tosk Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Har en Primera 94 mod, "hatchback" som bruksbil, den typen der bakruta blir med opp når du åpner bagasjeluka! Lurer på om d finns KN filter lr kon filter av noe type å ferdige effektanlegg til dene bilen? noen som har noen sider? Motor: 1.6 Innsprut! (102hk?) takk takk! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_primera Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Har en Primera 94 mod, "hatchback" som bruksbil, den typen der bakruta blir med opp når du åpner bagasjeluka! Lurer på om d finns KN filter lr kon filter av noe type å ferdige effektanlegg til dene bilen? noen som har noen sider? Motor: 1.6 Innsprut! (102hk?) takk takk! Det finnes utallige tråder/diskusjoner om konfilter og effektanlegg på primeraforumet, men at det finnes kon-filter og effektanlegg er det ingen tvil om. Er en ganske stor del av de innpå primeraforumet som har kon-filter på sin bil, mange ulike typer å velge mellom der, selv kjøpte jeg et på Torsov men jeg synes ikke lyden ble så mye bedre, så det blir byttet ut til sommeren igjen. Er bare å fjerne luftfilterboksen på din bil og sette det rett på, eller ta vekk det orginale filteret, og sett på et rør fra luftfilterboksen og ned til fronten, og så montere filteret på der. Her er to eks. på diskusjoner om effektanlegg og kon filter: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=66726&highlight=effektanlegg http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92891&highlight=filter Siter --> Nissan Primera 96 <-- X - Toyota Corolla 83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
primerasri Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 når det gjelder effektannlegg er det vel bare supersprint som har noe som passer rett på bilen, så vidt jeg husker hadde vel denne potta factory sound, altså att du ikke får noe råere lyd, men bare litt mer effekt og bedre utseende da selvfølgelig, uannsett så er det bare den bakerste potten og ikke helt fram til motoren. Fint potter i utlandet da..men!! Har en kjenning som hadde en primera med et stort king dragon filter på, det laget skikkelig god fin lyd, kan anbefalte det..effekten du henter ut av å bytte filter er vel minimal.. og ja, bilen har originalt 102 hk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Oki takk, nei er ikke ut etter å øke effekt noe, mest me litt penere lyd! mye for d super sprint anlegge da? kan jo bare bytte bakre del, så blir d vell fetere lyd =) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
primerasri Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 jeg har i allefall leste her inne att supersprint potta har factory sound, da vil det ikke bli all verdens forskjell fra den lyden du har på nåverende potte, mener jeg det ble skrevet her inne.. Prisen på potta på felgimport er nesten 2900.. http://www.felgimport.no/ tror kanskje du kan få laget til en universalpotte som passer rett på for en bedre pris enn det, pluss att da får du velge potta selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 jepp, supersprint er jo bare bakre delen, jeg bygger nokk helt fra "grenrøret" å helt bak, me ny race cat, å 2.5" hele veien :) skal nok bli lyd tenker jeg =) hakke pris på filter da? Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Vello Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Hvis du skal kjøpa Supersprint potta, så anbefaler jeg deg å kjøpe den på felgimport, slik som primerasri sier. Jeg kjøpte min via felgimport, siden det er her den er rimeligest. Pris på Mekonomen var 3500. Tror jeg gav 2600,- eller noe i den duren :watchout Jeg har et Ractive Superflow luftfilter i tillegg, til kr 400,- på Mekonomen. Så det er vel noe mer lyd enn originalt, men den effekten på dette tror jeg er oppskrytt, hvertfall ikke merkbart. Nå er det jo snakk om en 1,6 l også, så en må nok gå noe hardere til verks :rolleyes: Til helgen vil jeg få en kaldluftslange fra fangeren og inn i luftfilteret. Siter - 1997 Nissan Primera GT - x 1995 Nissan Primera lx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
primerasri Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 hvis du tenker på pris på king dragon filter vet jeg ikke, ligger vel fra 700-800 og oppover tenker jeg, du kan spørre prim3ra her eller på nccn forumet, han har samma brukernavn der også, han er den eneste jeg vet om som har king dragon filter, diskuteres filter på nccn forumet også akkurat nå, her er tråden: http://www.nccn.no/forum/viewtopic.php?t=439 (pent vello :)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Hvis du skal kjøpa Supersprint potta, så anbefaler jeg deg å kjøpe den på felgimport, slik som primerasri sier. Jeg kjøpte min via felgimport, siden det er her den er rimeligest. Pris på Mekonomen var 3500. Tror jeg gav 2600,- eller noe i den duren :watchout Jeg har et Ractive Superflow luftfilter i tillegg, til kr 400,- på Mekonomen. Så det er vel noe mer lyd enn originalt, men den effekten på dette tror jeg er oppskrytt, hvertfall ikke merkbart. Nå er det jo snakk om en 1,6 l også, så en må nok gå noe hardere til verks :rolleyes: Til helgen vil jeg få en kaldluftslange fra fangeren og inn i luftfilteret. ja effekt har jeg nok av i 242 min, godt over 350hk, (skal bremses) men nok om d, d jeg er ute etter på Primeran min er lyd, så hvordan er LYDEN på supersprint? du hadde ikke gidda å ta opp enn lyd sbut? :P enn annen tanke var å bytte resten av eksosen til 2.5" å bytte til race kat, så super sprint på enen, ville vell funke greit? Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTPrimeraGT Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 når det gjelder effektannlegg er det vel bare supersprint som har noe som passer rett på bilen, så vidt jeg husker hadde vel denne potta factory sound, altså att du ikke får noe råere lyd, men bare litt mer effekt og bedre utseende da selvfølgelig, uannsett så er det bare den bakerste potten og ikke helt fram til motoren. Fint potter i utlandet da..men!! Har en kjenning som hadde en primera med et stort king dragon filter på, det laget skikkelig god fin lyd, kan anbefalte det..effekten du henter ut av å bytte filter er vel minimal.. og ja, bilen har originalt 102 hk.. er ikkje noe factory sound nei..! har selv Supersprint på min Primera eGT og skal love deg det høres.. :) skikkelig grom lyd. om det samme gjelder hatchback 1.6 vet eg ikke.. Siter _/1994 Primera e GT\_ KN,Supersprint,chip Dvd,PS2,Rockford 230V,TV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Vello Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 er ikkje noe factory sound nei..! har selv Supersprint på min Primera eGT og skal love deg det høres.. :) skikkelig grom lyd. om det samme gjelder hatchback 1.6 vet eg ikke.. Det samme gjelder ikke på 1,6 sedan hvertfall..Noe mer lyd er det, men sikkert mer i en 2.0 GT :rolleyes: tosk: Jeg har ikke mulighet for å ta opp noe lyd ennå, men kanskje GTPrimeraGT kan gjøre det på sin? Siter - 1997 Nissan Primera GT - x 1995 Nissan Primera lx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 kn har filter til stort sett alt av primera. jeg har det på min. går vel ikke en dag uten en komentear på lyden i bilen... koster en del da. bestilte på jarhe kosta 1500 kr. verdt hver eneste krone . effekt= minimal. men man merker det litt på at turtallet øker raskere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
primerasri Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 dette med factory sound hadde jeg lest her på primera forumet tidliger, synes det var merkelig selv, uannsett regner jeg med dere med supersprint vet dette bedre enn meg :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P11GT Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Ikke vær redd for å kjøpe Supersprint folkens. Har selv det på min P11 GT, sammen med kon filter og det er akkuratt passe lyd (ikke noe factory sound hvertfall), men samtidig så er det ikke så mye lyd at det er ubehagelig å kjøre med:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 kn har filter til stort sett alt av primera. jeg har det på min. går vel ikke en dag uten en komentear på lyden i bilen... koster en del da. bestilte på jarhe kosta 1500 kr. verdt hver eneste krone . effekt= minimal. men man merker det litt på at turtallet øker raskere. bilde av filteret ditt? Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg