Gå til innhold

Hva fremtiden på Rudskogen vil bringe...

Ranger emnet


Cartman

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og på hvilket grunnlag mener du det? Hvilke resurser kommer det til å måtte kreve?

 

Bare å se på hvor mye banene blir brukt det. Stort sett oppsatt på noe hver helg alle sammen, samt noe i ukene. Men er kun 1 (til dels 2) i Sør-norge som har bra standard.

Og potensiale tror jeg er større. For "gateracere" har ikke muligheten til å være på banen hver helg om sommeren pga andre arrangemanger tar opp en del av helgene. Og at det er langt mellom banene.

 

 

Men for all del: Om Rudskogen er avhengig av å få denne støtten for å bygge ut, så håper jeg de vinner.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som bor 100mil unna så eksisterer nesten ikke den banen. Hvertfall ikke på samme måte som Rudskogen.

Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at de får bygge Rudskogen sånn som de vil, det hadde blitt utrolig kult.

Så får man bare håpe de bygger, og håpe det fortsatt blir åpent for mindre treff for gatebiler.(Hva blir prisen per dag for leie av den store banen?)

 

 

Prisen er vel 20-30 K

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å se på hvor mye banene blir brukt det. Stort sett oppsatt på noe hver helg alle sammen, samt noe i ukene. Men er kun 1 (til dels 2) i Sør-norge som har bra standard.

Og potensiale tror jeg er større. For "gateracere" har ikke muligheten til å være på banen hver helg om sommeren pga andre arrangemanger tar opp en del av helgene. Og at det er langt mellom banene.

 

 

Men for all del: Om Rudskogen er avhengig av å få denne støtten for å bygge ut, så håper jeg de vinner.

 

 

Jeg er av den oppfatning at det er bedre å ta en bane om gangen, bygge den bra, og så ta den neste, fremfor å utbedre alle litt og litt. Ta ruudskogen først, nå som den har bra planer og eierskap i orden. Fortsett med en annen bane etterpå. Ny i Porsgrunn eller Laake, eller hva som helst.. Når det gjelder Mo i rana er det jo en bra bane. Hovedproblemet er vel heller innfartsveiene. Det er vanskelig å få racingserier/tilskuere til å dra dit. Sett med internasjonale øyne, ligger da ruudskogen mye bedre til. Det er nok derfor Schumacher invisterer i nettop Ruudskogen.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rått! Jeg ser for meg at denne banen vil slite dekk:P Men, men det er vel kun et fåtall av oss som kommer til å få oppleve å kunne kjøre på hele banen.

 

Det eneste jeg er litt bekymret for er prisen for å leie anlegget + at det sikkert ikke vil bli lov å legge fra seg dekk på dekk slik som vi driver på nå

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg egentlig at Rudskogen ikke får midlene. Alle andre motorbaner trenger penger sårt med tanke på utbedringer/utbygging (Utenom ACR).

Er ganske kjedelig i lengden med kun 1 bra bane i Sør-norge.

 

Jeg tror Sør-norge snart har mange nok motorsportutøvere / "gateracere" til å holde i live 2 store baner. Så lenge beliggenheten på de er gjennomtenkt.

 

Nå har det seg sånn att de fleste som bor i kongeriket bor rundt hovedstaden, derfor er det nok mest lønnsomt å drive en bane her nede;)

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik veistandarden er nå. Og håpet om å trekke til seg Internasjonale løpsserier har nok Rudskogen den beste beliggenheten i landet.

 

Med tanke på å dekke opp flest av innbygerne i Norge er området Hokksund sikkert bedre sånn sett.

Men ditt kommer det nok aldri en bane siden det er ganske nære til andre påtenkte og eksisterende baner.

(Håper bare den påtenkte i Skien blir asfaltbane.... kiddie )

 

 

Men dette kan diskuteres i evigheter. Eneste som er sikkert er at det ser ut som at bilsporten blir mer stueren, og får mer midler.

Noe som kommer alle til gode uansett hvor pengene havner.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som er redd for at de ikke får kjørt på banen i fremtiden, kan jeg opplyse om at vi jobber med ett opplegg hvor vi selv skal holde banen åpen for "mannen i gata". Planen er, hvis det blir nok interesse for det, å holde åpent minst to kvelder pr. mnd, hvor man betaler enten pr. heat, eller for hele kvelden. Priser er ikke fastsatt. Vi har også personer i drifting miljøet som vi sammarbeider med, for å kunne tilby drifterne ett ordentlig opplegg.

 

Og så priser på leie av banen i fremtiden:

Det er ikke tatt stilling til hva baneleien vil bli i fremtiden. Men det sier seg vel selv at det vil bli dyrere å leie HELE banen, men heldigvis har mr. Tilke tenkt på å kunne dele opp banen i 3 deler, slik at det vil være overkommelig å leie en sløyfe, eller 2. Det ideelle er jo hvis grip-kjørere har sløyfe 1 & 2, og at drifting foregår på sløyfe 3. Da kan man holde på med begge aktiviteter samtidig, uten at noen blir "sinte" for at man kjører i veien. :kiss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som er redd for at de ikke får kjørt på banen i fremtiden, kan jeg opplyse om at vi jobber med ett opplegg hvor vi selv skal holde banen åpen for "mannen i gata". Planen er, hvis det blir nok interesse for det, å holde åpent minst to kvelder pr. mnd, hvor man betaler enten pr. heat, eller for hele kvelden. Priser er ikke fastsatt. Vi har også personer i drifting miljøet som vi sammarbeider med, for å kunne tilby drifterne ett ordentlig opplegg.

 

Og så priser på leie av banen i fremtiden:

Det er ikke tatt stilling til hva baneleien vil bli i fremtiden. Men det sier seg vel selv at det vil bli dyrere å leie HELE banen, men heldigvis har mr. Tilke tenkt på å kunne dele opp banen i 3 deler, slik at det vil være overkommelig å leie en sløyfe, eller 2. Det ideelle er jo hvis grip-kjørere har sløyfe 1 & 2, og at drifting foregår på sløyfe 3. Da kan man holde på med begge aktiviteter samtidig, uten at noen blir "sinte" for at man kjører i veien. :kiss

 

:thumb

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo fett ut dette, selv om jeg aldri har vært på Rudskogen. Håper det går i like riktig retning for en bane i Rosendal. Det bor tross alt en god del motorsportinteresserte på vestlandet som har lyst å kjøre rundt på mer enn trange go-kartbaner eller å måtte kjøre over fjellet for å kjøre på bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår