Gå til innhold

vamp dc-12" mål ++

Ranger emnet

PrOxY

Anbefalte innlegg

Vamp dc-12"

Denne bassen satte ny rekord i db drag racing i alta,

tilfelgigsvis ingen som vet måla LxBxD på dette elementet.

skjønner, jeg skal bygge en kasse før jeg får elementene og må vite hvor dyp den er slik at den passer... jeg kan max ut med en dybde på 25cm, er dette nok?

max høyde på 40 cm, dette budre gå greit, og max lengde er 80-90cm dette er nok i hauevis, for å gjøre langt til kort så mener jeg er det nok med 25 cm i dybde?

mvh krister

(noen som lurer så er adressa her til elementene http://www.boomboom.no/index.php?act=viewProd&productId=41 )

Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler

Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler

Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du har rett antall liter så spiller det ingen rolle hvilken form eller mål kabinettet har!

På boomboom sin side står det følgende:

"Ca 45 til 50 liter portet kasse 1 stk 4" port a ca 35 cm lang.

Kasse for 2 stk 86 liter samme kammer 2x4" porter a 35 til 40 cm"

Jeg er dog litt uenig med lengden på den kassen med 2 porter, men bygg deg en kasse og PRØV!

Alt for mange er redde for å prøve og feile. Ta en sjangs og bruk erfaringene til å bygge en bedre egnet kasse til akkurat DIN bil.

Lykke til med bygget!

Jeg vil si meg enig med EQ at det finnes nok bedre basser som holder en høyere kvalitet både lydmessig og konstruksjonsmessig enn den dc-12-bassen du har.

Ta deg en tur til en butikk og HØR på forskjellige elementer. Da vil du finne ut en god del om mange forskjellige produkter og produsenter.

Det finnes mye jalla ute på markedet og det finnes en del bra...

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du har rett antall liter så spiller det ingen rolle hvilken form eller mål kabinettet har!

jo det gjør faktisk det... jeg kan maks ha 40 i høyde og 25 i bredde og 80-90 i lengde... jeg fant ut at elementet hadde en dybde på 14cm, er det nok med 11 cm mellomrom som tilsvarer en dybde på 25cm ?

jeg spurte de om hvor mange liter kassa må/bør være på lukket, men tar evigheter før jeg får svar... reflekskasse er jo 45-50 liter, hvis lukket blir på 30-35 er jo det ikke plass til elementet, hehe... men hadde vært fint om noen hadde visst hva du bør ha på lukket med dette elementet :thumb

jeg tenkte å bortskjemme meg på 18 årsdagen min (24.nov) med et lite anlegg... skriver hvordan det funker etter jeg har montert det... ( hvis jeg kjøper det da som jeg regner med)

mhv krister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spurte de om hvor mange liter kassa må/bør være på lukket, men tar evigheter før jeg får svar... reflekskasse er jo 45-50 liter, hvis lukket blir på 30-35 er jo det ikke plass til elementet, hehe... men hadde vært fint om noen hadde visst hva du bør ha på lukket med dette elementet

Men ring ham da så får du raskt svar .

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå!!

Jeg kjører 2 stk dc-12 i 84 liters porta kasse(2x27cm,porter)

Spiller som fy... Mere db-kasse!

Annbefaler at du tester i samme volum og med tett kasse, penere lyd, men et sinnsykt trykk damndamn

thanks kjører på 45x40x25cm da :P 45 liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test det først, så kan du minske kassa litt hvis du vil ha forandring på lyden!

mindre liter utgir = ?

større utgir =?

høres logisk ut at med mere liter at ded blir mørkrere bass, men vettsje heilt. forklar kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har bygget kasse til Vamp'en min, etter å ha gjort beregninger i WinISD.

Etter hva jeg ser, er 57-65 liters kasse, tunet til 35 Hz det beste alternativet om du vil ha linjær lyd fra kassen. I bilen, derimot: Tar man "transfer function" i beregningen, noe jeg glemte ved den første porten, er det bedre å tune til 40Hz - bilen vil korrigere for dippen under 40Hz, i større eller moderat grad (avhenger av bil). Har bestilt port til dette nå! :)

Min bil og mine ører kommer hvertfall til å trives med dette, tror jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den høyttaleren er IKKE egnet til lukket kasse! Har testet!

Null dypbass, mann. Seriøst, IKKE anbefalt!!!

får man ikke dyp bass av stor kasse med reflex røyr da?

mindre kasse gir bedre kvalitet, men spiller lavere .. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider