Gå til innhold

vurderer kjøp av audi a4

Ranger emnet

Tor O'Connor

Anbefalte innlegg

da var d vel på tide å prøve å få seg noe standsmessig å kjøre rundt i :drive2

så da lurer jeg enkelt å greit på hva jeg burde se etter ved et audi-kjøp.

har sett meg ut et flott eksemplar som er en audi a4 1,8 95- modell. er det noe spesielt som kan ruinere meg med denne modellen eller modeller generelt?

en kompis av meg driver å maser om at a4-en er plaget med forstillingsproblemer som, ja, bare gir problemer. ligger det noe sant i dette eller er han bare jævli misunnelig for at jeg skal kjøpe ny bil??? :fire:

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var d vel på tide å prøve å få seg noe standsmessig å kjøre rundt i :drive2

så da lurer jeg enkelt å greit på hva jeg burde se etter ved et audi-kjøp.

har sett meg ut et flott eksemplar som er en audi a4 1' date='8 95- modell. er det noe spesielt som kan ruinere meg med denne modellen eller modeller generelt?

en kompis av meg driver å maser om at a4-en er plaget med forstillingsproblemer som, ja, bare gir problemer. ligger det noe sant i dette eller er han bare jævli misunnelig for at jeg skal kjøpe ny bil??? :fire:[/quote']

Forstilling er et problem med a4 95-00 ja, men vil ikke si meg enig i utsagnet "gir bare problemer", er jo noe som kan skiftes. Er bærearmene som er en svakhet, koster ca 8000,- for å få skiftet alle. Jeg har nettopp gjort dette på min.

Forresten til salgs om du er interessert...

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei d ble nok litt for stor belastning for pengpungen for denne gangen.... hvis du trekker fra 60 000 så tar jeg den usett :hammer

hellothere

Takk for det, veldig fornøyd med den selv også, (hadde det bare vært tdi)

Pendler en del skjønner du, blir fort dyrt med bensin da, så skal kjøpe tdi nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdi er genialt d å ja.

men da du skiftet bærearmer, var det originale deler, og var dette med arbeidet eller? siden du bekrefter at bærearmene er en svakhet, vil ikke de nye også være like svake siden 95 modellen er så plaget med dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdi er genialt d å ja.

men da du skiftet bærearmer' date=' var det originale deler, og var dette med arbeidet eller? siden du bekrefter at bærearmene er en svakhet, vil ikke de nye også være like svake siden 95 modellen er så plaget med dette problemet?[/quote']

Selfølgelig, de nye vil også ha en svakhet, men de viil jo kunne gå en god stund da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel bytta bærearmene på A4'n hos Audi forhandleren hvis bilen har gått under 200 000km eller er max 10 år gammel? Mener det var utvidet garanti på det der...

Stemmer det, på noen av de åtte bærearmene en a4 har =)

Mener jeg fikk 2stk på garantien, var iallefalll 8000,- for å få skiftet alt frammi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så man kan si at utenom forstillinga så er bilen slitesterk å "vedlikeholdsfri" hvis personen som selger bilen har tatt vare på den?? er ikke noen andre skavanker me bilen???

takk for gode svar :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så man kan si at utenom forstillinga så er bilen slitesterk å "vedlikeholdsfri" hvis personen som selger bilen har tatt vare på den?? er ikke noen andre skavanker me bilen???

takk for gode svar :wave

Nå skal ikke jeg love deg feilfrie biler fra andre audie eier men hmmmmmmmmm

Jeg personlig har ikke hatt noe problemer med min, utenom de bærearmene som er blitt skiftet, så jeg kan trygt anbefalle deg å kjøpe en a4.

Kjempefine biler å kjøre!

(Hadde forresten et tilfelle med LMM "Luftmassemåler" men det var egentlig selvforskyldt, siden jeg har åpent k&n filter og skulle olje inn dette filteret. Så da måtte jeg kjøpe ny lmm!

Men det er det eneste jeg kommer på.

Sjekk at serivcehefte er fulgt, og olje skiftet jevnlig, så kan du iallefall føle deg noe tryggere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på de med aircondition så er vel røra til airconditionen det laveste punktet under bilen, en kamerat hadde en senket a4 og de røra hadde blitt klemt flate.

og hvis bilen har den store seidel vingen og kanskje andre så kan det komme rust på bakskjermen. dette kom veldig fort, vet ikke hvorfor, men kan vel hende at det er pga salt og sånn samler seg under vingen der. seidel vingen bygger liksom litt ut over bakskjermen.

magnus_primera: Hvordan er bensinforbruket på en 1.8turbo? er ikke det nede i 0,6 på lang kjøring eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på de med aircondition så er vel røra til airconditionen det laveste punktet under bilen, en kamerat hadde en senket a4 og de røra hadde blitt klemt flate.

og hvis bilen har den store seidel vingen og kanskje andre så kan det komme rust på bakskjermen. dette kom veldig fort, vet ikke hvorfor, men kan vel hende at det er pga salt og sånn samler seg under vingen der. seidel vingen bygger liksom litt ut over bakskjermen.

magnus_primera: Hvordan er bensinforbruket på en 1.8turbo? er ikke det nede i 0,6 på lang kjøring eller noe?

Hva er det du sier? hehe, nei da må det være noe galt :p

Bruker omtrent 0,9på langkjøring. I sånn ca 110i gjennomsnittsfart, men noen forbikjøringsfelter.

Men samme hvordan jeg kjører, tror jeg aldri kan få forbruket ned i 0,6.

Da hadde jeg beholdt bilen selv, istedetfor å kjøpe tdi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok tjene 0,1-0,2 i forbruk om man fjerner åpen dump å kjører med resirk.. Det er prøvd.. ;) Min bruker 0,7-0,8 på langkjøring, hadde den nede i 0,68 når jeg kjørte til drammen her en dag.. Var ikke mye hard på gassen da..

Aircondisjonrøra er ikke det laveste under bilen, men er ikke langt ifra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider