Gå til innhold

Polering av motor deler (56k warning):)

Ranger emnet

Joastarlet

Anbefalte innlegg

Jeg fikk pluteslig for meg i går kveld att jeg skulle polere litt, jeg begynte seint og ga meg ikke før klokka var 00:30, da hadde jeg fått av insuget.

Rett etter jeg slutta på skolen i dag var det hjem å pusse og polere:

Har ingen bilder fra før jeg begynte i dag, men har ett fra i sommer.

internett123.jpg

Det som var mest dritt, var att forigje eier selfølgelig hadde lakert den før, så møkka sitter nestene som lim noen steder..:S

nette63.jpg

Der har jeg pussa ned en god del

nette67.jpg

Undersiden

nette73.jpg

Poleres det utover

nette68.jpg

Auto sol er tingen:)

nette70.jpg

Her ser du det begynner og bli litt blankere, kan jo værtfall speile noe der:)

nette1.jpg

Det var det jeg rakk for i dag, mere jobbing blr det vel på torsdag tipper jeg..

Ett problem jeg lurer på er som følgende:

IMG_3766.jpg

Det blir sånn "porer", er det noen som har oppstått under støpinga? att aluminiumen har kokt? Går det ikke ann å få bort du hulla? syntes bare det kommer nye... damndamn

MVH

Joachim

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort lignende med en del aluminium. pusser med slipepapir gradvis opp til 1000 korn(evt luftverktøy med pusseskive/svamp), synes ikke autosol er det beste til slikt egentlig, blir fortere stygt igjen og må jobbe mer for å få det strøkent.

fikk tak i noen blokker med polerpasta på ekeberg en gang, bruker salisalskive (tøyfiller sydd sammen) på drill og polerer i vei, er du nøye med forarbeidet får du det helt som speil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha bra resultat må du pusse med sandpapir først. Begynn på rundt 400 og gå oppover. Så tar du å polerer når innsuget har blitt glatt og uten nupper\porer.

okej takk, jeg er langt fra ferdig, ville bare se litt hvordan det ble;)

takk for tipset:)

Morro :)

Så ut som motorrommet kan trenge en liten shinings :)

Ja det stemmer.. Driver å lager med sånn motorstativ på skolen, sånn att jeg får tatt ut motoren og har ett sted og henge den yodude

har gjort lignende med en del aluminium. pusser med slipepapir gradvis opp til 1000 korn(evt luftverktøy med pusseskive/svamp), synes ikke autosol er det beste til slikt egentlig, blir fortere stygt igjen og må jobbe mer for å få det strøkent.

fikk tak i noen blokker med polerpasta på ekeberg en gang, bruker salisalskive (tøyfiller sydd sammen) på drill og polerer i vei, er du nøye med forarbeidet får du det helt som speil.

Problemet er det å få itak i sånn polerpasta, vet ikke hvor man for kjøpt det..

var på Sauer & Sohn (Sig Sauer) i tyskland forigje uke i forbindelse med CNC dering, De hadde sånn polerpasta. skal si våpene der ble blanske og fine:)

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har etter noe erfaring ( ikke bil, men andre gjenstander ) kommet opp med en god "oppskrift" for velykket polering/sliping av gjenstander av metall

1

Start med en ganske grov sandpapir. Alt fra 160 - 200. Med dette sandpapiret sliper du ned alle "groper" og andre artifacts som sitter under overflaten. Husk: Jo mere du pusser i den tidlige fasen, jo mindre slit blir det senere.

2.

Nå er det dags for litt finere. Jeg ville ha tatt 200-400-800 og avsluttet med 1000.

3.

Som siste del av pussingen sliper du et 1000 papir mot et annet 1000 papir MANGE GANGER. Slip forsiktig over mange ganger på gjenstanden til du får et ønsket resultat.

4.

Poler med autosol, og deretter :drive2

Dere får ikke signaturen min.. jeg er altfor famous sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få se hvordan resutatet ble da? :D

joda her jobba litt i dag, men polering tar tid;)

Tok ingen bilder idag siden kameraet ikke var lada.. vet ikke helt når jeg rekker neste om gang, har bursdag på mandag... tente jo det skulle feires;)

kan fortelle att jeg omsider fikk bort de værste porene.. skulle bare hatt litt mindre rondell.. sånn att jeg kunne grov slipa litt i kriker og kroker:)

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Noen av oss er så heldige at man har jobbet mye fra man har vært ung og dermed har penger. Andre sliter seg ut ved å få penger fra andre; ikke at dét nødvendigvis er saken her.

jo, det er egentlig sånn saken er. men har lånt litt penger av fattern også.

Var isteden for å kjøpe lett sykkel, så valgte jeg og LÅNE penger av han. (ja jeg understreker det pga. jeg er lei av folk som tror jeg får bilen)

mvh

Joachim

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke han har tollet den inn.

Om han ikke bruker den, og bare jobber og shiner den til han blir 18 får han jo flere år i bruksfradrag til registreringen, og slikt sparer man mange tusen kroner på.

Men klart, om den er i (gate)bruk så håper jeg for guds skyld den er registrert og forsikret :p

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, det er egentlig sånn saken er. men har lånt litt penger av fattern også.

Var isteden for å kjøpe lett sykkel, så valgte jeg og LÅNE penger av han. (ja jeg understreker det pga. jeg er lei av folk som tror jeg får bilen)

mvh

Joachim

Er ingenting i veien med å låne penger av foresatte - 0% rente jo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider