slire_sladd Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 kan noen hjelpe meg med litt info om de forskjellige volvo turbo motorene? hvilken passer best til trimming, hvilken har de rette delene orginalt osv? har en med B230FT på hånd. er dette et godt utgangspunkt for ca300hk? har gått i amerikansk hittil så er helt fersk når det gjelder volvo motorer. Så hadde satt stoor pris på litt hjelp!! Thomas. Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Ft er nok ikke så dumt utgangspunkt men må nok bytte noe av innmaten for og få 300hk .Har ikke så mye peiling , kommer sikkert noen bedre svar ettervært hellothere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 hømm hømm... begynner å bli lei av å lese slike spørsmål på en helt ny tråd når det er så mange tråder som handler om akkurat dette... litt off topic men men.. søk på f.eks 230 og da finner du mye! Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 hømm hømm... begynner å bli lei av å lese slike spørsmål på en helt ny tråd når det er sååååå mange tråder som handler om AKKURAT dette... litt off topic men men.. søk på f.eks 230 og da finner du mye! Du begynner å bli lei???????............ han er da tydelig et nytt medlem her inne, så det er vel bedre å gi et høflig svar til folk da. trenger ikke være ufin fordi han kanskje er ukjent med hvordan ting fungerer her inne. :iconsm Det er et forum fordi vi skal hjelpe hverandre, og ikke drite ut folk som kanskje ikke sitter 20 timer om dagen på pc. Beklager til tråd starter....men måtte bare. Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 det er vel Ft'n som er best?? pga den har underspyling av stempla, er vel å sette inn Mahle stempler,råder, ny porta topp,Turbo,cam,filter, så er du vel ganske langt på vei til 300.?? hakke så mye peling, men Ft er vel en av dem beste har jeg hørt, Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 hvis du har "nye" typen ft skal den tåle 300hk med urørt blokk. fra 94 har de også underspyling av stempler. dette er ikke et must hvis ikke du skal ha mer enn 300hk, men kjekt å ha. er dog ikke lett å komme over 300 hk om du har tenkt til å bruke orginalt sprut. rundt 280hk er ganske oppnåelig.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 hvis du har "nye" typen ft skal den tåle 300hk med urørt blokk. fra 94 har de også underspyling av stempler. dette er ikke et must hvis ikke du skal ha mer enn 300hk, men kjekt å ha. er dog ikke lett å komme over 300 hk om du har tenkt til å bruke orginalt sprut. rundt 280hk er ganske oppnåelig.. Underspylte stempel er faktisk totalt unødvendig hvis du ikke har 300+ hk.. faktisk så bidrar det til å ødelegge oljen fortere pga varmen under stemplene.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 jeg har en FT som blir bygdopp nå med ca 300hk... ft er nok best.. der har jeg bytta dyser, en 405 topp (som KRB trading har leika seg med:) chip, cam, grenrør...... da får du ca 300hk men noe mer utover det må du nok bytte ut mer som stempler og råder. og et must er DATA SPRUT!! Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 ...og der fant jeg "søkeknappen"... takk for det gode tipset excel... men ble klokere allerede. men er det stor forskjell på FT og ET? et godt utgangspunkt er jo viktig. men takker for gode svar!! bukker og takker... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 ET har vell dårligere bunndeler enn FT.Værtfall fram til 88mod?Er ikke noe å lage stort trimprosjekt av uten å bytte ut litt Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 ble ikke ET brukt i grp. a bilene? spilte det ingen rolle for dem byttet stort sett alt like vel? eller er den et bedre grunnlag? # Hardend block # R-Sport hardened M-rods # Mahle forged skeleton pistons hmm... er kanskje ikke en urørt ET blokk akkurat... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 nei, i tillegg var dette b21et som er en ganske annen motor enn 230et. kort sagt dårligere sprut, men bedre bunndel.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Du begynner å bli lei???????............ han er da tydelig et nytt medlem her inne, så det er vel bedre å gi et høflig svar til folk da. trenger ikke være ufin fordi han kanskje er ukjent med hvordan ting fungerer her inne. :iconsmDet er et forum fordi vi skal hjelpe hverandre, og ikke drite ut folk som kanskje ikke sitter 20 timer om dagen på pc. Beklager til tråd starter....men måtte bare. jeg sa min mening og hva han burde gjøre da(sa noe nyttig til spørsmålet hans).... og sorry for den litt ufine fremstillingsmåten min da.. kiddie Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 går bra det serru. fersk med både volvo og bilforumet.net... så litt svinn må man regne med. er det andre motorer enn FT og ET som kommer med turbo? eventuelt veldig godt egnet for ombygging? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 du har jo b230fk, som er akkurat samme motor som b230ft, bare wastegaten som er forskjellige, fk har 135 og ft har 165. Ellers så finnes det b21et som ble brukt i gr.a bilene, b230et, så fantes det noen 16 V motorer med turbo, men disse tror jeg ikke ble levert i 240! Dessuten så er disse vanskelige å finne! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.