Gå til innhold

Trenger et billig digitalkamera. Tips?

Ranger emnet

quack

Anbefalte innlegg

Originally posted by quack

Har ikke peil på kameraer og lurer på hvilket jeg skal kjøpe. Har ikke råd til å bruke mer enn en tusing akkurat nå.. kanskje noen her som har et brukt til salgs? :)

Ellers er det mange billige i guiden til Akamera som det hadde vært kjekt å høre noen erfaringer om.

Prisguide hos Akamera

Jeg har Mustek GSmart Mini 2

Det er morsomt fordi det er så lite. Det er VELDIG lite. Men det går desverre utover bildekvaliteten. Det er omtrent umulig å holde stille når du knipser så bildene kan bli veldig grumsete. Dessuten er det ikke blitz på det så inne er det omtrent umulig å ta bilder. Men ute på en fin sommerdag med masse sol er det helt knall.

Jeg bruker det dog kun som webcam.

Kameraet jeg bruker vanligvis er Fujifilm FinePix A204.

Det er helt knall kamera til den prisen. Er kanskje litt klumpete og stort, men den tar veldig bra bilder og 2 megapixler holder i massevis for oss vanlige dødelige. Anbefaler dette kameraet til den prisklassen det ligger i. Fornøyd!

Et par kompiser av meg har Fujifilm FinePix A202 og det er så og si det samme kameraet som A204, bare med dårligere linse og zoomfunksjoner. Til gjengjeld er det mindre og mer hendig å ta med seg. Dessuten er prisen ganske mye lavere.

Hvis du ikke skal koste på deg noe mer enn under 2000 kroner er dette et kamera du burde ta en titt på.

De mustek-kameraene burde du holde deg ett godt stykke unna hvis du er ute etter bra bilder. De er fine for gadget-samlere og spioner. ;)

Så du burde altså legge ut minst 1500 i nytt kamera. (A202?)

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et GSmart 2, dvs. solgte det nettopp og skal ha enten et Gsmart 3 eller et større Mustek-kamera.

Var veldig oppmerksom på begrensningene på kameraet når jeg kjøpte, og er i grunn blitt positivt overrasket.

Alt Famir sier er helt sant, men er du oppmerksom og holder kameraet fjellstøtt og holder "avtrekkeren" inne i stedet for å trykke og slippe + tar noen ekstra av hvert motiv som du er forberedt på å slette, så ender du stort sett opp med brukbare bilder.

Bare "my two cents"... digger det lille knøttet jeg ;)

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer og selge mitt om du er interessert, et Canon Digital IXUS V2 .. meeeget lite, stilig og bra kamera.. det bruker CompactFlash kort, og de er jo utrolig billige i dag (128mb kort koster vel 290,- på komplett).

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

Jeg vurderer og selge mitt om du er interessert, et Canon Digital IXUS V2 .. meeeget lite, stilig og bra kamera.. det bruker CompactFlash kort, og de er jo utrolig billige i dag (128mb kort koster vel 290,- på komplett).

Hvor mye skulle du i så fall hatt for det da? Hvis du selger det rimelig er det jo ikke noe problem å avbestille det andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider