Gå til innhold

antirust midler.. rust bullet o.l.. hvilket anb. dere?

Ranger emnet

e321

Anbefalte innlegg

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dumme er at jeg ikke har lakksprøye, så må nesten bruke rulle da:( men så må jeg jo slipe ned/matte rust killern før jeg lakkere uansett... fordi det vil gå mer en 72 timer før jeg lakkerer bilen.. mange måneder faktisk

Men det vil kanskje gå ann å kjøpe en billig sprøyte for å påføre rust killern, har tilgang til en liten og slapp kompressor

Hei!

En billigsprøyte er uansett mye bedre enn rulle.

Hva er du du skal påføre det på?

Mulig jeg kan få gjort det her hos meg i Asker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

En billigsprøyte er uansett mye bedre enn rulle.

Hva er du du skal påføre det på?

Mulig jeg kan få gjort det her hos meg i Asker...

Nei, er vell egentlig alt av bil... hele utsiden hvertfall. kanskje under.. men under kan jeg påføre det med rulle og kost. der er det ikke så farlig hvordan det ser ut. Er litt vanskelig for meg å få fraktet bilen til asker men det er jo en mulighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva annet kan du hjelpe til? Lakkering av understell?

Hva må preppes før lakkering?

For best resultat anbefales selvfølgelig sandblåsing, noe jeg også kan gjøre, ellers er det å matte ned og avfette. Rust Bullet bør påføres på bart stål eller rust for best effekt. Hvis du påfører over noe annet vil det jo naturligvis dette av om laget under detter av.

MVH

Dag Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For best resultat anbefales selvfølgelig sandblåsing, noe jeg også kan gjøre, ellers er det å matte ned og avfette. Rust Bullet bør påføres på bart stål eller rust for best effekt. Hvis du påfører over noe annet vil det jo naturligvis dette av om laget under detter av.

MVH

Dag Erik

Jeg tenkte på understell og ved jekkfester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er desverre utsolgt for Quarts og pints i Automotive. Har kun vanlige pints igjen for tiden. Det har gått hardt unna i det siste for å si det sånn. Bestilte en ny sending for et par uker siden, så det bør være her innen en måned.

Da har jeg også bestillt en ny størrelse, Gallons, som er rett under 5 liter. Kommer til å være gunsig prismessig for dere som vil lakke hele bilen.

Så madmunk og dere andre som prøvde å sende meg bestillinger, jeg kommer tilbake til denne tråden når neste sending kommer inn.

Hvis dere vil ha noe nå, må det desverre bli vanlige pints, noe som ikke kan sprøytes. Men det er jo til gjengjeld mere solid. Så til understell er det jo perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan påføre dette på understell da? Malekost?

Noe som må gjøres med understell før påføring av RB?

Som Orph sier så bør det være bart eller rustent metall. Uten lakk eller understellsmasser. Også viktig at det er fettfritt, så å tørke over med litt tynner er ikke dumt.

Har du en sprøyte med store dyser, så funker det å påføre den vanlige med den og. Da snakker vi dysestørrelse 1.8 minimum, helst større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
jepp! tenkte å pøse på med endel salt og ;)

men det med tectylen.. hvis jeg bruker to lag med rustbullet (som tilsynelatende skal være svært effektivt) på en ganske så rustfri underside på bilen.. for så å smøre på tectyl som da beskytter mot steinsprut ol. bedre en alt annet! så burde saken være biff.. ett område uten rust begynner sjeldent å ruste med tectyl oppå asså! ;)

Prøv å få tak i sånnt salt/saltssuppe som dei sprer på veiene, det har en ganske mye høyere salt innhold enn vanlig salt sjøvann.

Det er faktisk bedre å få sjøvann på bilen enn det dei sprøyter på vei.

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forhandlere av Rust bullet i Trondheim,eller må det bestilles?

Hei!

Må desverre bestilles.

Har hørt med endel kjeder og slikt, men de tar altfor mye avanse til at jeg ser noen hensikt i å gå den veien.

Nesten dobbel pris av nåværende blir for mye...

Men det er nå bare å sende meg en mail på post@rustbullet.no med bestilling.

Enkelt og greit, kan til og med bestille hjem på døren, så slipper du å gå ut av huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått inn et par nye paller med Rust Bullet, så nå har vi masse av alt!

Prisene går desverre noe opp, da prisene fra U.S.A har økt, pluss at vi har blitt momsregistrert.

Så hvis dere skal ha noe, er det smart å bestille nå!

Vi får også inn en ny størrelse, Gallons på nesten 5 liter, priser på den størrelsen kommer jeg tilbake til om noen dager.

MVH

Dag Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt klaging fra meg:

De malings boksene er så tynne og svake i metallet at lokket pluss kanten rundt blir helt mishandlet etter noen ganger med lokket på og av.

Har brukt Rust Bullit'en til flekkmaling her og der og har fortsatt mye igjen. Nå ser jeg meg om etter en tom, ren boks jeg kan helle det over i. Originalboksen er helt mishandla.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt klaging fra meg:

De malings boksene er så tynne og svake i metallet at lokket pluss kanten rundt blir helt mishandlet etter noen ganger med lokket på og av.

Har brukt Rust Bullit'en til flekkmaling her og der og har fortsatt mye igjen. Nå ser jeg meg om etter en tom, ren boks jeg kan helle det over i. Originalboksen er helt mishandla.

Det jeg pleier å gjøre er å stikke hull i lokket med en syl, så heller jeg så mye som jeg tror jeg skal bruke over i et beger, Så taper jeg igjen hullet.

Da slipper du problemet med at lokket sitter dønn fast og du slipper at resten av inneholdet herder.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider