Gå til innhold

Nitrofish: - Sierra 2.0iS - Prosjekt Budget Boyracer

Ranger emnet

Nitrofish

Anbefalte innlegg

mmm.. rust...

men må man ikke være proff og sertefisert for og sveise på bærende konstruksjon?

og som altid.. bilder er digg.. + tøff HOW2.. :)

(må være ærlig å innrømme at denne tråden har gjort meg til "skap sierra liker" tør ikke si det mere offentlig en gjømt bak nicket mitt :P)

+ en annen ting.. tråden har innspirert meg til og rydde i garagen å gjøre klart for et micro prosjekt av no slag.. grinchy grinchy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ferrari: :)

Jossa: Det er vel sånn at en ikke må være sertifisert/godkjent på noen måte for å reparere sin egen bil, men dersom man skal gjøre det for noen andre (les gi de kvittering på at du har gjordt jobben, må en være både det ene og det andre. Tror jeg.)

(må være ærlig å innrømme at denne tråden har gjort meg til "skap sierra liker" tør ikke si det mere offentlig en gjømt bak nicket mitt :P)
LOL :D

Ok`n: Bruker stort sett luftsag, men under bilen her var det litt tykkere gods, så da tok jeg fram vinkelsliperen og satte i ei tynn skive. Plasmaskjærer står på ønskelista...

void: Var sikker på at det stod "har ikke ford", men det ga ingen mening;)

Har gått smått de siste dagene, grunnet div.skolearbeid og latskap... (Er en times kjøring fra hybel til garasjen hjemme)

Laget til en bit i går, for å se om det ble noe greie på, og det trur jeg skal gå bra...

Fattern hadde noen ferdigknekte vinkler i 2mm stående, la plateremse imellom de to til riktig bredde:

DSCN5454.jpg

Snitter opp sidene og banker den sammen til riktig krumming:

DSCN5455.jpg

Slipte den såvidt, sveiste vekselvis på inn og utsiden for å unngå at den skulle slå seg for mye, så da ble det litt forhøyning i sveisen på utsiden...

DSCN5456.jpg

Har ikke lyst til å gå på noe sånt igjen uten å kunne snu bilen på siden eller opp ned, bruker altfor mye tid og muskler på å kravle opp og ned, ut og inn fra under bilen....

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jossa: Vet ikke hva apparatet kosta, fattern har kjøpt det en eller annen gang, brukt... Greit nok til karrosserisveising, helt på grensa til å sveise 3mm plater med..

MortalMan: Du ekke vettu du ;)

void: skjedd lite i helga, har sveist inn biten som ble laget, og begynt å skjære opp på andre sida. Har også flytta holderen til trinnjusteringa på vifta, siden jeg ikke skal bruke den nederste delen av dashbordet. Ikke vært helt i form hverken i går eller i dag, så får se når jeg fortsetter videre.... :)

Får prøve å slenge opp et par bilder om ikke lenge....

- 92 BMW 318iS

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det void.

Her er noen bilder av holderen til viftebryteren.

Den sitter vanligvis i denne delen her (som hanskerommet sitter i), men den er det ikke plass til, så prøver meg uten den:

DSCN5461.jpg

Så setter den bare i denna her:

DSCN5462.jpg

Fram med loddebolten, skjære ut av den ene, og smelte den fast i den andre:

DSCN5464.jpg

Har jeg flaks nå er det plass til oljetrykksmåler ved siden av.

Prøve å hente motoren i deler imorra, vet ikke når jeg rekker å begynne å skru den sammen, men blir forhåpentligvis ikke lenge til. :)

- 92 BMW 318iS

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider