Gå til innhold

Min volvo 164 70mod

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

då har eg endeli fått kjøpt inn en go klassiker av volvo..

volvo 164 70mod nettopp passert 300000km. bilen er mørkeraud i lakken, men blei dårli lakkert for 20-25år siden, so klar lakken har flaknet av fleire plasser..

forge eiger kjøpte bilen i 1974-1975 og har hatt bilen heilt framm til 05.11.2005. da han kjøpte bilen hadde den rullet 80000km..

siste 10åra har bilen ikkje vert i bruk. og for ett år siden vart motor å gir tatt ut for overhaling, men ingenting blei gjort utenom å demontere girkassa..

er også stolt for å vere den 4. eigarenpå bilen:D

men no står bilen godt plassert uttafor huset. motor å gir har blitt montert i karoseriet ijenn for å prøve ut bilen..

motoren går ikkje heilt slik den skal, dårli olje trykk og forgassarane bør overhales. girkassa bør også få en overhaling.

interiøret er også ganske slitt..

motor:

orginal B30A motor med 4trins kasse.

interiør:

alt orginalt med raude skinn seter. ogsåen gammal kasett speler som er god som ny :)

understell:

dønn orginal, høg og gode fjærer

planer

motor:

orginal motoren skal delevis orverhales å lakkeres. blir heilt orginal.

har deler frå ein B30E motor som skal byggeså trimmes med tiden.

k-kam,plana topp,muligens porta,grenrør,heimesveisa 3" eksos,letta svinghjul,letta ventil lyftera osv. håper på 200hk++

understell:

senkesett,stivere dempere,sperre/diff. også nåken gode gammle alufelger

bilen blir lakker i samme orginal fargen ijenn. og bilen blir mest mulig orginal i utsenet.

var orgså veldig heldig med rusten på bilen. må bytte en hjulbrønn og litt sveising heilt nederst på begge hjulbuane..

slenger ut ett par bilder slik bilen såg ut 1-2 veker før ej henta bilen..

tar også ett par bilder av slik bilen ser ut den dag i dag i mårgå

P2110021.JPG

P2110024.JPG

P2110028.JPG

P2110030.JPG

P2110022.JPG

P2110023.JPG

P2110031.JPG

P2110032.JPG

P2110033.JPG

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser ut som et bra utgangspunkt, hadde gjort seg med ei bakplate ifra en 73-74 modell, åsså smekka på gamle 264 baklykter. kan jeg spørre om hvor mye du betalte for den? Og et tips, hvis det ikke er servo på den, så monter det, du vil ikke angre for å si d sånn. monterte 164servo på 145'en min, ble en helt annen bil å kjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som et bra utgangspunkt, hadde gjort seg med ei bakplate ifra en 73-74 modell, åsså smekka på gamle 264 baklykter. kan jeg spørre om hvor mye du betalte for den? Og et tips, hvis det ikke er servo på den, så monter det, du vil ikke angre for å si d sånn. monterte 164servo på 145'en min, ble en helt annen bil å kjøre

jauda..bra å fin bil ja..neis kan nesten ikkje bygge om bilen, verdt mest orginal:P muli de blir en bil til seinare, som skal trikses å fikses på:P

ga 13 store for den=) jau servo skal på, kjørte litt med bilen i dag. aldri kjørt nåke som var so tong på rattet før. hehe

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vert ute i dag å gjort reine forgassarane. plukket ned å vaska å blåst reint. bilen jikk litt bedre, men fjusker litt på lavt turtal enda. gir bånn gass å den brumma litt å so fyke den av gåre :D

tok ett par bilde også, litt mørkt men går bra

P2250035.JPG

P2250036.JPG

P2250037.JPG

P2250038.JPG

P2250045.JPG

P2250046.JPG

P2250042.JPG

P2250043.JPG

P2250044.JPG

P2250039.JPG

P2250040.JPG

også litt overflate rust som må bearbeides litt på..

satser på å kjøpe nye plugger å plugg ledninger, olje og olje filter. å håper bilen bli litt bedre då :D

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du tak i de chroma lykteringene? Ser dem sitter på det ene bildet men ikke det andre. Disse er helt umulige og få tak i nesten.

Lykte ringane e mine cheers

Har ditta der pluss et sett til og dem so står på eine 164a mi. har 2 sett som er strøkne! :wave

Volvo 164 :thumb

Michael: en liten skrap i lykte ringane å du vil få til sendt giro på 200 kr kvar veke i 10 år.

DO THE MATH :hammer

Volvo 164 e bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser meget bra ut, sitter selv å "drømmer" om en 164, men vil helst ha en med "fæstluk"(soltak) og b30e, palnene er vel egentlig klare, sort metallik, alle lister og slikt crom, jpmk18 8,5 og skamsenk. ser for meg din med skamsenk og jp, hadde kommet til å blitt heftig

Har alt bortsett frå dem helvetes JP felgane :ex_machin

mørke blå metalic :tannløs

Må til sverige å handle :biker

Volvo 164 e bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en fyr i nærheten som har pussa opp en 164... Ganske nøye, han har hatt av taket og alle skjermene ;) Samme farge som din, kan se om jeg får tatt noen bilder av den, hvis den står ute enda.. Pene biler 164! På med 3 doble webere\dellorto, og kjøp klippekort på en oljeplattform :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser meget bra ut, sitter selv å "drømmer" om en 164, men vil helst ha en med "fæstluk"(soltak) og b30e, palnene er vel egentlig klare, sort metallik, alle lister og slikt crom, jpmk18 8,5 og skamsenk. ser for meg din med skamsenk og jp, hadde kommet til å blitt heftig

du har vertfall rette planane i sikte :D

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider