Gå til innhold

Kjøpt meg E30 318.. -83

Ranger emnet


keirn

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
Originally posted by Bmw345

Har sjøl en E30 med 745i turbo motor. Bilen er levert sånn originalt fra Hartge Motorsport. det er 325i bremser på den, og alt er jo godkjent. Det vil da si at bremsene tåler 252hk, og ikke 220hk som noen skriver. Men det er litt jobb da.... må få tak i overganger til motorfestene. Resten finner du ut hvis du ikke er helt grønn. Motoren er forøvrig Veldig lett å trimme. en chip så har du 400hk og 500nm i den!!! chippen koster 6000kr.

 

Såsåså.. Kompisen min portet toppen, og monterte STOR turbo og datasprut på 745 motoren sin, og regnet ut ca 450hk han da.. Så 400hk med kun chip, hørtes litt mye ut :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bmw345

Motoren er forøvrig Veldig lett å trimme. en chip så har du 400hk og 500nm i den!!! chippen koster 6000kr.

 

Får nok ikke så mye effekt med kun chip. En plass mellom 300-350 tror jeg stemmer bedre. 500 Nm kan nok stemme .:cool:

 

Kanskje det er bare er meg, men jeg synes nå 350hk er ganske mye i en personbil. Tror kanskje det er litt lett å bli "effektblind" i disse Ruud racing, dalbøg, Quicksilver, osv osv tider.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting også, Skal man bruke org.sprut, må man vel bruke automat kassa også. Motronic`en styrer vel kickdown osv i kassa. Blir vel nødprogram hvis den ikke får kontakt med kassa...

 

Og som vi alle vet, så suger automat! :D

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bmw345

Du får vente å se på rudskogen i sommer. Tror du blir rimelig overbevist der ja!!

 

Neppe. Hvordan kan jeg vite at det ikke er gjort noe mere enn chipping.

 

Jeg sier ikke at det ikke går an å ta ut over 400hk av en slik motor, for det vet jeg går. Jeg har kjørt bilen Ola snakker om i en post litt lenger oppe. Jeg tror 450hk med portet topp, balansert bunndel, electromotive tenning og innsprøytning, oppgradert turbo som laddet noe over 1 bar m.m. er mere realistisk enn 400hk med kun chip og 0,8bar.....

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvis man sitter der med 600 hester i en E30.. hvordan får man da forsikret den? Dette har jeg lurt mye på egentlig.. Vil noen forsikre en modifisert bil?

 

Blir bilen godkjent som en M3 og blir forsikret som en M3?

[o] 1992 Toyota MR2 GTI

[x] 1990 Toyota MR2 GTI

[x] 1986 Ford Escort 1.4

[x] 1988 BMW 320i

[x] 1985 Suzuki SJ413JX

[x] 1993 BMW 318i

[x] 1981 Volkswagen Golf 1.1 Formel E(conomy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår