Gå til innhold

Trimming for de ekstreme

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Galskapen lenge leve her et et eksempel som setter oss vanlige motortrimmere i skyggen bambam Turbo,presse,høykomp eller lystgass er for pingler :cocain:

 

Historien er som følger

Noen synes at bilen går for dårlig i sin orginale utførelse,og trimmer motoren på forsjellige måter for å få større effekt.Men disse "gå fortere"inngrepene kommer i skyggen av en historie fra Arizona USA-som er desverre sann.

Desverre måtte denne historien settes sammen av Arizona Highway Patrol,siden "motortrimmeren"ikke overlevde testen.

Politiet ble tilkalt til et åsted der det virket som om det hadde skjedd en flyulykke.Hvis en skulle dømme av hagen med metallbiter nedenfor en fjellvegg var det snakk om en ulykke med et lite privatfly.Det viste seg imidlertid å være restene av en 1967 Chevrolet Impala.

Etter en god del rettsmedisinske undersøkelser og detektivarbeid hadde politiet til slutt funnet alle delene i puslespillet.

Eieren av Impalaen hadde fått fatt på en rakettmotor med fast brennstoff av samme typen som bla.blir brukt på militærflyet Hercules for og kunne ta av tungt lastet på korte rullebaner.

Denne rakett motoren hadde han festet til taket på bilen og reist en lang rett strekning på motorveien.Så fyrte han av rakettmotoren.

Politiet regnet ut at han gjorde dette ca 6 km fra krasj stedet,dette fant de ut pga brennmerker i asfalten fra rakettmotoren.I følge US Air Force vil en slik rakettmotor få full effekt etter ca.5 sek,og gi Impalaen en fart på ca.550 km/t.

Rakettmotoren vil fortsette å brenne i 25 sek.til.Bilføreren,som på dette tidspunktet er pilot,vil oppleve G-krefter som vaneligvis er forbeholdt F-16 piloter-og hadde sansyneligvis svimt av.

Før han svimte av hadde han imidlertid klart å holde bilen på veien i ca.4 km,og bremset.Dette kunne politiet fastslå fordi det lå bremsedeler sammen med dekkrester og hjuloppheng på veien.

Dette hadde imideligtid ingen betydning for kjøreegenskapene til Chevrolet'n siden den hadde "tatt av" på dette tidspunktet.Bilen fløy ytterligere 2 km før den traff en fjellvegg 40 meter oner bakken og etterlot seg et 1 meter dypt krater i fjellveggen.

Politiet antar at farten var ca.650 km/t når den traff fjellveggen.

 

Så dette setter all annen trimming i et visst perspektiv

 

 

:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår