Gå til innhold

120mm senk og 9x16.. Skal jeg bare glemme det?

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Senkesettet vil ikke være raceland pga det ikke går så lavt. Kommer til å sette over Formel k settet fra Shitboxen.. Dette er bare en videre føring av DeeLuxe sin skam senk og 9/10x14 med like mye senk. Jeg driter i kjøre komfort i dette tilfellet, its all for the show..

Men jeg er faktsik veldig fornøyd med raceland settet mitt. Syntest bilen er VELDIG digg å kjøre med det settet.. Skal teste shitboxen med sommerfelgene for å sjekke om det er like digg

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull golfen som det snakkes om her hadde golf1 hjulbuer som var flytter betraktilig opp fremme.....

Jeg har kjørt med 9x 16" felger en del år .. ( ikke nå lenger )

Tror ikke det er mulig noe serlig over 80 senk uten å begynne å modifisere hjulbuene meget sterkt.

På den første jeg hadde klippet jeg bort ganske mye stål . ( men brukte ikke g60 - men vanlige utbyggere for å få felgene til å se like ekstreme ut som de er. De forsvinner jo helt bak g60 utbyggere ) Denne var senket 60/40 - og det subbet over alt. Etter å ha klippet bort det som gikk fylte jeg opp demperene med bumperstops og kjørte uten fjæring. ( anbefales ikke )

gikk litt bedre på g60 syncro en - den hadde justerbart k&w understell - men når jeg fikk den var den betraktlig mye lavere en gl en .. den var nok senket rundt 80 mm ... Der var innerskermene fremme fjernet og kanten valset opp bak.

Altså - det har en del å si hvilken bil det er - du er avhengig av mest mulig stabilt understell. Om du går for dette ville jeg brukte et skikkelig justerbart sett fra feks k&w - samt byttet alle foringer til bedre typer. OG sørget for å ha kraftige krenkningshammere/ stabelisator stag.

Da vil jeg tro at du vet å modifisere krafig i hjulbuene og bruke felger med et25 ( og 5 mm spacere bak) skal kunne senke den nermere 100mm..

Jeg mener det er mye bedre å bruke et25 felger en et15 som de fleste bruker da det er på utsiden problemene dukker opp... et25 går ikke klar bakaksel - men det fikser du med 5 mm spacer og alikevel har du en felg som står 5 mm lenger inne en et15...

Men vil heller se 8 eller helst 8,5 x 17" felger på en golf2 - som er senktet nok til at de blir pent ... 9x16" er jo snart vanligere en stål felger ...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker vanskelig det her gitt hehe. Jeg har nok ikke tilstrekkelig med kunnskap til å modifisere bilen så mye som tidligere nevnt. Kanskje jeg vatter opp et sett med 9x14 fra Tøsland.. Men 9x16 hadde vært rått. Time will show hva jeg finner på.. Men det er ingen her som har bilder med tilsvarende ??

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er bare å glemme 120 mm senk om du ikke skal heise hjulbuer eller gjøre noe annet drastisk.. Greit med G-60 utbyggere og max oppkappa skjermer under dem, men blir nok ikke bra nok plass.. Vil tippe du klarer å senke optill 100mm MAX med 9*16.. Jeg hadde ca 80mm senk og bra oppkappa skjermer, men det subba godt..

En annen ting å passe litt på er rammevange og drivaksel.. Var faktisk merke i drivaksel og rammevange etter jeg kjørte med noen smalere 16" felger og litt mere senk.. Da lå bilen nesten på bakken da.. :)

Her er 80+- senk.. Enda bittelitt plass, men da skal man ha stivt senkesett..

DSC01254smmmallll.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider