børna" mye, og herja med bilen. Da er dem ikke lenger gode etter tid.

Jeg merker at du har mer greie på disse bilene enn jeg har i hvertfall. Har alltid vært Audifan, men har ikke hatt audi mer enn 6 mnd bare selv.

Det er koselig at det finnes så akrive folk som deg her inne. Har sett at du skriver til omtrent enhver sjel som spør om noe, og det setter jeg pris på. Det er sånne folk jeg tar av meg hatten for som stiller opp for andre når dem har problemer.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente med dårlige drivakslinger er hvis man har "børna" mye, og herja med bilen. Da er dem ikke lenger gode etter tid.

Jeg merker at du har mer greie på disse bilene enn jeg har i hvertfall. Har alltid vært Audifan, men har ikke hatt audi mer enn 6 mnd bare selv.

Nå klarer man vel ikke å burne allverden med 90 hk, men sant nok, herjing sliter på hele drivverket.

Og ja, er nok ihuga Audifan jeg også ;)

Det er koselig at det finnes så aktive folk som deg her inne. Har sett at du skriver til omtrent enhver sjel som spør om noe, og det setter jeg pris på. Det er sånne folk jeg tar av meg hatten for som stiller opp for andre når dem har problemer.

Takker så mye, hyggelig å høre. Jeg har en nokså stram "timeplan" men er innpå her når jeg har anledning. Etter min mening så er vi jo her for å hjelpe hverandre :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...