Gå til innhold

Min lille MK2

Brandtenborg

Anbefalte innlegg

Her om dagen kom jeg over en billig Fiesta mk2! Jeg greide ikke å la være å kjøpe den da minnene strømmet tilbake fra "POWERLESS" prosjektet mitt...

Er ikke helt sikker på hva jeg skal med bilen, men noe småtteri må jeg utbedre. Det jeg i først omgang skal gjøre er:

Oljeskift m/ filter

Plugger

Pluggledninger

Venstre hovedlys (rustent)

Noe småfiks på interiøret

Pusse lakkrust

Fikse støtfangerene og lakkere i bilens farge

Fant i allefall ut at bilen er laaaangt mere praktisk enn Passaten i byn her med tanke på lukeparkeringer osv... Men Passaten er jo en del bedre å kjøre da... Man får se hva som skjer!

Bilder kommer kanskje i løpet av dagen.

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt oppdateringer:

Endelig etter å ha ventet langt om lenge og lengere langt (ca 1 mnd) kom lønninga fra Sporveien! Det var digg! Da gjenstod det bare å vente til arbeidsdagen var over før jeg kunne sette kusrsen til Biltema! "Bilfolkenes kirke"! Hehe! Der kjøpte jeg en del ting for å få tatt en helt standard service! Det jeg ikke fikk tak i der måtte jeg til Mekonomen for å kjøpe!¨

Endelig fremme i garasjen i Trøgstad etter å ha overtalt min kjære til å kjøre "noe så flaut som en Fiesta" var det bare å pakke ut tingene jeg hadde kjøpt:

Fiesta001.jpg

Frøkna syns kanskje det er flaut å bli sett av venner og kjente i Fiestan, men det sto ikke på skruvilje fra hennes side! DRØMMEDAME!! Her er et bilde av det:

Fiesta003.jpg

Etter å ha tatt den vanlige og kjedelige servicen måtte jeg begynne på det som var litt gøy! Nemlig litt lakkering! Først et bilde av hvordan den så ut med sort grill:

Fiesta004.jpg

Grillen var ikke akkurat vanskelig å pelle ut. Så et bilde etter første strøk:

Fiesta006.jpg

Flere bilder kommer i morgen av resultaet og anlegget! Om det blir igjen noe lakk blir det noe lakkering av interiøret!

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn... Nå er jeg ferdig for denne gang! Grillen blei bra og siden jeg hadde litt lakk til overs lakkerte jeg noen deksler innvendig. her er noen bilder av det:

Fiesta008.jpg

Fiesta015.jpg

Fant også noen "bestefar lykter" på jobben jeg tenkte jeg skulle sette på også. Fikk ikke tid denne gangen, men blir nok ikke så lenge til jeg får de på. Tar det nok i forbindelse med oppussing av støtfangrene. De skal sandplåses og lakkes i bilen farge etterhvert. Her er bilder av lysene.

(Skal ha to på bilen og et på scooteren)

Fiesta009.jpg

Tok i samme slengen noen bedre bilder av bilen siden de første bildene ikke er så bra:

Fiesta011.jpg

Fiesta014.jpg

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nå kan jeg endelig opdatere den elektroniske dagboken litt!

Er ikke noe spennende, men i dag måtte Taunusen ut av garasjen for at Fiestan skulle på en aldri så liten reprasjon!

Har kjørt noen km med bilen nå og temp.måleren har ikke gått lenger opp enn på det blå feltet. Tenkte jeg kunne begynne med å skifte termostat på den for å se om det hjalp. Det gjorde det! Det blei endelig godt og varmt i bilen og temp.måleren steg opp til normal! Jippi tenkte jeg da!

Og siden jeg elsker å ta bilder av alt jeg gjør, kommer det et bilde av termostathuset mens jeg skrapte bort gammel pakning:

Mekke001.jpg

Og siden jeg hadde så god tid og trivdes så godt i garasjen tok jeg meg tid til å gjøre rent termostathuset. Kall meg gjerne rar eller spesiell, men jeg syns det er skikkelig pent å se på blanke nye deler i et godt brukt motorrom!

Mekke004.jpg

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off!!! Den %¤#"#¤/¤# pakningen som fulgte med den nye termostaten var en så universaldritt som skulle passe til andre biler... Var den tett?? NEI!!! Lånte bilen til opphavet mitt og reiste til det lokale bilverkstedet i Mysen og kjøpte sånn flott pakningspasta. Kom hjem i garasjen og pelte fra hverandre termostathuset og skulle til å legge en jevn stripe der hvor den skulle tette. Da jeg skulle klemme på tuben var den STEIN HARD! (Tuben altså...) Jippi tenkte jeg da!

Heldigvis hadde jeg liggende en gammel tube med silikon liggende som jeg brukte og da blei det tett! JIPPI!!!

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider