Gå til innhold

Tåkelykter, hvilken passer?

Ranger emnet

cokeloop

Anbefalte innlegg

Hei skal kjøpe meg en 240 til uka som har T-Rød styling og så tenkte jeg å montere tåkelys/ekstralys..

så lurte jeg på, om det gikk an å bruke disse tåkelysene , om de passer i de ytterste små hullene på fangeren?

har noen av dere samme styling/ erfaringer/ anbefalinger til tåkelys jeg kunne hatt der? har desverre ikke mål av diameter på hullene akkurat no..

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei skal kjøpe meg en 240 til uka som har T-Rød styling og så tenkte jeg å montere tåkelys/ekstralys..

så lurte jeg på, om det gikk an å bruke disse tåkelysene , om de passer i de ytterste små hullene på fangeren?

har noen av dere samme styling/ erfaringer/ anbefalinger til tåkelys jeg kunne hatt der? har desverre ikke mål av diameter på hullene akkurat no..

takk for svar :)

sjekk tråden til john k på 700 forumet.han har noen pene tåkelys i t-rød fangeren hans! :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d er ikke helt riktig. tåkelys/kurvelys er KUN tilatt for bruk i kombinasjon med parklys. skal ikke under noen omstendigheter brukes sammen med nærlys. men mener at de er lov å ha sammen med fjernlys, selv om jeg ikke ser poenget med det. du ser jo tross alt dårligere......

"kjør med vett, ligg bredt!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurve/tåkelys er kun tilatt brukt med parklys som kjørelys dersom lysforholdene tillater det. Utover det så kan du bruke de med nærlys i tåke på svingete vei.

Noen hevder at gatelys er nok til å kunne kjøre med overnevte kombinasjon, og det er ikke alle purkene som reagerer på det. Det viktigste er uansett at du er synlig for andre. Så lenge du ikke kjører kun parkeringslys så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurve/tåkelys er kun tilatt brukt med parklys som kjørelys dersom lysforholdene tillater det. Utover det så kan du bruke de med nærlys i tåke på svingete vei.

Noen hevder at gatelys er nok til å kunne kjøre med overnevte kombinasjon, og det er ikke alle purkene som reagerer på det. Det viktigste er uansett at du er synlig for andre. Så lenge du ikke kjører kun parkeringslys så er jeg fornøyd.

Virker som purken driter i folks bruk av tåkelys foran. Er jo fryktelig mange som kjører rundt med Nærlys og tåkelys foran samtidig uansett om det er mørkt eller ikke.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var og hørte med mekonomen her, de skulle ha 1080,- rett fra Hella lageret for Hella Micro DE.. de ekstralysene der ser fett ut, må nesten bestille.. før jeg har fått bilen :D

%D0%95-39-%D0%A4%D0%90%D0%A0%D0%AB.jpg

edit: var ikke xenon nei, den utgaven kosta 5000,- :hammer

1080? får håpe det er sett med braketter, ledninger,pærer,brytere osv... jeg kjøpte mine på jobb med ALT jeg trengte for den nette sum av 820,-

"kjør med vett, ligg bredt!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider