Kakemnstr Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Jau, da knakk det fine lange røret som går inn i potta. Knekken er akkurat på møtestedet mellom det lange røret som kommer fra motorrommet og den runde fine potta. For dere som har skikkelig pailing og gjort dette før er det sikkert en enkel sak, men jeg har aldri vært borti dette før. Noen som orker å forklare meg hvordan i huleste det er enklest å ordne dette? Lage en skøyt, eller dra på høggern å hente nytt? Akkurat nå står potta festet med en jalla-mekk som får alle andre jalla-mekk til å se ut som en perfekt verkstedsjobb. Skjemmes litt av å si det, men den er faktisk festet med en do-rull og aliminiumstape :thumb Uansett, må på jobb i morra, og ikke sikkert jeg får tid til å ordne det før på søndag, og jalla-mekken ryker sikkert med en gang jeg kommer ut oppkjørselen i morra. Er det farlig å kjøre sånn (røret bare henger) ? høres jo ut som 3 harlyer som ruser motoren samtidig når jeg akkselererer... takk for svar Siter -1987 Volvo 340 (skrapet, angrer nå) -1987 Volvo 245 (hærjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 do-rull og varme er vel ikke noe gått sammen vel? Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pana Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 kraftig rørleggertape fungerer midlertidlig:) Siter 07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack 65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18 x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE Selger: B28E kam (ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 du får jo komplett nytt eksosanlegg på biltema for under 1000lappen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 du får jo komplett nytt eksosanlegg på biltema for under 1000lappen Kjøp nytt, er ikke vits å smi sammen to dårlige anlegg til et enda dårligere......Trust me....Iknow. Been there, done that.. HA HA HA Det koster jo bare 5 fulle søplesekker med tomflasker....rundt regna selvfølgelig Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 patent bånd kan funke! evt stikk på høggern og finn makan del, men det holder sikkert ikke lenge det heller. Er resten av eksos anlegget i bra stand ? i såfall ville jeg kjøpt bare delen som knakk ny og brukt resten videre. Mista selv eksosen her om dagen. delte seg rett etter downpipen. fikk hengt det opp med litt ståltråd til jeg kom hjem. Kjekt og ha stål tråd og litt verktøy når du kjører volvo! ikke minst gaffa! Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xcetera Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Nytt sett på biltema koster vell rundt 600 kroner. dette er et halvsett det vil si at man ikke får med det lange røret som går fra manifold til første potta, men man får et fint anlegg med god passform om man kjøper derifra. finn deg ei grav så er det gjort på ganske kort tid å fikse dette, men husk å ta med deg hammer og meisel ;) *edit*Tror kanskje jeg gjorde en liten slurv når jeg leste dette? forstår jeg riktig at det er det lange røret fra motoren som har knekkt? eller skjøten på potta? Siter http://www.teamreloud.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kakemnstr Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Kjøper ikke mye nytt nej... Fikk med ei potte og enderør når jeg kjøpte bilen, satser på å kutte litt i enderøret (ikke som jeg får bruk for det uansett) og lage en skøyt som jeg fester med sånner luringer jeg mistenker at kalles patentband. Noen tilbakemeldinger på dette ? Er snakk om en delvis midlertidlig løsning, må holde over vinteren iaffal! takk for svar Siter -1987 Volvo 340 (skrapet, angrer nå) -1987 Volvo 245 (hærjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åsert Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 enderør er tøys, mista mitt i en sving og kjørte over det :( Siter Volvo for life . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xcetera Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Du gjør så klart som du vil men deter ikke akurat den aller største innvesteringen å kjøpe den ene biten som er ødelagt. Har du noen bilden av den patenten du har brukt nå eller ? Siter http://www.teamreloud.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 har 2 komplette brukte annlegg som du kunne fått mot henting. men du bor jo litt langt unna Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kakemnstr Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 hehe er klar over at det ikke er den mest vanntette løsningen, men må få gjort noe med det så snart som mulig siden jeg er avhengig av bil. Prøvde meg med gaffa-tape i dag, men det holdt ikke lenge. hadde vært mye enklere hvis jeg hadde en ordentlig plass å mekke på. garasjen er ca. 2.10m brei, og da sier det seg selv at det blir trangt å mekke. og det er ikke akkurat ideelt å ligge halvveis under bilen når den kun står på en vanlig jekk. ska vell få det til etter hvert! men spør igjen, farlig å kjøre slik ? høres virkelig grusomt ut, men kjøreegenskapene er de samme... Siter -1987 Volvo 340 (skrapet, angrer nå) -1987 Volvo 245 (hærjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 hva med og jekke opp bilen og legge sommerdekka dine under feks forhjulet, og så jekke opp og gjøre samme bak. Du BØR ha noe mere enn bare jekken. Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kakemnstr Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 har prøvd å pakke sommerdekka under, men bilen er så senket at selv om jekken er tynet er det ikke plass til ett dekk under der babyhmm? uansett, fikk pakka inn en skøyt i går kveld, og har skaffet noen eksosrørklemmer og en artig rød tape fra shell som heter "eksosfix" elno. så satser på at jeg får ordnet dette i løpet av kvelden Siter -1987 Volvo 340 (skrapet, angrer nå) -1987 Volvo 245 (hærjebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 da legger du en trekloss eller no oppå jekken da vettu, så løfter den litt høyere. Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg