Gå til innhold

Prosjekt pimp my 323. Styling og tuning, og litt stereo ;)

Ranger emnet

GSM

Anbefalte innlegg

Hei! har lest mye rundt på forumet her, og lært masse :) og tenkte eg kunne begynne å bruke det litt og :)

Jobber for tiden, og sikkert en lang tid fraomover.. hehe, med å pusse opp min Mazda 323 F. Er et rullende prosjekt, så må ta litt omgangen. Skaffe en midlertidlig raggabil senere viss eg skal ta å gjøre større ting med den ;)

Har begynt å pusse den opp litt innvendig i første omgang. Det som e gjort foreløbig e lakkering av div interiør detaljer, og bytte av instrument skiver til Indiglo skiver. Ser konge ut i mørket :D Holder på å trekke om og lakke dørpannelene nå, har kommet så langt som å pelle av det gamle trekket i allefall.

Litt planer:

-Skifte alle grønne lys i knapper ol til kraftigere blå lys

-Trekke om dører

-Trekke om seter

-Større stereo

-Felger og senking

-GT-R motor (må spare litt først :D )

-effektanlegg, og div stash

-og mer eg måtte komme på etterhvert

Enhver tråd må ha litt bilder, så her kommer non bilder av Indiglo instrumentene, og lakkerte interiør detaljer.

x1pGg9EMswqL--Scg7EjFV1dZ7EnNkoLkM6csHnvwt3rQl4NuN9Qf_LqN8CCmFn-SPiST4JyC1CAPyFJgx1x-LifM1O7S19fKoccOWlOMqaVcy3ZZLUnG-sYo07Q0salkT2TRqC8_F88tVwwxuXKiL1HzCpPKoorTup

x1pGg9EMswqL--Scg7EjFV1dZ7EnNkoLkM6csHnvwt3rQn2md9N4Ub2dbkYOU8GSL01jOX-Zi7Ji6bhhChksRPDBnlwFRS6AQMNnc_Ol54LMXbUlSwqPOGQHYi0H-EV5N65gQlQca-VddS41Q0Img8lSKtBQofoAXZd

Mer bilder kommer så fort som mulig

Tips og kommentarer mottas med takk :)

mvh Gustav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

230 hk på forhjulene burde gå bra.. hehe, så lenge eg har dekk som klarer å få kraften ned i bakken uten for mye spinning, men risikerer nok endel dekkslitase :P

tror ikkje det finnes F utgaver med 4wd..

Utvendig er desverre bilen kliss original med vakre 13 tomms stålfelger.. huff hehe. KOmmer fler bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt e mulig, men på denne bilen ville det nok vert et slt.. må ha masse custom deler og sveise ny bane til akslinger osv. ville nok blitt fryktelig dyrt desverre :(

Men bilen vil gå friskt som faen med bare forhjulstrekk ;) håper eg då. hehe.

Men ny motor e nok lenge til.. med min luselønn.. hehe

Har vert å handlet glassfiber å diverse stash, så no skal eg begynne å stive av dørpanneler å støpe høytaler kasser i for og bakdører :D Bilder kommer så snart eg finner usb kabelen til mobilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okidokido, her kommer non bilder av bilen.. Får slengt disse ut før eg forter meg ned i kjelleren å leker meg med glassfiber :D hehe

x1pM0jCSUoiRhCkhKtcfUDoVKaGengEIUKEBj0QkoxYZBhdMA2ZXvy0S0shVv9uoYS1UIl32cEDqjZaMPds1B47sS4DxdNZdE7bfH2HLtwBm1FTfi4fDKx1sflmz27I2Zg57GEO3eQ2CDI

Interiøret i dagslys

x1pM0jCSUoiRhCkhKtcfUDoVIfLVX9V4Uz97bdMk5fu06U2H8zY0FNVVc_IYynemPpnE4R3BR_KAqUpHxoV3o12bS3kKKJxb_vnUJ5TXI9lcmNtILOvrbIytgZNr8qOyBvUXL-jd9kCgTE

Bilen er for tiden helt original utvendig, med RÅ 13 tomms metall felger :D

x1pM0jCSUoiRhCkhKtcfUDoVB8cyzJ2fKyTR0qsn91JVbd7eFJN3qriMHzYim0rjq7N7rbQq-huSywKibw_bm9nulkt7syiiYHKEgn-awcAMiqemARXvWV4vJ9E4brUYIRphxNyhhfOGC0

Den nydelige girkula fra mekonomen :D

x1pM0jCSUoiRhCkhKtcfUDoVMkzZCBSmI7jWUUaVl5Eel-sokxY7TKPG_LUyUKJNA7w4C_Z5cohCc0uX05k2p-NX6Ptl8mFNnJhDcaN34imPSgEx9rbHby0fPoFaAH1RQetq1OS0vke17sRibba dører

x1pM0jCSUoiRhCkhKtcfUDoVJIQgmLseF3IUEu9Lqwl92O43EA4-DpKRkN5ekMFNxz_tJL5-RuyTokkwTBMsEPFbeym3T3ECNnXnq2hmgAOKzwP0dkl7vykWBYtHD884Oa1MIzheQ5pLZ8

Nye felger og senking vil gjøre seg sinnsykt :)

Kan alle se bildene forresten? de er linket til msn spacet mitt.. Genialt enkelt å laste opp bilder der :) og de blir krympet automatisk.

Men da va det å pelle seg ned i kjelleren å leke med glassfibern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var alle dørpannelene ribbet for gammelt trekk og begynt avstivet med glassfiber.. Lukter polyester i hele kjelleren å halve huset.. men men :P

fikk ikke tatt så mange bilder, for ble litt mye kliss. nå skal dørene sparkles og pusses for å så trekkes om med svart vinyl (noen som vet kor det kan skaffes for en rimlig penge i bergensområdet btw?), og deler av det skal lakkes sølv metallic.

x1pGg9EMswqL--Scg7EjFV1dZ7EnNkoLkM6csHnvwt3rQlXRfbVpgaYP4-k96PeLPOYdjM1Kni9Fmn-nL_7YQ5BLj88uQdOcaZW8-nvAR8sixmloVdMgejYvwI0ktT3K-8jfOJgQ0VddEyf1N8xKiilIg

En av delene som skal bli sølv metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mangel op update nå, for været e ikkje helt stabilt her, og har ikkje noe sted å stå inne med bilen, men har i allefall fått sota en rute :P og har kommer så langt at eg ksal trekke om dørene, men lurer på kor eg kan få tak i vinyl trekk? har ikkje funnet noe sted som selger. :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mangel op update nå, for været e ikkje helt stabilt her, og har ikkje noe sted å stå inne med bilen, men har i allefall fått sota en rute :P og har kommer så langt at eg ksal trekke om dørene, men lurer på kor eg kan få tak i vinyl trekk? har ikkje funnet noe sted som selger. :confused:

hmmm muligens di har noe sont på en reklamestasjon ???..

why ikke lakkere btw ?

mercedes 190 2.0 L <3

cars whit stars are like women from mars. and we like women don`t we ? :D

style7,carwasher.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke lakking jævla vanskelig å få til egentlig? Har en kopmis som holder på å lakke en plate som skal være bake på bilen. Har pusset ned å laket opp mange mange ganger nå. Det er et stoff som heter sky eller noe sann, fake skinn ting som er ganske stilig på små detaljer, men jeg vet ikke hvordan det blir på store flater.

Skal du trekke hele døren eller bare det som er trekkt før på 323 F?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, eg som ikkje formulerer meg helt rett her tror eg :P Døpannelene invendig som skal trekkes om i vinyl/skai :) Skai er litt vanskelig å jobbe med for det er ikkje like elastisk som vinyl, problemet e bare at eg ikkje finner noen som selger vinyl trekk :( Lakkeringen er ikkje så vanskelig, så lenge det e rgodt forarbeide :) og det som skal lakkeres er såppas lite at eg kan bruke spayboks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider