Gå til innhold

VR6 eller 20V Turbo?

Ranger emnet


CumsteR

Anbefalte innlegg

hmm, er ikke 20vT fett da? jeg har selv vr6 å jeg er skamfornøyd med min, har enda ikke vært en som har kjørt fra meg..Men jeg vurderer kompressor eller turbokitt til den.Hadde vært greit å fått ENDA litt mer futt utav den. Men hvorfor heller alle her over mot vr6 ? Trodde ikke VW entusiaster likte Vr6 motoren jeg..Men som sagt, jeg har ikke noen problemer med min å er storfornøyd med den :) Jeg ville også gått for vr6, Råeste lyden jeg har hørt av en bil tror jeg..utenom stooore amerikanere da.

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 9000 for komplett motor? I Norge? Eller fra Tyskland hvis så man må betale 50 000 i avgifter...?

 

Det er kun for MBE sprutet det,du trenger da kun motor el nettet fra 1.8T motoren det følger med ny ECU og nytt ledningsnett. Den største fordelen er jo at her har andre gjort jobben for deg og det elektriske blir jo veldig enkelt og du slipper startsperra. Pris på motor avhenger helt av hvor gammel den er og hvor mye den har gått og hvor komplett den er. http://www.bildelsbasen.se/default.asp http://www.gedsted-autoophug.dk kan garantert skaffe deg motor komplett for ombygging. Ellers så har du norsk bildelsenter da som gjerne skaffer dette på bestilling fra utlandet. Regn med 20000 for en motor som har rulla endel og gjerne 25000-35000 for en som har gått lite. Jeg snakker da om komplette motorer med gearkasse og ellers alt det andre du måtte ha bruk for. Velger du denne løsningen trenger du jo ikke Kjøpe MBE sprut heller.

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg valgt 20vT;) men vr6 er seriøst perverst i golf 2;)

Når turtallskikket virkelig kommer, og fram til turtallsperra er det kanksje det mest heftige brølet/skriket noen bil har kommet med;) Og draget er sjukt;)

Eneste, er at toppene og topppakningene har en tendens til å ryke ved hardkjøring;)

hehe.. Sikkert noen som fikk med seg hva som skjedde med den ROSA, golf 2'ern med VR6 motor etter VACN treffet i molde her i sommer;) hehe..

 

Om du er keen på vr6:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=19826

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, er ikke 20vT fett da? jeg har selv vr6 å jeg er skamfornøyd med min, har enda ikke vært en som har kjørt fra meg..Men jeg vurderer kompressor eller turbokitt til den.Hadde vært greit å fått ENDA litt mer futt utav den. Men hvorfor heller alle her over mot vr6 ? Trodde ikke VW entusiaster likte Vr6 motoren jeg..Men som sagt, jeg har ikke noen problemer med min å er storfornøyd med den :) Jeg ville også gått for vr6, Råeste lyden jeg har hørt av en bil tror jeg..utenom stooore amerikanere da.

 

Hehe leser du gjennom tråden en gang til så ser du at ikke alle heller mot vr6. Ja 1.8T er fett er jo derfor jeg valgte det.....Ingen som har lyst og poste noen bilder av motoromma sine da. Gutten spurte jo om hvem av motorene som var kulest. Sleng ut ett bilde av ditt da OddArild

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, er ikke 20vT fett da? jeg har selv vr6 å jeg er skamfornøyd med min, har enda ikke vært en som har kjørt fra meg..Men jeg vurderer kompressor eller turbokitt til den.Hadde vært greit å fått ENDA litt mer futt utav den. Men hvorfor heller alle her over mot vr6 ? Trodde ikke VW entusiaster likte Vr6 motoren jeg..Men som sagt, jeg har ikke noen problemer med min å er storfornøyd med den :) Jeg ville også gått for vr6, Råeste lyden jeg har hørt av en bil tror jeg..utenom stooore amerikanere da.

 

Først og fremst er vel de fleste mot den fordi den er veldig tung i forhold til 1,8T. Det gir dårlig vektfordeling og dårligere svingegenskaper enn med 1,8T

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun for MBE sprutet det,du trenger da kun motor el nettet fra 1.8T motoren det følger med ny ECU og nytt ledningsnett. Den største fordelen er jo at her har andre gjort jobben for deg og det elektriske blir jo veldig enkelt og du slipper startsperra. Ellers så har du norsk bildelsenter da som gjerne skaffer dette på bestilling fra utlandet. Regn med 20000 for en motor som har rulla endel og gjerne 25000-35000 for en som har gått lite. Jeg snakker da om komplette motorer med gearkasse og ellers alt det andre du måtte ha bruk for. Velger du denne løsningen trenger du jo ikke Kjøpe MBE sprut heller.

 

Bruker du sprutet fra QPE slipper du maset med LMM også. I tillegg vil man vel ofte chippe motoren, og da er det jo straks dyrere med orginalen. QPE oppsettet kommer med program til 200hk som standard

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe leser du gjennom tråden en gang til så ser du at ikke alle heller mot vr6. Ja 1.8T er fett er jo derfor jeg valgte det.....Ingen som har lyst og poste noen bilder av motoromma sine da. Gutten spurte jo om hvem av motorene som var kulest. Sleng ut ett bilde av ditt da OddArild

 

Får se om jeg får tatt ett i morgen på dagen som jeg kan slenge ut :) Er jo en stund siden motorvask da, men da får han vertfall se en :)

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår