Magnum_pi Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Er fint med pur unge tåpelige nye sjåfører som tror de er sikre sjåfører i ~200 på offentlig vei. Ja enig med deg. Tenk om det hadde kommet en liten unge eller noe sånt ut fra en hekk og uti veibanen på nye E18. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Jepp, lengst inni hjerterota.. Nei, jeg gir egentli faen, men jeg skjønner lissom ikke vitsen med det. Det føles godt! :thumb Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Ja enig med deg. Tenk om det hadde kommet en liten unge eller noe sånt ut fra et kratt og i veibanen på nye E18. :lol Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marcos_eirik Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Kult med "bilinteresserte" dritttunger som skriker værre en torhild skogsholm for en liten fartsovertredelse. Liten...? Mer enn dobbelt av fartsgrensen, i gjennomsnitt på en Søndag formiddag med flere biler på veien. Å kjøre fort er en ting, å kjøre som en idiot er en annen... Dette er et stjerneeksempel på sistnevnte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Propellue Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Liten...? Mer enn dobbelt av fartsgrensen, i gjennomsnitt på en Søndag formiddag med flere biler på veien. Å kjøre fort er en ting, å kjøre som en idiot er en annen... Dette er et stjerneeksempel på sistnevnte... Word! ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Kjører nok godt over fartsgrensen eg og. Til og med hver dag. Kvalifiserer nok til å enkelte dager å bli kalt en råkjører. Sikkert hver dag og. MEN, men når du nærmer deg 200, da kan du si hva faen du vil, da er det ikkje rare tingen som skal til for at det går rett vest. Ikkje noe forsøk på å være veslevoksen eller noe, men hallo??? 200 er fort. Hvorfor eg vet det? Sikkert for eg har vært nærmt det selv, men det ga meg ingen god følelse, for da klarte til og med mitt eget relativt store ego å innse at eg var ikkje herre over situasjonen.... 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Jepp, lengst inni hjerterota.. Nei, jeg gir egentli faen, men jeg skjønner lissom ikke vitsen med det. syntes du ikke det er bittelitt gøy å kjøre fort engang`? ;) 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Propellue Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Nei, selvfølgelig ikke.. Er mye kulere å kjøre på en trang, svingete landevei sånn ca. i fartsgrensa (80). Har jo selvfølgelig kjørt for fort flere ganger, men ikke så ekstremt. Ser lissom ikke vitsen med det. Les hele tråden da smukkas! :P Og hvis det ikke kom klart nok fram; Jo, men det får da være grenser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theend Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Kom igjen da. Å kjøre i 200 på en fin vei med rett strekke er jo ingen verdens problem! Trenger jo ikke å være noen flink fører for å kjøre fort rett frem! Sålenge det er lite( ingen) biler der er det jo bare å prøve litt.. Alle har vel gjort det med fersk lapp og bil. Det er ikke noe problem å kjøre i 200 km/t i timen på rettstrekke.. Det er sant. Men i det yeblikket det skjer noe, punktering, elg eller noe slikt, DA sliter du... Er du i tillegg en 4 måneder gammel sjåfør, så sliter du ikke noe mindre. Sier ikke at alle skal bli religiøse her, men det er faktisk en grunn til disse fartsgrensene her, selv om det ike er verden undergang om man ligger litt over.. 2 1/2 gang så fort derimot er jo hinsides egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Ting skjer fort i 200, ingen tvil om det. Men Ting skjer veldig fort i 50-sonen også, det er vel egentlig bare konsekvensene som er mye større i 200 blås. Og det blir nevnt punktering, hadde jeg punktert i 200 km/t noen mnd etter at jeg kjørte opp så ville det vel vært et forferdelig syn. Men det samme tror jeg ville vært tilfellet i 100 km/t. Men kisen har jo virkelig vist oss at han har store baller da :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Hehe.. Ble sjokkert over at det tok så lang tid før noen ble tatt der jeg :p.. Veldig fin vei egentlig.. Sjokkerende bra.. Er ikke så farlig om han hadde holdt mer heller, for i tilfelle så hadde han bare drept seg selv ;) Uansett, good luck til duden, hilsen Mysen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Liten...? Mer enn dobbelt av fartsgrensen, i gjennomsnitt på en Søndag formiddag med flere biler på veien. Å kjøre fort er en ting, å kjøre som en idiot er en annen... Dette er et stjerneeksempel på sistnevnte... Det er så forbannet typisk. Alle her kjører for fort, "men bare når forholdene er gode nok". Alle har sikkert hatt 50-60 i en 30-sone en gang, eller 180 i 90. Da er det greit, for du vurderte situasjonen til å være grei. Men med en gang andre gjør det, da er det uvettig, uforsvarlig, idioti. For "alle andre" har sikkert dårligere vurderingsevene enn dere, og har sikkkert drevet rene galskapen midt i kriketid med barn på alle kanter. Så poenget er, ikke uttale dere når dere ikke vet alt om forholdene, for det er antagelig ikke værre enn det alle her selv har gjort. -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Sier ikke at alle skal bli religiøse her, men det er faktisk en grunn til disse fartsgrensene her, selv om det ike er verden undergang om man ligger litt over.. 2 1/2 gang så fort derimot er jo hinsides egentlig.. Ja, så er det de steder som er anbefalt hastighet 40km/t, der man fint kan ha 120 km/t igjennom svingene sier ikke det litt marginer i grensene? "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Det er så forbannet typisk. Alle her kjører for fort, "men bare når forholdene er gode nok". Alle har sikkert hatt 50-60 i en 30-sone en gang, eller 180 i 90. Da er det greit, for du vurderte situasjonen til å være grei. Men med en gang andre gjør det, da er det uvettig, uforsvarlig, idioti. For "alle andre" har sikkert dårligere vurderingsevene enn dere, og har sikkkert drevet rene galskapen midt i kriketid med barn på alle kanter. Så poenget er, ikke uttale dere når dere ikke vet alt om forholdene, for det er antagelig ikke værre enn det alle her selv har gjort. Fint talt! :pray Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Propellue Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Jaja, alle er jo oppi 180 i 90 sona innimellom.. ;) Men asså, forhold eller ikke. 184 er for fort. (ja, jeg veit at det hadde gått fint på en avsindig stor parkeringsplass) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg