Gå til innhold

Bakhjulstrekk vs. forhjulstrekk - svingete vei?

Ranger emnet


elgX

Anbefalte innlegg

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Silverboy

uansett hvordan man snur og vender på ting så er det fysikken som gjelder, ingen ting kan overskride de fysiske lover.. uansett..

 

poenget er vel mer det at heller ingen klarer å bygge ting bra nok til å utnytte lovene fullt ut, derfor kan det virke som ting som i teorien er bedre, kan komme dårligere ut, i enkelte tilfeller.. og i andre igjen så stemmer teorien.. men det skyldes alle mulige andre faktorer enn akkurat det at det er fwd eller rwd eller awd..

så forutsatt LIK og OPTIMAL vektfordeling og chassis og ALT, med kun den forskjellen at det trekker foran eller bak, så er bak bedre.

 

Her sier du deg enig med meg, du sier nemlig du også, at bakhjulstrekk er overlegent.

Det er jo de fysiske lover som er begrensningen, og de tilsier at å bruke mer enn 100% av grepet ikke går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

 

håper nå for guds skyld du mente stikk motsatt av hva du skrev..

 

Haha, ja jeg tenkte i de baner jeg og ja :D

 

*poppe en ny pose popcorn, å vente på akt 2* lol lol lol

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere data fra den ikkeeksisterende testen.

 

Type: Chevrolet Corvette

Price of Car: € 53116

Testing Date: 11/1999

 

Displacement: 5665 cccm

Cylinders/Valves: 8/2

Supercharger: keine

Max. Power: 344 PS @ 5400/min

Max. Torque: 483 Nm @ 4200/min

Weight / Bhp: 4,4 Kg/PS

 

Handling: Hockenheim (KK) 1.19,5 min.

Slalom Course (18m) - Km/h

 

Acceleration:

0-100 Km/h: 6,1 s

0-160 Km/h: 13,2 s

80-120 Km/h: 4. Gear: 5,7 s

80-120 Km/h 5. Gear: 8,4 s

Vmax: 274 Km/h

 

Braking:

100-0 Km/h hot: 37,8 s

100-0 Km/h hot: 10,2 m/s2

80% Vmax - 0 Km/h hot: 0 s

80%Vmax - 0 Km/h hot: 0 m/s2

 

Miscellaneous:

0-160-0 Km/h: - s

Fuel Consumption Ø 14,7 L/100km

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Her sier du deg enig med meg, du sier nemlig du også, at bakhjulstrekk er overlegent.

Det er jo de fysiske lover som er begrensningen, og de tilsier at å bruke mer enn 100% av grepet ikke går an.

 

jepp.. ikke overlegent, men bedre..

men hva anngår hva som er enklest å kjøre så er vi nok ikke enig.. ;)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en nyere test av C5 Corvette:

 

Type: Chevrolet Corvette

Price of Car: € 62350

Testing Date: 1/2003

 

Displacement: 5665 cccm

Cylinders/Valves: 8/2

Supercharger: keine

Max. Power: 344 PS @ 5400/min

Max. Torque: 483 Nm @ 4200/min

Weight / Bhp: 4,3 Kg/PS

 

Handling: Hockenheim (KK) 1.19,9 min.

Slalom Course (18m) 61,5 Km/h

 

Acceleration:

0-100 Km/h: 5,7 s

0-160 Km/h: 12,6 s

80-120 Km/h: 4. Gear: 5,7 s

80-120 Km/h 5. Gear: 8,4 s

Vmax: 274 Km/h

 

Braking:

100-0 Km/h hot: 38,9 s

100-0 Km/h hot: 9,9 m/s2

80% Vmax - 0 Km/h hot: 0 s

80%Vmax - 0 Km/h hot: 0 m/s2

 

Miscellaneous:

0-160-0 Km/h: - s

Fuel Consumption Ø 15,6 L/100km

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Fant en nyere test av C5 Corvette:

 

Type: Chevrolet Corvette

Price of Car: € 62350

Testing Date: 1/2003

 

Displacement: 5665 cccm

Cylinders/Valves: 8/2

Supercharger: keine

Max. Power: 344 PS @ 5400/min

Max. Torque: 483 Nm @ 4200/min

Weight / Bhp: 4,3 Kg/PS

 

Handling: Hockenheim (KK) 1.19,9 min.

Slalom Course (18m) 61,5 Km/h

 

Acceleration:

0-100 Km/h: 5,7 s

0-160 Km/h: 12,6 s

80-120 Km/h: 4. Gear: 5,7 s

80-120 Km/h 5. Gear: 8,4 s

Vmax: 274 Km/h

 

Braking:

100-0 Km/h hot: 38,9 s

100-0 Km/h hot: 9,9 m/s2

80% Vmax - 0 Km/h hot: 0 s

80%Vmax - 0 Km/h hot: 0 m/s2

 

Miscellaneous:

0-160-0 Km/h: - s

Fuel Consumption Ø 15,6 L/100km

 

Hvorfor skal alltid el-cheapo versjonen av Corvette testes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

og for de fleste av oss andre så har det hele tiden vært en 344hk bakhjulsdrevet Corvette mot en forhjulsdreven 215hk Ford...

 

:rolleyes:

:D

 

Jada, men du kunne like gjerne sammenliknet en cabincruiser og en speedbåt liksom, det blir nøyaktig like relevant.

en standard C5 Corvette er nemlig som en cabincruiser å kjøre, stor, komfortabel, og grei rett frem.. men ingen racer i svingene akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår