Skidracer Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Ser fin ut den banen, og for meg gjør det ingen ting at langsvingen forsvinner. Spesielt siden shorttrack 3 ser ut til å egne seg bra til drifting. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Og på hvilket grunnlag mener du det? Hvilke resurser kommer det til å måtte kreve? Bare å se på hvor mye banene blir brukt det. Stort sett oppsatt på noe hver helg alle sammen, samt noe i ukene. Men er kun 1 (til dels 2) i Sør-norge som har bra standard. Og potensiale tror jeg er større. For "gateracere" har ikke muligheten til å være på banen hver helg om sommeren pga andre arrangemanger tar opp en del av helgene. Og at det er langt mellom banene. Men for all del: Om Rudskogen er avhengig av å få denne støtten for å bygge ut, så håper jeg de vinner. Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pacecar Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 kan bli spennende dette her :) men går utover mindre anlegg,men sånn er det.. blir nok morro om d1 er her om 5 år Siter Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 For oss som bor 100mil unna så eksisterer nesten ikke den banen. Hvertfall ikke på samme måte som Rudskogen.Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at de får bygge Rudskogen sånn som de vil, det hadde blitt utrolig kult. Så får man bare håpe de bygger, og håpe det fortsatt blir åpent for mindre treff for gatebiler.(Hva blir prisen per dag for leie av den store banen?) Prisen er vel 20-30 K Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Bare å se på hvor mye banene blir brukt det. Stort sett oppsatt på noe hver helg alle sammen, samt noe i ukene. Men er kun 1 (til dels 2) i Sør-norge som har bra standard.Og potensiale tror jeg er større. For "gateracere" har ikke muligheten til å være på banen hver helg om sommeren pga andre arrangemanger tar opp en del av helgene. Og at det er langt mellom banene. Men for all del: Om Rudskogen er avhengig av å få denne støtten for å bygge ut, så håper jeg de vinner. Jeg er av den oppfatning at det er bedre å ta en bane om gangen, bygge den bra, og så ta den neste, fremfor å utbedre alle litt og litt. Ta ruudskogen først, nå som den har bra planer og eierskap i orden. Fortsett med en annen bane etterpå. Ny i Porsgrunn eller Laake, eller hva som helst.. Når det gjelder Mo i rana er det jo en bra bane. Hovedproblemet er vel heller innfartsveiene. Det er vanskelig å få racingserier/tilskuere til å dra dit. Sett med internasjonale øyne, ligger da ruudskogen mye bedre til. Det er nok derfor Schumacher invisterer i nettop Ruudskogen. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 rått! Jeg ser for meg at denne banen vil slite dekk:P Men, men det er vel kun et fåtall av oss som kommer til å få oppleve å kunne kjøre på hele banen. Det eneste jeg er litt bekymret for er prisen for å leie anlegget + at det sikkert ikke vil bli lov å legge fra seg dekk på dekk slik som vi driver på nå Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Prisen er vel 20-30 K Tror ikke de har gått ut med priser på leie av nye Rudskogen ennå. hehe Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettcp Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 detta gleder jeg meg til, den bana så rå ut :D Siter 97748454 Kadett c pick up. Saehan max -79 Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72 Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk) Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Da håper jeg egentlig at Rudskogen ikke får midlene. Alle andre motorbaner trenger penger sårt med tanke på utbedringer/utbygging (Utenom ACR).Er ganske kjedelig i lengden med kun 1 bra bane i Sør-norge. Jeg tror Sør-norge snart har mange nok motorsportutøvere / "gateracere" til å holde i live 2 store baner. Så lenge beliggenheten på de er gjennomtenkt. Nå har det seg sånn att de fleste som bor i kongeriket bor rundt hovedstaden, derfor er det nok mest lønnsomt å drive en bane her nede;) Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Slik veistandarden er nå. Og håpet om å trekke til seg Internasjonale løpsserier har nok Rudskogen den beste beliggenheten i landet. Med tanke på å dekke opp flest av innbygerne i Norge er området Hokksund sikkert bedre sånn sett. Men ditt kommer det nok aldri en bane siden det er ganske nære til andre påtenkte og eksisterende baner. (Håper bare den påtenkte i Skien blir asfaltbane.... kiddie ) Men dette kan diskuteres i evigheter. Eneste som er sikkert er at det ser ut som at bilsporten blir mer stueren, og får mer midler. Noe som kommer alle til gode uansett hvor pengene havner. Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Til alle som er redd for at de ikke får kjørt på banen i fremtiden, kan jeg opplyse om at vi jobber med ett opplegg hvor vi selv skal holde banen åpen for "mannen i gata". Planen er, hvis det blir nok interesse for det, å holde åpent minst to kvelder pr. mnd, hvor man betaler enten pr. heat, eller for hele kvelden. Priser er ikke fastsatt. Vi har også personer i drifting miljøet som vi sammarbeider med, for å kunne tilby drifterne ett ordentlig opplegg. Og så priser på leie av banen i fremtiden: Det er ikke tatt stilling til hva baneleien vil bli i fremtiden. Men det sier seg vel selv at det vil bli dyrere å leie HELE banen, men heldigvis har mr. Tilke tenkt på å kunne dele opp banen i 3 deler, slik at det vil være overkommelig å leie en sløyfe, eller 2. Det ideelle er jo hvis grip-kjørere har sløyfe 1 & 2, og at drifting foregår på sløyfe 3. Da kan man holde på med begge aktiviteter samtidig, uten at noen blir "sinte" for at man kjører i veien. :kiss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Til alle som er redd for at de ikke får kjørt på banen i fremtiden, kan jeg opplyse om at vi jobber med ett opplegg hvor vi selv skal holde banen åpen for "mannen i gata". Planen er, hvis det blir nok interesse for det, å holde åpent minst to kvelder pr. mnd, hvor man betaler enten pr. heat, eller for hele kvelden. Priser er ikke fastsatt. Vi har også personer i drifting miljøet som vi sammarbeider med, for å kunne tilby drifterne ett ordentlig opplegg. Og så priser på leie av banen i fremtiden: Det er ikke tatt stilling til hva baneleien vil bli i fremtiden. Men det sier seg vel selv at det vil bli dyrere å leie HELE banen, men heldigvis har mr. Tilke tenkt på å kunne dele opp banen i 3 deler, slik at det vil være overkommelig å leie en sløyfe, eller 2. Det ideelle er jo hvis grip-kjørere har sløyfe 1 & 2, og at drifting foregår på sløyfe 3. Da kan man holde på med begge aktiviteter samtidig, uten at noen blir "sinte" for at man kjører i veien. :kiss :thumb Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70c Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Ser jo fett ut dette, selv om jeg aldri har vært på Rudskogen. Håper det går i like riktig retning for en bane i Rosendal. Det bor tross alt en god del motorsportinteresserte på vestlandet som har lyst å kjøre rundt på mer enn trange go-kartbaner eller å måtte kjøre over fjellet for å kjøre på bane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Tror ikke de har gått ut med priser på leie av nye Rudskogen ennå. hehe Det der er ca. prisen på å leie acr banen. Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Det der er ca. prisen på å leie acr banen. Ok. Spørsmålet var vel ang nye Rudskogen tror jeg. Men whatever. Prisen for ACR er ikke så hakkende ille den egentlig. Men det er jo in the middle of nowhere også. hehe Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.