Gå til innhold

DYnabel forsterker

Ranger emnet

hc_TK

Anbefalte innlegg

Lurer bare på om noen har erfaring med "high end" forsterkeren fra dynabel?

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/dynabel/newsdet401.htm Er litt nysgjerrig på hordan den er, og i hva den kan sammelignes med.

bf2502-brosjyre-1000-web.jpg

Vet ikke hvilke forsterkere den kan sammenlignes med, men jeg har hørt lille broren til den. Og den syns jeg var sinsykt kraftig til prisen, og vil helt klart mene at dette er kraft for lite penger.

Jeg testa på Boston PRO 3 veis som skal tåle nesten 200W RMS, og den forsterkeren fikk 6" til å butte før jeg hørte forvrengninger. (Hadde 6" i 7L lukka kasse)

Syns det var veldig fin klang også.

Denne du nevner er enda kraftigere og nå til kun 3 000,- nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JESUS Kristiansen og resten av gjengen..!!

HVA er meninga med å quote et innlegg med masse bilder som første person som svarer på tråden..? :hammer

Dette er ikke noe angrep på deg tOFFY, jeg synes det er bra du tar deg tid til å svare på tråden.

Men har sett det så manger ganger i det siste, at dette var "dråpen som fikk begeret til å renne over". hmmmmmmmmm

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA er meninga med å quote et innlegg med masse bilder som første person som svarer på tråden..? :hammer

Dette er ikke noe angrep på deg tOFFY, jeg synes det er bra du tar deg tid til å svare på tråden.

Men har sett det så manger ganger i det siste, at dette var "dråpen som fikk begeret til å renne over". hmmmmmmmmm

*kremofftopickremt*

men kan i grunnen være enig..

Vet ikke hvilke forsterkere den kan sammenlignes med, men jeg har hørt lille broren til den. Og den syns jeg var sinsykt kraftig til prisen, og vil helt klart mene at dette er kraft for lite penger. Jeg testa på Boston PRO 3 veis som skal tåle nesten 200W RMS, og den forsterkeren fikk 6" til å butte før jeg hørte forvrengninger. (Hadde 6" i 7L lukka kasse) Syns det var veldig fin klang også. Denne du nevner er enda kraftigere og nå til kun 3 000,- nesten.

Nå har vel ikke lillebroren til denne noe serlig med denne å gjøre, annet enn at begge er fra eltek. de kjøper jo bare opp produkter fra østen og setter navnet sitt på dem.

Men at "halvlillebroren" duger for den prisen, tviler jeg ikke på... Ingen som har erfaring med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvertfall at de har slitt med mye støy i disse forsterkerne og ikke hørt at de har klart å løse problemet. Men til den tilbudsprisen så det sikkert ikke no dårlig kjøp, men derimot til full pris så finnes det mye annet som er bedre:)

Det er vel mulig å få låne med seg en ut i bilen å teste den hvis du tar turen inn til Eltek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvertfall at de har slitt med mye støy i disse forsterkerne og ikke hørt at de har klart å løse problemet. Men til den tilbudsprisen så det sikkert ikke no dårlig kjøp, men derimot til full pris så finnes det mye annet som er bedre:)

Det er vel mulig å få låne med seg en ut i bilen å teste den hvis du tar turen inn til Eltek?

Hmm...regner med at det er BF1702 dere snakker om..

Tommy kjørte (6 stk av) disse forsterkerene med solid kabling fra Supra, og han fikk "0" støy i konkuranse sammenheng.

Men...trådstarter snkker om BF2502, og den har jeg ikke hørt noe om. Tommy kjørte forøvrig med (6 stk) slike i sist oppsett. Det er Tommy Andersen jeg refererer til.

Igrunn fristende de som selges her på kjøp/salg siden. 2500.- = halv pris m'm

Men ellers ville jeg valgt BF1702. Hvertfall til frontsett. Funka visst bra sammen med reference settet til Seas Lotus. Uten at jeg skal si så mye mer...ikke hørt så mye på dette oppsettet.

MEN det må uansett være et bra kjøp med DEN prisen!!! :w00t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...regner med at det er BF1702 dere snakker om..

Tommy kjørte (6 stk av) disse forsterkerene med solid kabling fra Supra, og han fikk "0" støy i konkuranse sammenheng.

Men...trådstarter snkker om BF2502, og den har jeg ikke hørt noe om. Tommy kjørte forøvrig med (6 stk) slike i sist oppsett. Det er Tommy Andersen jeg refererer til.

Igrunn fristende de som selges her på kjøp/salg siden. 2500.- = halv pris m'm

Men ellers ville jeg valgt BF1702. Hvertfall til frontsett. Funka visst bra sammen med reference settet til Seas Lotus. Uten at jeg skal si så mye mer...ikke hørt så mye på dette oppsettet.

MEN det må uansett være et bra kjøp med DEN prisen!!! :w00t

Hvis du er imponert over hans støyforhold i bilen så kanskje du skal ta en prat med han å høre hvordan han har oppnådd det...sier ikke mer...

Men nå er de hvertfall billige og sikkert verdt å teste ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er imponert over hans støyforhold i bilen så kanskje du skal ta en prat med han å høre hvordan han har oppnådd det...sier ikke mer...

Har ikke tenkt til å kjøpe den. Er bare nysgjerrig egentlig på hvordan den er siden de skryter sånn av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eHH!!!

Helt enig med deg, irriterer meg over slikt selv................ Og så gjør jeg det samme selv damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal visst være mye bedre enn BF1702 på alle områder..

Kommer til å ta inn noen til den prisen...

Har hatt en på lager i butikken tidligere, den har jeg solgt, men har ikke hørt noe tilbakemelding på den...

Når den er mye bedre enn BF1702, og ligger på nesten samme pris, så burde det jo være et bra kjøp... :???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hellothere imponer og imponert...bare etter tallenes tale...du er visst ikke helt fornøyd med Dynabel du og du har helt sikkert dine grunner...har ikke hørt så mye på det, men hørt mye bra om det. Har selv kjøpt 2 10" dynabel, men elektronikken blir visst Rockford. Dem leverer hvertfall nok strøm. Har også den teorien at du får det du betaler for...derfor vil jeg helst ikke kjøpe billigst mulig nytt! Hørtes det teit ut??? Hva synes dere om det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal visst være mye bedre enn BF1702 på alle områder..

Kommer til å ta inn noen til den prisen...

Har hatt en på lager i butikken tidligere, den har jeg solgt, men har ikke hørt noe tilbakemelding på den...

Når den er mye bedre enn BF1702, og ligger på nesten samme pris, så burde det jo være et bra kjøp... :???:

det er en merkelig skurrelyd i disse... spes på piano.. ikke støy ellers..

ubrukelig spør du meg.. prøv emma plata på spor 7 så hører du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en merkelig skurrelyd i disse... spes på piano.. ikke støy ellers..

ubrukelig spør du meg.. prøv emma plata på spor 7 så hører du..

modulerings støy?.... m'm lurer på hva er frekvensen til switch transistorene? siden det er så få av de? :biker

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider