Gå til innhold

940en blir rånebil (med stil)

Ranger emnet

yoyofish

Anbefalte innlegg

• Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bak.jpg

Dei her gjekk gjennom EU, han berre smilte til meg da han såg på dei... Lyste bra da. Men synst ikkje det er så fint med sota lykter.

Sotespray. Den eg brukte gjekk det fint og vaske vekk med tynner.

yoyofish: Fin bil...(sei ifra om du vil eg skal ta vekk det stygge bilde)

Jau, betryggende. tenkte bare på blinklys bak å ryggelys sånn som yoyofish har gjort, er så fint:)

Takk for hjelpa gutter. å takk for hjelp og "lån" av tråd yoyofish:)

-2001 Volvo S60 2,0L Turbo

-1991 Volvo 940 (Solgt)

Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

Er jo aktivitet her jo. :P

Er ikke helt sikker på de sota lyktene jeg heller. Men 2000kr for hvite blinklys syns jeg bare er drøyt. Det er så kjipe penger, vil heller bruke de på noe annet morro. ;)

Lyser helt utmerket også, man ser ikke forskjell med det blotte øyet værtfall. EU er no problem. ;)

Jeg ruller i follo distriktet ja, holder til på Kolbotn. Takk for de gode ordene om bilen ahattest! Enig i at bildene på denne sia ikke snakker helt for hvordan bilen ser ut i virkeligheten.

Kommer en solid oppdatering her snart, har endelig fått fart på nye motorn min, så da kommer det litt bilder og tekst.

Har også senka litt mer foran, samt lagt til en ripe i hvert hjørne av bilen, så det er jo gull. ;)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meget fin bil:) råkule de felgane!!! eneste jeg er usikker på om jeg liker eller ikke er den lyktesotinga di:P kvite blinkers kosta 2300,- på pedersen racin. å d e jo for alle lyktene;) e ein fine invistering:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøyer nok litt med oppdateringa gitt. ;)

Vært litt barnesykdommer med bilen selvfølgelig. Hadde først problemer med at returoljerøret fra turboen ville stikke av (deilig duft i bilen når 0,5l olje renner ut på downpipen).

Så knakk festet til BTRen (kina drit).

Og i går blåste jeg toppakninga! :D

Litt høyt ladetrykk en periode, litt tenningsbank. Skrudde ned igjen men tror det var nok til å skade pakninga såpass at den blåste dagen etterpå. Satser på det værtfall. :)

Skal byttes i morgen så er forhåpentligvis på veien igjen da.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toppakningsbytte på en gammal morken rødblokk tar ikke lange tiden, hvis alt går som det skal:) Er værre når pinnboltene til eksosen knekker, eller mutrene har rusta fast, da tar det lang tid:P kan være en fordel å bruke litt kobberpasta på pinnbolter og slikt som står i et varmt miljø, hvis du i det heletatt har planer om å ta av/bytte ting ved en senere anledning:)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det enderøret endte på dynga for leeeeenge sia. ;)

Var bare en morsom sak jeg gjorde på skolen.

Nå er det 3" hele veien med 3" stuss. :)

Fikk forøvrig smelt på toppen igjen med ny pakning idag. Ble bare for seint for å få på resten av småtteriet. Har ikke noe arbeidslys. Men i morgen blir det fres igjen. Håper jeg. :D

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
  • 3 months later...

Skjer det no her da? hehe.. jeg får oppdatere litt for han siden han ikke gidder selv... Satt nettopp og skrev en lang update og la inn alle bildene mine med tekst og hele pakka.

Så kom jeg nær en knapp og alt jeg hadde gjort ble sletta (#"¤%&/(&%¤#"¤%&/%¤#"¤%&/%¤#)... Ble så rasene, da det tok meg 3 kvarter å lage den updaten til ingen nytte, så jeg prøver igjen, men går ikke så dypt i detaljene..

Gamle motorn er demontert og solgt. Den orginale FK motorn med litt mods er montert. Lakkert alle motor deler, noe pulverlakkert. Hvis jeg har forstått rett, sikter han nå på 250 stabile hester, siden han begynner å bli litt lei av å skru. Det er ikke så mye som mangler nå før bilen er på veien igjen. Jeg og en kompis ble med yoyofish og skrudde for noen uker siden. Tok en del bilder som kommer her(beklager dårlig kvalitet, tok med mobilen):

Tok ut bensintanken for å sette bensinpumpa riktig. den satt helt skeivt :P :

Bilde014.jpg

Monterte nye skiver og klosser. Importert fra USA hvis jeg husker rett:

Bilde015.jpg

Motorrom og litt diverse:

Bilde016.jpg

Bilde017.jpg

Bilde018.jpg

Her er gamle FK som skal nedi. Litt fresha opp:

Bilde019.jpg

Bilde020.jpg

Bilde021.jpg

Bilde023.jpg

Her er GROM felga som ble montert:

Bilde024.jpg

Bilde025.jpg

Bilde026.jpg

Bilde027.jpg

Strøkne bremser og strøkne felger :D :

Bilde030.jpg

niførrn ute og lufter seg mens vi monterte løftetalja i taket for å sette inn motorn. Hadde nesten glemt hvor grom den kjerra er med de felgene :) Monterte også på M90 kassa. Bilder følger:

Bilde031.jpg

Bilde033.jpg

Bilde034.jpg

Bilde035.jpg

Bilde036.jpg

her monterer vi motorfester og gjør klart til å slippe motorn ned i sitt rette element:

Bilde037.jpg

og her kommer motorn nedi:

Bilde038.jpg

Så var'n nedi:

Bilde040.jpg

Bilde041.jpg

Bilde042.jpg

Jess. Dett var dett for denne omgang. Vi fikk ikke motorn til å passe med en gang :S Skjønte ikke hva det kunne være. da vi skulle ha på traversen til girkassa, fikk vi ikke skruehullene overens. Senere fant yoyofish ut at servopumpa, som var løs, lå i veien for at motorn ble sittende riktig.

Enjoy :)

- X 94' Ford Scorpio havari

- X 90' Volvo 240

- 91 (92)' Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider