Haaken Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 B21ET har ikke smidde stempler, og heller ikke "svanehals"-topp (405). Skal du ha 300 hk lett, så er B23ET ett fint utgangspunkt, siden den allerede har den toppen som flower best av standardtoppene. B230FT har vel bare 530 topp så vidt jeg husker...men der er jeg ikke sikker altså! Men tåler rådene like mye som på b23et? Har også hørt at en del fortrekker b21et blokaa siden den har mindre borring og derfor skal tåle mer....er det noe i dette....? Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 B21ET har ikke smidde stempler, og heller ikke "svanehals"-topp (405). Skal du ha 300 hk lett, så er B23ET ett fint utgangspunkt, siden den allerede har den toppen som flower best av standardtoppene. B230FT har vel bare 530 topp så vidt jeg husker...men der er jeg ikke sikker altså! joa, det stemmer bra det Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Så godt som alle Bxx har M-råder, som er de sterkeste Volvo lagde på den tida. Du kjenner de igjen fordi de har ett "Opel" merke i støpen, som egentlig er en Bofors logo. B23 kan bli oval, sier noen, men jeg kjører 96.60mm, 3rd overborr på min og 430NM uten problemer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Hvordan er motoren din bygd og hvor mye har du bremsa? Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Hvordan er motoren din bygd og hvor mye har du bremsa? Balansert og "blueprintet" standard B23ET blokk, med ned-dreide stempler. Portet 531, 90+ grenrør, Haltech E6, turbonetics StageV T3/T4 turbo, GIK intercooler, 230F innsug, Getrag girkasse, etc... Bremset 430NM ved 3500RPM@1.5 bar, men hadde problemer med å holde bensintrykket oppe, momentet sank drastisk jo mere vi dro den på turtallet. Effekten ble derfor "bare" 245HK ved 5000RPM i en veldig ærlig benk. (Jeg var den eneste som bremset mer enn org., hihi). Har byttet bensintrykkregulator nå, så nå merkes det godt at det er mere skyv i kjerra! Regner med en ny tur på rullene til våren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Balansert og "blueprintet" standard B23ET blokk, med ned-dreide stempler. Portet 531, 90+ grenrør, Haltech E6, turbonetics StageV T3/T4 turbo, GIK intercooler, 230F innsug, Getrag girkasse, etc... Bremset 430NM ved 3500RPM@1.5 bar, men hadde problemer med å holde bensintrykket oppe, momentet sank drastisk jo mere vi dro den på turtallet. Effekten ble derfor "bare" 245HK ved 5000RPM i en veldig ærlig benk. (Jeg var den eneste som bremset mer enn org., hihi). Har byttet bensintrykkregulator nå, så nå merkes det godt at det er mere skyv i kjerra! Regner med en ny tur på rullene til våren. Okay...ikke ille det;) men åssen kam kjørte du med? Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Er en jeg kjenner som fortalte det til meg.. å han skrur MYE volvo.. Grunnen til at det er blitt brukt i båt er vel pga det høye turtallet over lengere tid..! Hehe, sier jo litt om han da. Volkswagen diesel og sånt da? Slites ikke oljen "fortere" pga underspyling der og da? Oljen blir ikke noe mer slitt pga det der uansett. Sier seg selv at levetiden på alt blir lengre. Og tankbåter har da vel ikke noe høyt turtall, sylindrene er så store at du får plass til fem mann nedi der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 B21ET har ikke smidde stempler, og heller ikke "svanehals"-topp (405). Skal du ha 300 hk lett, så er B23ET ett fint utgangspunkt, siden den allerede har den toppen som flower best av standardtoppene. B230FT har vel bare 530 topp så vidt jeg husker...men der er jeg ikke sikker altså! er ikke 531toppen fra 230et bedre enn 405toppen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 de stiller relativt jevnt... 530 er derimot ikke like grom... :( Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Hehe, sier jo litt om han da.Volkswagen diesel og sånt da? Slites ikke oljen "fortere" pga underspyling der og da? Oljen blir ikke noe mer slitt pga det der uansett. Sier seg selv at levetiden på alt blir lengre. Og tankbåter har da vel ikke noe høyt turtall, sylindrene er så store at du får plass til fem mann nedi der. nåja.. ingen ting som heter tankbåt. det heter tankskip. i båt med ex utenbordsmotor er turtallet rimelig høyt ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 nåja.. ingen ting som heter tankbåt. det heter tankskip. i båt med ex utenbordsmotor er turtallet rimelig høyt ja. Jaja :) Men dårlig med utenbordsmotorer på tankskip ;) Poenget mitt er at underspyling er der for en grunn, og det er ikke totalt unødvendig avhengig av høy effekt, og det sliter ikke ut oljen noe raskere, det er tross alt kjøling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Jaja :) Men dårlig med utenbordsmotorer på tankskip ;)Poenget mitt er at underspyling er der for en grunn, og det er ikke totalt unødvendig avhengig av høy effekt, og det sliter ikke ut oljen noe raskere, det er tross alt kjøling. poenget hær er jo det at varmen under stemplene gjør at oljen får kortere levetid... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 man bytter olje ofte og regelmessig uansett. så er vel ikke så farlig at levetiden på olja går fra 15' til 13' ? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Underspyling er ikke nødvendig før riktig høye effekt uttak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 En psycho svenske kjører med B19 blokk og værsting innmat.. Da har han tykke sylindervegger pga lav borring og en turtallsvillig motor.. Hvor tøft er det ikke når original turteller står med nåla rett ned??? Fordelen hannes er jo at han kan lade mye fordi sylinderveggene er tykke og det ikke oppstår vibrasjoner i dem.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.