Gå til innhold

skal kjøpe en bmw 318is og trenger råd!

Ranger emnet

jossa

Anbefalte innlegg

hei.

Var nettopp og så på en bmw 318is. å den virket jo grei.. den har gådd 219489km. å det er jo endel.. var LIIIIIIttegranne tikking men,,

thumb(5).JPG

Men det var endel ting jeg lurte på.

Eieren påstår det er en 90 mod. men er ikke 100% sikker på det da VIN nr. sku tilsi no på 80 tallet.. men det kan være jeg ser feil.

Uansett.. har noen bilder av motor.. å kan noen se noen åpenbare "feil" eller fare signaler? Starta bilen å den gikk forsåvidt greit.. (Trykk for større bilde)

thumb%20(3).JPG

thumb%20(2).JPG

det kan jo se ut som det har svettet en del olje på topp dekselet... tokk og sjekket påfyllings troppa. men den hadde bare fin olje og ikke noe hvit skum.

......

En annen ting jeg var skeptisk til var dette!

er bak i bagasjerom venstre side... kan det være ille?

Ellers litt bilder: fører døra, Instrumenter , Manglende stereo, Rustent eksosrør?, Sjetten diff

Dette "følger med":

• 16" alu på sommerdekk og 14" stål m/piggdekk.
  • Nylig byttet olje og filter, plugger, og vasket K&N filteret.
  • Alu. felger, Diffsperre, El. just.speil, Farget glass, S./V. hjul, Servo, Soltak

Var litt generell rust rundtom da.. å intereøret bar ikke preg av vask.. pluss førersete var ødelagt men han sku skaffe nytt.. å det var NIX anlegg i bilen

Å en ting jeg stussa på var en knirke lyd når du jynga på bilen bak.. kunne virke som den kom fra bakre høyre støtdemper..

en pris på 16500,- er det horibelt? hva er en realistisk pris på denne bilen?

UPDATE!

klarte i dag å finne mere info om bilen..

Prosjektbil. Hentet i veikanten etter et midlertidig stopp på et halvt år.

Så ikke ut etter langt tids stillstand. Hjalp vel heller ikke på at de hadde hatt fæst i bilen når den ble parkert..... :-( 1 stk full søppelsekk med drit ble tatt ut av meg og 4 meget skittne vaskevann ble det og.

Hadde skutt ut en plugg, og var derfor ikke kjørbar. Trengte bare litt kjærlighet og omsorg.

EU-godkjent faktiskt. Dog på vinterdekk.. Lite rust. (galvanisert)

Klar til bruk nå, men noe småpjusk gjenstår. (setejustering og radiatorutløp)

Mye nytt senere tid.

16" sommerdekk på felg med 205/45-16 tror jeg det var.

2 ok vinterdekk og 2 dårlige.

Klistremerkene som satt på bilen er tatt bort.

Noe som kan forklare hvorfor den var shabby.

skal jeg by han 10 000,- for og se? eller er det umulig? (vet at det ikke nytter og spørre dere men tenker bare på om det er et skambud dilux..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...bilen er gått er godt stykke, den tikker, den har et inngrodd oljesøl rundt toppen, det ser ut som om den har vært en tur av veien. Heletsinntrykket mitt er at bilen ikke er tatt så godt vare på.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg ventet litt med den dær å heller sett på noe annet. kjøpte nettopp bil selv å gjett om jeg var å så på mye tvilsomme biler...ta deg god tid til du finner noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan du si at den har vært av veien? frontleppe?

interesangt...

hmm takker for rådet og venter :)

jepp syns den frontleppa ser ut til å ha fått en omgang juling...å da kan det jo fort være at noe under bilen som også er litt rasert. d kan du lett se på dekkene, om de er skjeivt slitt. eller om bilen går rett fram når du slipper rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 318is kom ikke før 89 trur jeg? Så den er ikke av de eldste E30ene hvertfall.. Dette kan du også se på fangerene og lyktene... Etter 11/87 kom det nye.

Ellers bruker vel strøkne E30is'er i 90 modell klassen å gå for rundt 50000kr? Eller har de sunket voldsomt? Da er 16000kr ganske billig. Du får den jo for 15000kr hvertfall, men kanskje du kan prute mer? :)

Alt så orginalt og pent ut i motorrommet da, så det er hvertfall et pluss, at det ikke er tuklet mye med den der..

En typisk feil på E30 er rust i bagasjerommet, og ved jekkfestet på venstre side.. Også nede i reservehjulsbrønnen.. Løft på gulvteppet der.. Så ser du jo..

Hvor var denne rusten? I hjulbuene bake? På kanalene? Du får se om det er noe alvorlig, og om det er godt synlig.. Kjedelig med rust som er godt synlig. Ser ikke bra ut fordiom den ikke er farlig.

Om han skal fikse deg et nytt sete, så får du få han til å fikse et som er i samme fargen som resten av interiøret, eller så kan du kanskje få prutet på prisen, og fikse deg et komplett annet interiør eller to nye sportsstoler forran.. Det spørs jo litt på hvilke planer du har for bilen, og om du skal legge litt penger i den.

Knirkingen bake kan nok være øvrestøtdemper festene.. De er lette å skifte og koster noen hundre kroner stk...

Anngående fronten, så ser du at den er skadet, ene tåkelyset og bremsekjølekanalen mangler jo? Du får spørre hvordan han har fått til dette?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til en pris som dette kan du ikke forvente deg en strøken bil av denne typen.som en sa så er disse bilene listet ganske høyt i pris hvis de er i ordentlig stand.du får væll det du betaler for men kan ikke se noen alvorlige feil hær.. har selv en 318IS 90 modell jeg skal selge ganske så snart,men den er nok litt dyrere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider