bilgal86 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 bilen min bakker ujevnt, men er ikke sikker på hva det er.. av å til når jeg starter opp biln så bruker jeg jo choken så klart....jaja, så har jeg den ute en stund, helt til jeg kan skyve den helt inn.....så kan den stå å bakke tja f.eks 5 min så begynner den å bakke tungt igjen, nesten sånn at den kveles, så da må æ ta chocken nesten helt ut igjen.... noen sier at forgasseren enten får for lite eller mye bensin, noen sier den må renses eller overhales....hva mener dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Hva er å bakke? Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Tror han mener "å rygge"?? Men mener å huske det var en annen som ikke kunne norsk her en gang, han mente at bakke var tomgang. Fint om alle bruker det eneste norske skriftspråket, BOKMÅL! Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 så kan den stå å bakke tja f.eks 5 min så begynner den å bakke tungt igjen, nesten sånn at den kveles, så da må æ ta chocken nesten helt ut igjen.... bakke kan da vel ikke bety rygge som noen mener ??? for hvem sitter å rygger i fem minutter? Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Virker som om det er snakk om tomgang, ja.. Sjekk CO-skruen, prøv å få justert den? tenninga også kanskje.. vet ikke dette, jeg. Min tomgang ligger stødig på 750 rpm og koser seg.. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 forgassere må overhales med gjevne mellomrom. ny dyse ,nål og membram sås skulle den bli bra når den blir riktig innstillt. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik^ Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Tror han mener "å rygge"?? Men mener å huske det var en annen som ikke kunne norsk her en gang, han mente at bakke var tomgang. Fint om alle bruker det eneste norske skriftspråket, BOKMÅL! FYI så er det faktisk ett skriftspråk til, nemlig nynorsk (men dere MÅ ikke skrive det, altså) :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 FYI så er det faktisk ett skriftspråk til, nemlig nynorsk (men dere MÅ ikke skrive det, altså) :P Han her skriver ikke nynorsk ,det ser jo alle. til vanlig bruker jeg nynorsk( dialekten min og skriften) men for å lette en d el så skriver jeg slik at de fleste forstår. kan godt slå over på grautmål:p Men bakke betyr ofte rygge, hvertfall når det gjelder båt.... "Bakka Malvin ,da e slutt på havet........" Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Norge har da alltid bestått av bakker, og er ujevn :> Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 er nok gassern som trenger en shine/fin justering.. hehe "ja så starter jeg bilen, og rygger i ca 5 min..":D:D hehe smiler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Tror han mener "å rygge"?? Men mener å huske det var en annen som ikke kunne norsk her en gang, han mente at bakke var tomgang. Fint om alle bruker det eneste norske skriftspråket, BOKMÅL! Øyh! Er faktisk nynorsk som er norsk, og bokmål, det er dansk! Og det sier jeg som er fra østlandet! SÅ la folk få velge om de vil skrive bokmål eller nynorsk, er språkfrihet i norge. Lokale uttrykk som "bakke", istedet for å si tomgang. Det kan folk spare seg så blir det litt lettere. Men nok OT her... Hadde samme problem med min. Fikk bytta nål, sete og membran, samt justering. Nå er den så god som ny! Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 "Bakka Malvin ,da e slutt på havet........" "Bakka, bakka malvin, fått pongen i svinghjulet" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Jaja, mange rare svar..... Trodde alle visste at å bakke er tomgang.......kan ta det på "fint" norsk da hvis dere ikke forstår....... Når bilen min står på "tomgang".....så varierer turtallet litt.....sånn opp og ned alleveia.....sånn at den kveles...selv om den egentlig ikke skal kveles....man må ta chochen ut flere gang pga ujevn "tomgang"..... Men, men.....sikkert bare noe rusk inni systemet....får se selv... Ikke så mye hjelp å få her... Bare noen få som hadde et fornuftig svar. tror det er noe med forgasseren.....skal skru opp å se snart... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Jaja, mange rare svar..... Trodde alle visste at å bakke er tomgang.......kan ta det på "fint" norsk da hvis dere ikke forstår....... Når bilen min står på "tomgang".....så varierer turtallet litt.....sånn opp og ned alleveia.....sånn at den kveles...selv om den egentlig ikke skal kveles....man må ta chochen ut flere gang pga ujevn "tomgang"..... Men, men.....sikkert bare noe rusk inni systemet....får se selv... Ikke så mye hjelp å få her... Bare noen få som hadde et fornuftig svar. tror det er noe med forgasseren.....skal skru opp å se snart... hvis du har et slikt system der det er et par rør som kommer opp framme på motoren og en slange med en vacumklokke på som går til luftfiltret.. (husker ikke hva det het..) kan det være vacumklokken som er gåen.. prøv å ta av denj tynne slangen som går fra klokken til innsuget å se om den går like dårlig på tomgang da.. hadde den feilen på en gammel motor jeg hadde og da var det den vacumklokka.. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 hvis du har et slikt system der det er et par rør som kommer opp framme på motoren og en slange med en vacumklokke på som går til luftfiltret.. (husker ikke hva det het..) kan det være vacumklokken som er gåen.. prøv å ta av denj tynne slangen som går fra klokken til innsuget å se om den går like dårlig på tomgang da.. hadde den feilen på en gammel motor jeg hadde og da var det den vacumklokka.. Er det Pulser systemet du mer, altså Pulseer-røret... :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg