volvo264 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 då har eg endeli fått kjøpt inn en go klassiker av volvo.. volvo 164 70mod nettopp passert 300000km. bilen er mørkeraud i lakken, men blei dårli lakkert for 20-25år siden, so klar lakken har flaknet av fleire plasser.. forge eiger kjøpte bilen i 1974-1975 og har hatt bilen heilt framm til 05.11.2005. da han kjøpte bilen hadde den rullet 80000km.. siste 10åra har bilen ikkje vert i bruk. og for ett år siden vart motor å gir tatt ut for overhaling, men ingenting blei gjort utenom å demontere girkassa.. er også stolt for å vere den 4. eigarenpå bilen:D men no står bilen godt plassert uttafor huset. motor å gir har blitt montert i karoseriet ijenn for å prøve ut bilen.. motoren går ikkje heilt slik den skal, dårli olje trykk og forgassarane bør overhales. girkassa bør også få en overhaling. interiøret er også ganske slitt.. motor: orginal B30A motor med 4trins kasse. interiør: alt orginalt med raude skinn seter. ogsåen gammal kasett speler som er god som ny :) understell: dønn orginal, høg og gode fjærer planer motor: orginal motoren skal delevis orverhales å lakkeres. blir heilt orginal. har deler frå ein B30E motor som skal byggeså trimmes med tiden. k-kam,plana topp,muligens porta,grenrør,heimesveisa 3" eksos,letta svinghjul,letta ventil lyftera osv. håper på 200hk++ understell: senkesett,stivere dempere,sperre/diff. også nåken gode gammle alufelger bilen blir lakker i samme orginal fargen ijenn. og bilen blir mest mulig orginal i utsenet. var orgså veldig heldig med rusten på bilen. må bytte en hjulbrønn og litt sveising heilt nederst på begge hjulbuane.. slenger ut ett par bilder slik bilen såg ut 1-2 veker før ej henta bilen.. tar også ett par bilder av slik bilen ser ut den dag i dag i mårgå Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 ser ut som et bra utgangspunkt, hadde gjort seg med ei bakplate ifra en 73-74 modell, åsså smekka på gamle 264 baklykter. kan jeg spørre om hvor mye du betalte for den? Og et tips, hvis det ikke er servo på den, så monter det, du vil ikke angre for å si d sånn. monterte 164servo på 145'en min, ble en helt annen bil å kjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 ser ut som et bra utgangspunkt, hadde gjort seg med ei bakplate ifra en 73-74 modell, åsså smekka på gamle 264 baklykter. kan jeg spørre om hvor mye du betalte for den? Og et tips, hvis det ikke er servo på den, så monter det, du vil ikke angre for å si d sånn. monterte 164servo på 145'en min, ble en helt annen bil å kjøre jauda..bra å fin bil ja..neis kan nesten ikkje bygge om bilen, verdt mest orginal:P muli de blir en bil til seinare, som skal trikses å fikses på:P ga 13 store for den=) jau servo skal på, kjørte litt med bilen i dag. aldri kjørt nåke som var so tong på rattet før. hehe Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 har vert ute i dag å gjort reine forgassarane. plukket ned å vaska å blåst reint. bilen jikk litt bedre, men fjusker litt på lavt turtal enda. gir bånn gass å den brumma litt å so fyke den av gåre :D tok ett par bilde også, litt mørkt men går bra også litt overflate rust som må bearbeides litt på.. satser på å kjøpe nye plugger å plugg ledninger, olje og olje filter. å håper bilen bli litt bedre då :D Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 164 er nyydlige biler.. bare gjør alt skikkelig så blir den bra ;) Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 164 er nyydlige biler.. bare gjør alt skikkelig så blir den bra ;) jess... bilen skal jerast i stand å få skilter på... bejynder fyrst i motor rommet å går bakover. bilen blir vell ikkje lakkert før over vinteren en gong Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Hvor fikk du tak i de chroma lykteringene? Ser dem sitter på det ene bildet men ikke det andre. Disse er helt umulige og få tak i nesten. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 ser meget bra ut, sitter selv å "drømmer" om en 164, men vil helst ha en med "fæstluk"(soltak) og b30e, palnene er vel egentlig klare, sort metallik, alle lister og slikt crom, jpmk18 8,5 og skamsenk. ser for meg din med skamsenk og jp, hadde kommet til å blitt heftig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Kjempe fin bil du har der, virker som den er havnet i rette hender også :) , lykke til med den , og hold oss oppdatert ;) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Hvor fikk du tak i de chroma lykteringene? Ser dem sitter på det ene bildet men ikke det andre. Disse er helt umulige og få tak i nesten. Lykte ringane e mine cheers Har ditta der pluss et sett til og dem so står på eine 164a mi. har 2 sett som er strøkne! :wave Volvo 164 :thumb Michael: en liten skrap i lykte ringane å du vil få til sendt giro på 200 kr kvar veke i 10 år. DO THE MATH :hammer Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 ser meget bra ut, sitter selv å "drømmer" om en 164, men vil helst ha en med "fæstluk"(soltak) og b30e, palnene er vel egentlig klare, sort metallik, alle lister og slikt crom, jpmk18 8,5 og skamsenk. ser for meg din med skamsenk og jp, hadde kommet til å blitt heftig Har alt bortsett frå dem helvetes JP felgane :ex_machin mørke blå metalic :tannløs Må til sverige å handle :biker Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Er en fyr i nærheten som har pussa opp en 164... Ganske nøye, han har hatt av taket og alle skjermene ;) Samme farge som din, kan se om jeg får tatt noen bilder av den, hvis den står ute enda.. Pene biler 164! På med 3 doble webere\dellorto, og kjøp klippekort på en oljeplattform :D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet November 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Hvor fikk du tak i de chroma lykteringene? Ser dem sitter på det ene bildet men ikke det andre. Disse er helt umulige og få tak i nesten. hehe, nei er i grunnen en kompis sine. han har 2-3 biler i deler snart.. men skulle kansje bytte dei med han=) Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet November 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 ser meget bra ut, sitter selv å "drømmer" om en 164, men vil helst ha en med "fæstluk"(soltak) og b30e, palnene er vel egentlig klare, sort metallik, alle lister og slikt crom, jpmk18 8,5 og skamsenk. ser for meg din med skamsenk og jp, hadde kommet til å blitt heftig du har vertfall rette planane i sikte :D Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet November 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Kjempe fin bil du har der, virker som den er havnet i rette hender også :) , lykke til med den , og hold oss oppdatert ;) jauda. ska ta godt vare på gliset mitt=) ska oppdatere so godt ej kan :D Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg