Gå til innhold

Prosjekt: Vr6 i golf 2

Ranger emnet


daho

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg sette bilen i garasjen og kjøpe busskort :D

Har komplett vr6 motor med alt stash.

Det som jeg da lurer på er hvem deler som ikke passer over og hva jeg må kjøpe inn. Står 1.8l gasser i bilen nå. Har ikke så mye tilgang på internett for tiden så jeg får ikke leita rundt på nettet etter guider. Så hvis det er noen som har linker så hadde det vært kjempe fint :D

Skal også sette inn dashbordet, noe jeg har hørt skal være et helvete.

 

På forhånd takk.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå skal jeg sette bilen i garasjen og kjøpe busskort :D

Har komplett vr6 motor med alt stash.

Det som jeg da lurer på er hvem deler som ikke passer over og hva jeg må kjøpe inn. Står 1.8l gasser i bilen nå. Har ikke så mye tilgang på internett for tiden så jeg får ikke leita rundt på nettet etter guider. Så hvis det er noen som har linker så hadde det vært kjempe fint :D

Skal også sette inn dashbordet, noe jeg har hørt skal være et helvete.

 

På forhånd takk.

hellothere Hei. jeg holder på å bygger en jetta II med 2,9 VR6. er nesten håpløst å ramse opp ting du trenger og ting du må gjøre. har byggd 7-8 toere med VR6. så om du har mulighet kan du ta en tur, å se hvordan jeg gjør det. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hellothere Hei. jeg holder på å bygger en jetta II med 2,9 VR6. er nesten håpløst å ramse opp ting du trenger og ting du må gjøre. har byggd 7-8 toere med VR6. så om du har mulighet kan du ta en tur, å se hvordan jeg gjør det. :thumb

 

nice..

Kan du si hvordan ytelser en Golf2 får med 2,8/174hk?

0-100km/t,0-150km/t osv?

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vr6'en er jo tung da.. blir jo lifsfarlig å ligge litt inspirert i en sving da gitt! med mindre man kompanserer med ekstra vekt bak (men det vil man selvsalgt ikke)

 

 

Men stå på! blir tøft!

Jeg har baklykter da :P

Ellers er bagasjerums trekket der. Så jeg tror jeg må ordne noe ekstra vekt bak. Bare å slenge i et forholdsvis stort anlegg. Det jeg gruer meg mest til er å sette inn ledningsnettet og dashbordet. Regner med å blø mye mer enn når jeg demonterte motoren. Det som er mest kjipt er at jeg bare er hjemme i helgene så jeg får ikke skrudd midt i uka. Målet er å ha bilen helt ferdig innen året er slutt. Takluke til golf3 er større en golf 2? Så sånn ut på øyemål ihvertfall.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vr6'en er jo tung da.. blir jo lifsfarlig å ligge litt inspirert i en sving da gitt! med mindre man kompanserer med ekstra vekt bak (men det vil man selvsalgt ikke)

 

Er dette noe du vet eller bare noe du har hørt?

 

Begynner å bli lei av den VR6-myten alle snakker dritt om.. Mange mener faktisk at bilen blir bedre å kjøre med denne motoren.

 

Var visstnok en Golf 2 med VR6 som vant NM i bilcross i år...

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en litt understyrt bil pga den tunge motoren, men det går greit. Mereker vel det best ved banekjøring o.l.

 

Tror du må skaffe deg ny travers? for den passer vel ikke fra golf 3 vr6? Mener jeg har hørt de bruker travers fra passat vr6.

 

Har selv hatt en golf2 VR6 (2.8) Der var ALT byttet og den var faen så strøken!!!! :thumb

Solgte den for 93.000,- IKKE godkjent ombygd.. Slenger med 2 bilder jeg.

 

im0018042ae.jpg

 

im0018437io.jpg

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kenth: den golfen er nydelig, men du er den litt lavere på bilder nr 2 enn bilde nr1?

syns den så ganske høy ut på bilde 1.

Den så jo veldig lav ut når man så den i virkeligheten.

 

Har du foresten noen kontakt me han som har den nå?

sist e prata me han så hadde han en del planer på gang (bygge om til g60 osv)

 

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår