Gå til innhold

Drive et 12V apparat med strøm fra bilen... Risky ?

Ranger emnet


CoaSlip

Anbefalte innlegg

Har handla meg en liten sak som jeg skal i bilen...

362071_X_2005-07-04_125935.jpg

 

Denne drives såklart av en 12V trafo som leverer 2,5 ampere. 2,5 amp er MYE og jeg gidder ikke sette den på 220volten i bilen , og når jeg tenker meg om vet jeg ikke om den klarer å levere nok strøm heller... Så lurte jeg på , er det noen her som har GOD peil nok til å si at dette går greit å sette rett på el-anlegget i bilen. Har god lading på kjerra , 2 batterier og 2 skikkelige kondensatorer, så farlige peaker skal er vel en mindre fare , men jeg er mer redd for å kjøre displayet på 2 volt over det det egentlig skal ha - hele tiden.. Noen som har testa med andre elektroniske dingser som egentlig skal ha 12v ? Leste noe på et båtforum om folk så kjørte TV'er direkte på 12v anlegget , og det gikk vist greit , men er alltid greit å forhøre seg.

 

Vet det finnes 12-12V trafo , Mascot leverer , men den koster 1000,- så jeg snuser litt rundt før jeg handler en slik...

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at trafoer bare fungerer med vekselspenning ;)

 

Tror ikke det er noe problem å kjøre denne i bilen. Alle elektroniske komponenter ar en viss spenningstoleranse på +/- noen prosent. Tviler på at det er noe som ryker med mindre det er av dårligere kvalitet.

 

Hehe, da blir det enda mer dill med trafo, jeg sitter jo i svima som ikke klarer å huske det engang :P

 

Og de fleste apparater med 12volts linje ingang har vel en toleranse opp til 14-15volt, siden pleier å ta hensyn til ladespenning og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er IKKE beregnet for å stå i en bil , så jeg er litt skeptisk til at den har innebygget toleranse for slikt... :\ Hmm, men jeg tror jeg prøver. Noen forslag til hva jeg skal skrive til mine med-billister ? :)

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå (Displayet er programmertbart med 27 forskjellige tekster så det blir bl.a disse:

- Forbikjøring Hevnes

- Hold Avstand , Barn Leker!

- All you base belong to us

- Motvillig bompengebetaler (kjedelig formulering , noen forlsag ?)

+ et par interne da (ang bilen)

 

Edit : Hmm ,tror jeg lager en egen tråd til forslag jeg :D

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår