Gå til innhold

DYnabel forsterker

Ranger emnet

hc_TK

Anbefalte innlegg

det er en merkelig skurrelyd i disse... spes på piano.. ikke støy ellers..

ubrukelig spør du meg.. prøv emma plata på spor 7 så hører du..

Litt off topic jeg nå, men det med piano er merkelige greier.

Det finnes ikke et instrument som avslører dårlige høyttalere/elektronikk på samme måte.

Det er noe med overtonestrukturen som gjør at øret lett vil oppfatte eventuelle avvik.

Kan for moro skyld nevne at et grand konsertflygel kan oppnå 115 db på 3 meters avstand, noen som sa at de hadde høyttalere med god dynamikk hjemme? :thumb

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic jeg nå, men det med piano er merkelige greier......

Det er noe med overtonestrukturen som gjør at øret lett vil oppfatte eventuelle avvik.....

Mvh

Dag Johansen

derfor er KVALITETEN på power supply viktig, da den frekvensen som switcher transistorene ikke skal være en kilde for modulering av overtoner/undertoner i audio område... og som du påpeker så en "kraftig" dynamikk utladning krever større frekvens på sw transistoren og igjen den må overføres av toroid transformatorene, eneste er om den frekvensen er for høy så kan den fort overstige metninsgområde for transformatorene... færre transistorer krever høyere frekvens...osv... men nok OT :iconsm

tror nok den vil fungere bra om du belaster den med normale impedanser og ikke noe under 2hms ved stereo bruk og ikke under 4 ohms ved brokobling! :thumb ellers har du vel vanlig garanti på den om det skulle være "mye støy", ellers kan jeg "fingre den litt" hvis ingenting hjelper... :D

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic jeg nå, men det med piano er merkelige greier.

Det finnes ikke et instrument som avslører dårlige høyttalere/elektronikk på samme måte.

Det er noe med overtonestrukturen som gjør at øret lett vil oppfatte eventuelle avvik.

Kan for moro skyld nevne at et grand konsertflygel kan oppnå 115 db på 3 meters avstand, noen som sa at de hadde høyttalere med god dynamikk hjemme? :thumb

Mvh

Dag Johansen

Veldig riktig:) piano er spoookey:) har flere eksempler der på systemer som egentlig låter veldig bra, men som faller totalt sammen når man spiller piano med mye dynamikk:) men der det ikke faller gjennom spiller det desto heftigere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en merkelig skurrelyd i disse... spes på piano.. ikke støy ellers..

ubrukelig spør du meg.. prøv emma plata på spor 7 så hører du..

så det er ampene som gjør den "ulyden" ja? har lurt litt på det der,mange konk.biler som har den ulyden på spor 7,skal ikke nevne merker som står i de bilene,men det er seriøse merker affall...skremmende.... :dj

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er ampene som gjør den "ulyden" ja? har lurt litt på det der,mange konk.biler som har den ulyden på spor 7,skal ikke nevne merker som står i de bilene,men det er seriøse merker affall...skremmende.... :dj

det kan være andre ting en ampene også, men i de tilfeller jeg har hørt det så har det vært det, å ja, desverre noen litt for seriøse merker ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider