Gå til innhold

Spørsmål ang. Turbo xs rfl

Ranger emnet

safoll

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en brukt turbo xs rfl ventil, og jeg lurer da på, hvor skal jeg legge skivene som skal stramme opp fjæren inne i ventilen? Skal de ligge imellom stempelet og fjæren, eller skal de ligge imellom fjæren og toppen av ventilen? Eller spiller det ingen rolle? Hvor mange skiver bør jeg bruke? Vil ha fjæren i ventilen skikkelig stram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt meg en brukt turbo xs rfl ventil, og jeg lurer da på, hvor skal jeg legge skivene som skal stramme opp fjæren inne i ventilen? Skal de ligge imellom stempelet og fjæren, eller skal de ligge imellom fjæren og toppen av ventilen? Eller spiller det ingen rolle? Hvor mange skiver bør jeg bruke? Vil ha fjæren i ventilen skikkelig stram...

Jeg la de mellom stempel og fjæra. Tror det er der de skal ligge. Hvor mange du trenger må du nesten prøve deg frem med. Varierer fra bil til bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la de mellom stempel og fjæra. Tror det er der de skal ligge. Hvor mange du trenger må du nesten prøve deg frem med. Varierer fra bil til bil

Ok. Jeg prøvde med to store muttere i stedet for skivene, men uansett blir lyden veldig slapp. Legger jeg i noe mer, så vil fjæren bli for stram til at ventilen kan åpne seg.

Kan det være en ide å korte av denne fjæren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smart å legge skivene (eller kronestykkene :) ) i toppen silk at de ikke blir en del av den bevegeilge massen (stempelet). Jeg hadde vel en 8 stk før jeg fikk den til å holde tett på tomgang.

Det hørtes ikke dumt ut. Jeg ble fortalt at de skulle ligge inne i stempelet, og ikke i toppen. Kanskje der problemet ligger?

Jeg måtte til med 8 kroner + en 10mm mutter før det ble tett.. :rolleyes:

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider