goLd^- Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 ja da har jeg blitt neste mann i rekka som må bytte hjullager tror jeg kommer en fin flymaskin lyd fra hjula bak (iallefall venstre side, tror jeg må slutte med brekking og herjing på sommerføre med yokohama dekk :D ) lyden øker i høyre sving og minsker i venstre (eller motsatt, husker ikke helt akkurat nå, ellers er det en konstant flymaskinlyd som irriterer ræva av meg og mine passasjerer... så langt har løsning vært -> opp med volumet... så etter som jeg har forstått tyder dette på elendige hjullagre, noen som vet hvordan man skifter hjullager, mye jobb og tidkrevende? har tromler bak på min -91 80 2.0 e (er en 92 utgave, bare så det er nevnt) på forhånd takk :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Har byttet disse på min gamle 80 med tromler bak, og det var det null problem. Av med hjulet, senterkappa og løsne på mutteren der. Så tar du av selve trommelen og banker ut de to ringene fra trommlen med en stang av noe slag, (dette var den verste delen, mye styr, bannskap og makt må til) og banker på plass de nye. Resten er bare å sette på plass. Husk å smøre godt inn med grease. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet November 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 takk takk, da veit jeg det, kikka på hjullager hos biltema, kosta ikke mange kronene (129,- per side) så da kjøper jeg de hos larvik motor for 50-100 kr mer, med ordentlig kvalitet (håper jeg, siden de er i bilmekonomen kjeden) får ta å smelle kjerra opp på bukken en av de nærmeste dagene da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Lagrene som selges av Biltema er SKF-lager, altså beste kvalitet! Lagrene må ikke smøres inn med grease, de må pakkes HELT fulle av grease. Etterpå strammes mutteren til det ikke er noe slark i hjulet + pittelitt til 1/10 omdr eller noe sånt. Hjulet skal ikke bli tyngre å rotere, da har du strammet for mye! Kjør en tur og sjekk/etterstram om nødvendig. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 takk takk, da veit jeg det, kikka på hjullager hos biltema, kosta ikke mange kronene (129,- per side)så da kjøper jeg de hos larvik motor for 50-100 kr mer, med ordentlig kvalitet (håper jeg, siden de er i bilmekonomen kjeden) får ta å smelle kjerra opp på bukken en av de nærmeste dagene da Ja kjøp nye lager, da er det bytta, og man sparer ikke mange kronene. Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finnovefinseth Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Skjønner ikke hvorfor mede hjullagra de har til audi 80 på biltema passer ikke bilen min,heller ikke mora mi sin audi 80 89 mod.. har en audi 80 94 1.9 tdi Tenker da på biltema på alnasenteret.. Noen som har kjøpt lager der og fått det til å passe? Siter Audi A4 1.9 TDI Avant S Line 2003 Husaberg FS 650e 2003 KTM SX 500 2006 2 stroke Mine Cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg