Gå til innhold

Min volvo 164 70mod

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jeg ser bare hvite ruter med røde kryss i stedet for bilder i den siste posten.

Åkke som, mitt generelle råd er: Hold 164en tilnærmet original i utseendet. Etter mitt syn vil det meste av mer moderne elementer forkludre den forholdsvis "rene stilen" på en slik bil.

Har lyst til å kjøpe en 164 selv en gang - etter hvert. Men jeg har av en eller grunn for meg at det skal være en noe nyere modell - de ser for øvrig ut til å være sjeldnere enn de eldre. Det ble nok mer rust på modeller fra rundt 1974.

Er det noe fornuftig man kan gjøre for å dempe forbruket på en 164? Av de originale variasjonene er selvfølgelig E-motor og manuelt gir med overdrive å foretrekke.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg bildene. Den ser slett ikke dårlig ut og kan nok bli skikkelig fin. "Tøffe" felger f eks av typen du har på bakhjulene er stilbrudd på en slik bil. Bruk en mer "konservativ" type, evt originale. Unngå også annet "dill". Gjør bilen strøken, og den vil kunne bli et smykke i en hvilken som helst Volvo-samling. :)

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda..håper på bilen skal bli bra.

utsene på bilen blir som du ser på bilda. bare nylakert osv..

likte godt dei felgane bake på den ja. har nettopp skaffet meg 4 slike felget til. so da har eg 8 stk :D

men er bare 6 brukelige av dei 8.

går seint frammover med den bilen, har 2 andre biler eg holder på med for tiden, so 164a vill stå på vente liste til midten/slutten av sommaren før den skal i garasja å fikses..

alt av 100,200,700,900 felger skal passe overens, alt av volvo felger innen den typa passer vertfall på 164a hitt til vertfall :D hehe

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider