Bilmann Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Ser ikke helt hva som er selvmotsigende? Han skriver at bremsene hyler, ikke at de skraper. Min erfaring er at det er stor forskjell i hylelyd når du bremser, og skrapelyden du får med utslitte klosser. Har hatt begge delene selv. Bilen med utslitte klosser kjøpte jeg for å fikse opp, og Vectraen min fikk jeg hyling i bremsene en stund etter jeg hadde skiftet til nye skiver og klosser. Mulig det er bremsestøv som lager hylingen for det gikk iallfall bort på min bil etter jeg vasket skivene. Vet også at det finnes en plate du legger bak klossene til noen biler for å bli kvitt hylende bremser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paperboy Skrevet November 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Jeg skulle kanskje beskrevet lyden bedre. Det er ikke en skrapelyd. Mer en slags syl-tynn plystrelyd. Jeg tør nesten ikke kjøre forbi kirkegården i frykt av å vekke de døde hvis jeg plutselig må bremse. Og hvis jeg ikke tar helt riv ruske galt, kommer det fra bakhjulet. Har tatt av dekket og sjekket klossene, og de er helt nye. Her om dagen regnet det kraftig, og et øyeblikk trodde jeg lyden var borte. Tenkte at det kanskje var bremsestøv eller en liten stein eller noe, og at det var forsvunnet nå. Men nei.. når jeg skulle bremse helt ned og svinge opp bakken hjemme kom det tilbake. Skeive skiver? Hvis så, hvordan skjer det sånn helt uten vidre? Skulle tro sånnt bare skjedde hvis jeg bumsa borti noe, som f.eks en fortauskant, men jeg har kjørt helt bumse-fritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaisen Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Skivene kan slå seg skeiv om du kjører litt aktivt, dvs høy fart og kjapp bremsing som fører til at skivene blir varme. Da kan de slå seg :) Men skivene dine er nok neppe skeiv, tipper heller at du har nye bremse klosser som ikke er helt tilpassa skiva enda. Hadde det sånt på gammel bilen min. Siter Honda Integra Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg