Gå til innhold

Noen som har vært borti dette før?

Ranger emnet

MUNKORAMA

Anbefalte innlegg

I går åpnet jeg blokken min, etter at jeg har rast motor 2 ganger nå. Det var etter å ha blåst oljekanalene rene i evighet at jeg oppdaget noe som lå løst i underspylekanalene til stemplene. etter litt triks og miks fikk jeg ut en stor metall bit. lignet veldig på en patron hylse. ettet å ha sett nøye over motoren, kan jeg ikke komme frem til 100% hvor den delen kommer fra, men har en mistanke om at den kan ha kommet fra oljekjøler. biten var gull farget og hul, akkuratt som den nederste delen på en patron. Noen som har vært borti noe sånt før???

Hvis noen har veiv til enten g60 eller 1.8 16v, så skrik ut. helst i oslo/akerhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går åpnet jeg blokken min, etter at jeg har rast motor 2 ganger nå. Det var etter å ha blåst oljekanalene rene i evighet at jeg oppdaget noe som lå løst i underspylekanalene til stemplene. etter litt triks og miks fikk jeg ut en stor metall bit. lignet veldig på en patron hylse. ettet å ha sett nøye over motoren, kan jeg ikke komme frem til 100% hvor den delen kommer fra, men har en mistanke om at den kan ha kommet fra oljekjøler. biten var gull farget og hul, akkuratt som den nederste delen på en patron. Noen som har vært borti noe sånt før???

Hvis noen har veiv til enten g60 eller 1.8 16v, så skrik ut. helst i oslo/akerhus

vanlig gti 8v veiv har samme dele nr som G60. jeg har noen gti blokker med veiv på verkstedet mitt, så jeg kan se om det er noe som er brukbart der. :biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant også ut at blokka har fått seg en rimelig god smell. må derfor ha enda en ny blokk! :( tør ikke satse på den gamle blokka når jeg fant den delen i den. ser ut som det er litt slitemerker på den delen jeg fant ja. den var spist opp litt da jeg fant den. ingen av underspylerne/oljeniplene var ødelagt utvendig, men den ene var nesten helt tett

Lenke til kommentar
Del på andre sider