Gå til innhold

Bakhjulstrekk vs. forhjulstrekk - svingete vei?

Ranger emnet


elgX

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ascona

 

 

 

Overstyring er lett å kontrollere uansett hvor mye det overstyrer.

 

 

Haha, den var god. Om du overstyrer i høy fart, og det er pga høy fart og ikke gasspedalen, så er det veldig greit om du kjører på en 300 kvadratkilometers parkeringsplass.. Men om du er på en litt smalere bane, så er du fort i skauen med kraftig overstyring, bare så det er sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Ascona

 

Jada, men du kunne like gjerne sammenliknet en cabincruiser og en speedbåt liksom, det blir nøyaktig like relevant.

en standard C5 Corvette er nemlig som en cabincruiser å kjøre, stor, komfortabel, og grei rett frem.. men ingen racer i svingene akkurat.

Men det burde vel uansett oppveies av den overlegne bakhjulsdriften? Dessuten har du jo skrytt av at Corvetten var den bilen som tålte flest sideveis G-krefter i en annen tråd og på alle måter lovprist bilens svingegenskaper! Og hvis bilen i Sport Auto hadde Z06 option, som vel er den råeste sving-vetten, den har 170 HK mer enn RS-Focien, vekta er 1461 kg i flg Bilsport mot Focusens 1430 hva da?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som ikke har kjørt med Tigra; greit nok bilen er lett og har greit med motorkraft i forhold til bilstørrelse, men understellet er så langt fra sportslig du kan få det. Nesten som en vannseng! Og når du i tillegg har noen asfaltkuttere til hjul så kan du selv tenke deg hvor "sportsbil"-aktig denne bilen er! Føreren i BMWen og Tigraen er ca. nokså like uerfarne sjåfører

 

Nok om det. Men altså på f.eks en svingete smal alpevei hvor så vidt to biler kan passere vil det ikke være logisk at en RWD vil være raskest med denne lille tumleplassen det er i forhold til en FWD (det er snakk om standardbiler, ikke noe STCC her)??? Hvis man har en nokså erfaren sjåfør som kan kjøre. Jeg tror hvertfall det. FWD vil få problemer med både plassen rundt svingen og med å bite seg fast!!

*-1984 BMW 318i 2-dørs vinterbil/prosjekt?

x-1990 BMW 316i 4-dørs E30 R.I.P.

x-1997 Peugeot 106 Rally

x-1991 Toyota MR2 GTi 2.0 16V

x-1993 Honda Civic Coupe Si US-Spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elgX

For dere som ikke har kjørt med Tigra; greit nok bilen er lett og har greit med motorkraft i forhold til bilstørrelse, men understellet er så langt fra sportslig du kan få det. Nesten som en vannseng! Og når du i tillegg har noen asfaltkuttere til hjul så kan du selv tenke deg hvor "sportsbil"-aktig denne bilen er! Føreren i BMWen og Tigraen er ca. nokså like uerfarne sjåfører

 

Nok om det. Men altså på f.eks en svingete smal alpevei hvor så vidt to biler kan passere vil det ikke være logisk at en RWD vil være raskest med denne lille tumleplassen det er i forhold til en FWD (det er snakk om standardbiler, ikke noe STCC her)??? Hvis man har en nokså erfaren sjåfør som kan kjøre. Jeg tror hvertfall det. FWD vil få problemer med både plassen rundt svingen og med å bite seg fast!!

Hva med og prøve! Men du trenger ikke større plass med en "gnager"

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Men det burde vel uansett oppveies av den overlegne bakhjulsdriften? Dessuten har du jo skrytt av at Corvetten var den bilen som tålte flest sideveis G-krefter i en annen tråd og på alle måter lovprist bilens svingegenskaper! Og hvis bilen i Sport Auto hadde Z06 option, som vel er den råeste sving-vetten, den har 170 HK mer enn RS-Focien, vekta er 1461 kg i flg Bilsport mot Focusens 1430 hva da?

 

Den kan ikke ha hatt Z06 option så lenge den hadde bare 344hk, Z06 er en modell, ikke bare en option.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Med tanke på at det er bare en liten del av forskjellene på bilene.. Jepp.

Corvette Z06 er en kjøremaskin, en standard Corvette er en posørbil.

Det kan jo også være at testbilen var en Z06, men at HK antallet er feil! Nei selvfølgelig ikke!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

Haha, den var god. Om du overstyrer i høy fart, og det er pga høy fart og ikke gasspedalen, så er det veldig greit om du kjører på en 300 kvadratkilometers parkeringsplass.. Men om du er på en litt smalere bane, så er du fort i skauen med kraftig overstyring, bare så det er sagt...

 

Hastigheten har ikke vært tema her såvidt jeg vet, men i høy (nok) hastighet er selvsagt begge deler umulig å håndtere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Det kan jo også være at testbilen var en Z06, men at HK antallet er feil! Nei selvfølgelig ikke!

 

 

Du hadde litt overtak på diskusjonen helt til du sa dette da.. Men jeg tror ikke noe på at en dum liten focus skal dra en vette... Dra en Z06 på banen mot den focusen, så blir den spist levende med hud og hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår