Gå til innhold

Ledning til lamda G60!

Ranger emnet


G60Turbo

Anbefalte innlegg

Driver å skrur litt på en bil til en kompis av meg, en golf med 91corrado G60 motor.

 

Under gasspådrag går den som en dass, fusker så fælt at det er heeeelt ubeskrivelig!

 

Har konstatert at det er no tull med ledningene til lamdaen, de har vært teipa sammen og nå er alle av..... :(

 

Det er 3 ledninger som kommer fra lamdaen, 2 hvite(oppvarming?) og en sort (signal), disse 3 går inn i en kontaktstykke, men det er usikkert om de står riktig. Det motstående kontaktstykket har 4 kontakter, og det er fire ledninger som henger og slenger.... :(

En rød-hvit

En brun

En sort

En rosa

, har sjekket på en ledningsnett jeg har liggende og de står i rekkefølgen jeg oppga etter hverandre i kontaktstykket.

 

Problemet nå er at det er 3 kontakter på den ene og 4 på den andre... Hvor skal nr 4 kobles (mener det er jord, men hvilken...?) og hvordan skal de 3 øvrige kobles sammen?

 

Fint om noen som har en G60 motor liggende kunne tatt en kikk, eller noen som titter under panseret en gang i blant kunne tatt å sjekka.

 

Takknemmelig for ALLE svar!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Driver å skrur litt på en bil til en kompis av meg, en golf med 91corrado G60 motor.

 

Under gasspådrag går den som en dass, fusker så fælt at det er heeeelt ubeskrivelig!

 

Har konstatert at det er no tull med ledningene til lamdaen, de har vært teipa sammen og nå er alle av..... :(

 

Det er 3 ledninger som kommer fra lamdaen, 2 hvite(oppvarming?) og en sort (signal), disse 3 går inn i en kontaktstykke, men det er usikkert om de står riktig. Det motstående kontaktstykket har 4 kontakter, og det er fire ledninger som henger og slenger.... :(

En rød-hvit

En brun

En sort

En rosa

, har sjekket på en ledningsnett jeg har liggende og de står i rekkefølgen jeg oppga etter hverandre i kontaktstykket.

 

Problemet nå er at det er 3 kontakter på den ene og 4 på den andre... Hvor skal nr 4 kobles (mener det er jord, men hvilken...?) og hvordan skal de 3 øvrige kobles sammen?

 

Fint om noen som har en G60 motor liggende kunne tatt en kikk, eller noen som titter under panseret en gang i blant kunne tatt å sjekka.

 

Takknemmelig for ALLE svar!

 

Jeg vet ikke hvordan lednignen skal kobles, men uansett hvis den fusker ved pådrag er det ikke lambda som gjør det.

 

Lambda sonden sitt signal blir brukt av hjernen på tomgang og penkjøring. Og over ca 30% TPS så er den ikke med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..... da er det vel ikke det da, har iallefall fått kobla det opp riktig nå, og det ble ingen forskjell.

 

Begynner å fuske når TPSer mer enn ca 20-30% kan jeg tenke meg, kan bare gi litt gass så begynner den å fjuske, høres ut og føles som den får VELDIG feil blanding eller kutter tenning på et par sylindre. Går helt reint og drar fint helt til man begynner å gasse.

 

G-ladern lader fint 1 bar, så det er iallefall ikke feilen.

 

 

Får ta det trinn for trinn da, så finner man vel feilen....

 

Takk for tips!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Hmm..... da er det vel ikke det da, har iallefall fått kobla det opp riktig nå, og det ble ingen forskjell.

 

Begynner å fuske når TPSer mer enn ca 20-30% kan jeg tenke meg, kan bare gi litt gass så begynner den å fjuske, høres ut og føles som den får VELDIG feil blanding eller kutter tenning på et par sylindre. Går helt reint og drar fint helt til man begynner å gasse.

 

G-ladern lader fint 1 bar, så det er iallefall ikke feilen.

 

 

Får ta det trinn for trinn da, så finner man vel feilen....

 

Takk for tips!

 

Et tips.... begynn med enkle ting. Sjekk plugger og pluggledninger først. Av den lille beskrivelsen jeg har fått er det det første som faller meg inn. Du skulle hatt en uego måler og kjørt på gata og lest av, hadde da med en gang sett om den går magert ellet fett. Men det høres veldig ut som en tennings feil.

 

Men bare så det er nevnt er det meget vanskelig å løse slike problemer over nettet. Må nesten se og lukte litt på bilen for å kunne gi en skikkelig diagnose... :)

 

Si ifra hvis du finner feilen da, eller hvis du kommer over noe annet intr... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hadde det samme problemet etter at jeg hadde byttet chip....iallefall akkurat samme symptomene.

 

Hos meg så var det at jeg hadde glemt å sette på vakumslangen til chipboksen.

Har du sjekket at den er på plass....at den ikke har ramlet ut??

 

Høres veldig likt ut symptomene jeg hadde.......

VW Passat GT G60 Syncro Wagon. RS modifisert G-lader, 68mm laderhjul, Eprom 7000 chip, K\N konfilter.....200+ bhp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den iallefall friskmeldt igjen!

 

Hadde no deler liggende å slenge som jeg bytta over og jeg kobla opp en bensintrykksmåler, grunntrykk 3.8 bar og nesten 5 bar med godt pådrag.... :D (heldigvis virker ikke speedoen, for kompisen min satt konstant i passasjerstolen og forsøkte å bremse med begge beina hele tiden... lol)

 

Bytta:

Plugger

Tennpluggkabler

Blå vanntempføler til motorstyring

Kobla til lamdaen riktig

 

jeg tror det var pluggene, for de var ikke pene, var lite igjen av elektrodene.....

 

Får ta eliminasjonsmetoden og bytte tilbake en og en del, må jo vite hva det var!

 

Men, den fjuska litt ved lav gass og lavt turtall, når vi lå med lav gass og "trilla" gikk den ureint og røyk svart som bare pokker, gikk veldig feit. Kobla fra lambadaen og da ga deg seg....

 

Mr.Happy var jo litt inne på dette.

 

Hvorfor ryker den så jævlig? Og er det greit å kjøre uten lambdaen kobla til?

 

Sitter forøvrig en chip fra norhspeed i bergen i den. Noen som har erfaring med de chippene?

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrHappy

 

Her har du feilen din..... ;) hehe

 

Ja, jeg vedder en femmer på det jeg og! ;)

 

men når sant skal sies har man sett mye rart av plugger som har fungert upåklagelig.....

 

gtpassat: kan stemme det, mener å ha hørt det...

 

noen fler med tips&tricks om lambada og chips?

 

var forresten en helt ubeskrivelig digg følelse å kjøre personbil med litt krutt i igjen, har sitti å ratta en temmelig lat transporter i 6mnd og 40.000km nå, så det er ikke til å stikke under en stol at det ble et par 4-hjulsskrenser :D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår