slire_sladd Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 skjønner. og du har b230AT som er...? har en 240 med 230et på hånd. han sa turboen måtte overhalles og at den måtte ha ny mekanisk bensinpumpe. -blir det dyrt? hva kan det bli kostene med turboen? nye lager? -bør den bygges om til elektronisk? er det vanskelig/dyrt? -hva power er det i den når han den er orginal? mye spørsmål men setter stor pris på hjelp sånn at jeg ikke kjøper katta i sekken... skulle ha 23000,- anbefales? eller burde jeg holde meg unna ET? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 B230AT er et kit du fikk kjøpt hos volvo, er noe r-sport greier tror jeg! Du fikk denne satsen til (b19a?), b21a og b23a ! B230A har vel opprinnelig 116 hk (correct me if I'm wrong), med denne satsen øker den til ca 145hk. Vil anbefale deg en b230ft/fk fra 95---> som har rullet under 200 k! Dette er gode motorer, som er de mest trimmevillige i b230 serien ! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Bedre å satse på en FT/FK som er fra -93 eller nyere. Da med underspyling. Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 ai c... får vel høre på dere, så da får jeg vel bare fortsette å lete da... sukk... noen som har noe sånn til salgs? heeeeelp... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 nå skal jeg altså handle bil på lørdag og det blir mest sannsynlig en av disse to: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=908558 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=931623 kan jeg være så snill å få noen inspill og synspunkter fra dere volvo guru'er?! hadde satt stooor pris på det!! vil jo gjøre et godt kjøp! er jo tross alt min første volvo!! Mvh Thomas Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 nå skal jeg altså handle bil på lørdag og det blir mest sannsynlig en av disse to: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=908558 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=931623 kan jeg være så snill å få noen inspill og synspunkter fra dere volvo guru'er?! hadde satt stooor pris på det!! vil jo gjøre et godt kjøp! er jo tross alt min første volvo!! Mvh Thomas Den forgasserturbo'n er nok ingenting å satse på! Den er nok veldig gla i bensin,og da mener jeg GLAD i bensin! + at den så litt "shabby" ut! Den andre er forsåvidt grei, selv om jeg synes prisen på den var litt for drøy! Ville heller ha ventet å sett om det dukket opp noen der du får litt mer valuta for penga! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 takk evolve!!! ja, prisen er drøy ja. men er 4 nye kalippere, ny oljekjøler, 2 sparco, 3" JT komplett, knfilter, ny klutch, 17" compomotive, 0 rust, 90mod med 97/98mod 230FK(gått 70000km)... men får høre med han hva han har å si. noen andre inspill? setter veldig stor pris på det. Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 da ser det ut til at jeg skal se på 3 forskjellige 240TIC i løpet av lørdag... 500km å kjøre... men men... får håpe det blir bil på meg da! Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Underspylte stempel er faktisk totalt unødvendig hvis du ikke har 300+ hk.. faktisk så bidrar det til å ødelegge oljen fortere pga varmen under stemplene.. Tosk. Dette øker levelengden på stemplene betraktelig, det er ikke for uten grunn at det er blitt brukt i båtindustrien i mange herrens år. Så hvis du mener at det er totalt unødvendig, lurer jeg virkelig på hvorfor det er standard på nyere biler. Tviler på at det har noe med trimmingspotensiale fra fabrikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Tosk.Dette øker levelengden på stemplene betraktelig, det er ikke for uten grunn at det er blitt brukt i båtindustrien i mange herrens år. Så hvis du mener at det er totalt unødvendig, lurer jeg virkelig på hvorfor det er standard på nyere biler. Tviler på at det har noe med trimmingspotensiale fra fabrikk. Er en jeg kjenner som fortalte det til meg.. å han skrur MYE volvo.. Grunnen til at det er blitt brukt i båt er vel pga det høye turtallet over lengere tid..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 slutt å diskutere noe ingen av dere VET 100% Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Kremt kremt *B23ET*. Så får du ordentlige råder og smidde stempler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Kremt kremt *B23ET*. Så får du ordentlige råder og smidde stempler. Endelig noen som nevnte den klassiske godmotoren:D Den tåler MYE og kom i 760 Turbo fra 82(?)-84. Som sagt en bånndel som er svært solid. Fra 85-88 sto det b230et i 740, de var laget for mindre bensinforbruk mede neddimensjonerte lagre og svake råder stempler. 250 hk beveger du deg på farlig grunn.... b230ft som allerede er nevnt her er en fin motor, bare pass på å få en med oljekjøling av stemplene. b21et som kom orginalt i 240 turbo tåler også litt...vet ikke så mye om denne motoren, men har sett påstander om 300hk...noen som vet? (ikke tror) Mitt valg da jeg kjøpte motor falt på en nyrenovert b23et som jeg i Sverige fikk for 7000 kr uten motorstyringa og downpipe. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 B21ET har ikke smidde stempler, og heller ikke "svanehals"-topp (405). Skal du ha 300 hk lett, så er B23ET ett fint utgangspunkt, siden den allerede har den toppen som flower best av standardtoppene. B230FT har vel bare 530 topp så vidt jeg husker...men der er jeg ikke sikker altså! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 nå ble det denne med b230FK. hørte mye positivt om den så da ble det så... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.