Gå til innhold

Bakhjulstrekk vs. forhjulstrekk - svingete vei?

Ranger emnet


elgX

Anbefalte innlegg

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mr.X

Siden nu alle små ungene her sitter og sakker ned på forhjuls trekker, så lurer jeg litt på hvordan det har seg at en golf gti kjører raskere runder en en sierra cosworth??

 

Kjenner noen som kjører golf og den er så iritert på cosworth gutta for gjenom svingen så ligger det bestandig en coswort som man må slakke ned for og på slettene mangler golfen ett par 100 hk..;)

 

Det er flere grunner..

For det første, cossieeierne er generellt sett kyllinger.

For det andre snakker vi om en styla Taunus liksom, bilen som spant bare det var et diplomisskilt i mils rekkevidde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jan

 

Jaja , sikkert riktig det der . Men på en ekstremt svingete vei ville nok fwd dra ifra . Da er ikke det snakk om å miste veigrep , da er det å komme seg raskest ut av svingen noe en fwd ville gjort .

Det er klart at visdu kan å kjøre så kjører du fortere med en bakhjulstrekker på de fleste plasser . Men på ekstremt svingete vei der du ikke greier å oppdrive nokk fart ville fwd ha større fart ut av svingene som fører til at fwd kjører ifra rwd.

 

Nå vet jeg med sikkerhet at det ikke er så mye som henger på Super Seven på svingete vei.. Hvorfor har den bakhjulstrekk tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jan

Grunnen til at du kjører fortere med fwd er at du kan gi på mere ut av svingen med en fwd , er det så pokkers vanskelig å forstå . Da snakker vi om veldig svingete veier . Som sagt er forhjula fremme og kommer tidligere ut av svingen og du kan gi på før en rwd . Gir du på for tidelig med en rwd da vil du som regel få hjulslipp og sladd . Det er jo for ingenting martin sckanke har kjørt bil med trekk 60/40 , framme/bake . det er fordi han vil kjøre jævlig fort i svinger og jævlig fort rett fremm.

 

Det er vel mest fordi han vil ha en stabil, lettkjørt bil.. Med såpass mye effekt som den mannen er vant til har det MYE å si.

 

Du kan nok forklare hvorfor ALLE sportsbiler leveres med enten firhjulstrekk eller bakhjulstrekk du da? Fordi det ikke er bra i svinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Var nu oppe på vålerbanen og kjørte opel vectra når det var bil på bane treff sist oh det var ikke noe problerm med og ligge breit med den gjennom svingene, å nei jeg brukte ikke håndbrekke...;)

 

Apropo det.. jeg tror demperne dine, spesiellt bakdemperne er modne for utskifting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gran Turismo 3

 

For å skjønne at det ikke er moro å sladde med eller kjøre fort med FF, så trenger man ikke det!!!Helt riktig det ! ! !

 

Dette er bare for dumt sagt fra en som ikke har kjøre erfaring i det hele tatt ! Jeg har kjørt mye FF, og litt FR.. Jeg er enig i at har du peiling er det mye tøffere med FR.

Men når du begynner å bli litt varm i trøya er det utrolig morro med en FF på smale vinterveier i Skogen !

 

Uansett dette har mye med personelig smak og kunnskap og ERFARING ! .

 

Det jeg synes er så utrolig teit er at du bare slenger ut påstander som ikke har hold i noe spesielt i det hele tatt !! Du har bare kjørt GT3 og funnet ut at det er morsomere med FR og bare går ut i fra at hele verden er som GT3..

Vent til du får litt kjøre erfaring med de forskjellige før du kommer med sånne utsagn !

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Med sporvalget til føreren av Caterhamen står det virkelig respekt av at han hang såpass bra på Golfen.

 

 

Er du i slekt med den tidligere informasjonsministeren i Irak eller ? Helt ufattelig hvordan alt i hele verden kan vinkles til fordel for dine meninger og synspunkt. Uansett hvor dårlig utgangspunktet er, så er det samme leksa om igjen hver eneste gang - helt utrolig!

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

 

Er du i slekt med den tidligere informasjonsministeren i Irak eller ? Helt ufattelig hvordan alt i hele verden kan vinkles til fordel for dine meninger og synspunkt. Uansett hvor dårlig utgangspunktet er, så er det samme leksa om igjen hver eneste gang - helt utrolig!

 

Men seriøst Loppa, tilogmed du bør forstå at å sammenlikne hastigheten rundt en bane for to biler med så forskjellig sporvalg, og så stor forskjell i hvor flinke førere det er blir urimelig.

 

Hadde førerne bytta plass hadde det nok sett ganske annerledes ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Men seriøst Loppa, tilogmed du bør forstå at å sammenlikne hastigheten rundt en bane for to biler med så forskjellig sporvalg, og så stor forskjell i hvor flinke førere det er blir urimelig.

 

Hadde førerne bytta plass hadde det nok sett ganske annerledes ut..

 

haha, Du fortsetter ja. :D:D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Er du i slekt med den tidligere informasjonsministeren i Irak eller ? Helt ufattelig hvordan alt i hele verden kan vinkles til fordel for dine meninger og synspunkt. Uansett hvor dårlig utgangspunktet er, så er det samme leksa om igjen hver eneste gang - helt utrolig!

 

 

lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by greenrallye

har dere ikke sett filmen av en golf mk2 fwd og catheram på bane da? hvem tok hvem?? hehe.

 

Den filmen der taler jo ikke til fordel for at fwd er bedre enn rwd da.

Har du mye gamp som det var i golfen så drar du fra folk, men hva skjedde i svingene da?

Da var jo catherhamen rett oppi ræva på han da.

Nå veit jeg ikke om dere har sett en lengre versjon en meg, men jeg er sikker på at hadde det ikke vært for all trafikken som var på bana så hadde golfen sleti med å ta den.

Ett perfekt eksempel på hvor viktig bra bremser, lett bil og bra understell har å si på bane.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår