Gå til innhold

Og så gikk servopumpa

Ranger emnet


FE3T

Anbefalte innlegg

Har vært litt mye tullefeil i det siste synes jeg.

 

Først gikk dynamoen, hadde en i reserve, som naturligvis måtte befinne seg 250km unna (jeg er helge pendler). løsningen ble til slutt å invitere samboeren på besøk med middag på byen og hele pakka. (heldigvis var dette tilfeldigvis bursdagen hennes, noe jeg helt hadde glemt :D )

 

Så gikk ruta på førersiden en fredag, rett etter at jeg hadde kommet hjem.

for å få fatt i en ny måtte jeg be meg fri på mandag og kjøre 120km uten rute for å få tak i ny hmmmmmmmmm

 

I går kveld gikk altså servopumpa, rett etter at jeg hadde svingt av E6 og nærmet meg brakka, hørte jeg en skrapelyd og kjente den ikke så gode eimen av ATF olje.

Også denne gangen hadde jeg en i reserve, som befant seg 250km unna anger2

Og kjøre "middag på by`n metoden" med samboeren denne gangen var ikke aktuelt da kassa er relativt bunnskrapt og hennes avtalebok fullspekket.

Enden på visa ble at jeg skrudde ut pumpa og demonterte den.

Et defekt lager og en heller klein simring var hva jeg fant.

Mazda hadde delenr på simringen men ikke på lageret.

uansett fantes ingen av delene på lager her :confused:

 

Heldigvis bestemte jeg meg for å gi meg med en kollega bort til Industrifokus as her i Oslo.

Det viste seg at delene var standard varer og at de også fantes på lager :thumb

Så nå har jeg atter en gang fungerende servo :D

 

For de som skulle havne i samme situasjon kan jeg opplyse følgende:

 

Lager: SKF 6202-2RSH

 

Simring: CR 18X30X7 HMS4 R (altså 18mm invendig x 30mm utvendig x 7mm tykkelse)

 

Så lenge pumpa i seg selv ikke er utslitt, er dette (+ en pakning) de eneste delene som kan kalles utbyttbare i servopumpene brukt på disse bilene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det værste er at det ser ut som om elendigheta forsetter :(

Nå knakler det skikkelig hver gang jeg skal svinge til venstre i kryss eller av andre grunner skal svinge til venstre med skikkelig ratt utslag.

 

Har ikke orket å kikke på elendigheta enda, men er 99,99% sikker på at det blir et utlegg på 1500,- + på en ny drivknute og manskjett.

 

Problemet er at det snart er Jul og jeg har masse gaver å kjøpe.

(skulle forresten gjerne gitt meg selv en ny spiller i Julegave også, da den gamle har sett sine beste dager + satt på nye dempere med fjærene jeg kjøpte av deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår