Gå til innhold

alternativ åpning av bakluke

Ranger emnet

aka_stian

Anbefalte innlegg

Aner ikke hvor jeg skal legge denne tråden men håper den ikke har havnet helt feil.

Har planer om å cleane bakluken på bilen. Men må jo selfølgelig være i stand til å åpne den igjen. Lurer på hvilke systemer som fungerer med henhold til åpning. Har sett noe greier som folk henger på nøkkelringer og bare trykker på en knapp så åpner luken seg. Har mer lyst til å lage en løsning hvor jeg kan trykke på en knapp på dashbord for at luken skal åpnes.

Regner med at montering skal gå fint. Men hva består disse settene av? De fleste er vel universalsett som skal gå ann å montere på de fleste biler?

Om noen som har gjort dette kunne lagt igjen et ord hadde jeg vært takknemlig for det.

Linker til produkter blir også meget høyt verdsatt da jeg ikke vet helt hvor jeg skal lete enda.

Aner ikke engang hva slike sett kalles :( :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig der finnes noen universalsett for dette, det kjenner jeg ikke til. Men mange biler har jo elektrisk utløser på bagasjeluken, og bensinlokket. Da er det som regel en elektromagnet(solonoide) som trekker i en utløser på mekanismen. Jeg tok bare en slik en fra en gammel bil(du finner sikkert mye på skrapern) og tilpasset denne til låsemekanismen på min. Den kan så kobles til en utløserknapp på dash'en, eller til en egen kanal på alarmen, som jeg har gjort. Da får jeg åpnet bagasjeluka med fjærnkontrollen..:-)

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg cleana bakluka på en Golf 1 en gang, brukte jeg ganske enkelt viskermotoren som var i bakluka fra før! Husker ikke akkurat hvordan, men mener å huske at jeg bare snudde litt på den og bøyde til arma litt, slik at den løste ut låsen når jeg dytta frem viskerhendelen på rattstamma...

Billig og enkelt :thumb

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider