TIMMEY!!!! Skrevet April 21, 2003 Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Har en Passat 98-mod TDI 110 hk. Planlegger å få tunet denne litt, men er ikke helt sikker på hvordan. Om jeg skal velge KCR Powerbox eller en "vanlig" chip. For øyeblikket heller jeg nok mot P'box. Dette fordi den gir en god økning i ytelse(110-140hk og 235-285Nm), til under 5000 kr. Det er nok en del chip'er som gir enda bedre ytelser, men da er nok prisen en del høyere. En annen fordel med P'boxen er at du med den ikke trenger gå inn i styringsenheten. Monteringen skal være så enkel at man kan gjøre det selv. (selv slike nybegynnere som meg :)) Er det ikke slik at man bryter garantien, hvis man går inn i styringsenheten? Lurer derfor på om det er noen som har erfaringer/synspunkter på Powerbox kontra chip? Evt noen anbefalinger? Er det ellers noe poeng å skifte luftfilter, eller gir ikke dette noen særlig effekt på TDI? Siter Det koster å være kar.... :D Så mye styling...så lite penger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet April 21, 2003 Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Originally posted by TIMMEY!!!! Har en Passat 98-mod TDI 110 hk. Er det ikke slik at man bryter garantien, hvis man går inn i styringsenheten? Nå er det vel ikke flust med garantier på en -98 modell heller, tvertimot så tilbyr en del tunere motorgaranti etter tuning hos dem, så jeg er ikke nødvendigvis negativt med et slikt inngrep. "Dieselboksen" er jo selvfølgelig en smule enklere å fjerne om du skulle selge bilen eller bli oppdaget/mistenkt av avgiftsmyndighetene ;) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIMMEY!!!! Skrevet April 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Originally posted by Loppa Nå er det vel ikke flust med garantier på en -98 modell heller, tvertimot så tilbyr en del tunere motorgaranti etter tuning hos dem, så jeg er ikke nødvendigvis negativt med et slikt inngrep. "Dieselboksen" er jo selvfølgelig en smule enklere å fjerne om du skulle selge bilen eller bli oppdaget/mistenkt av avgiftsmyndighetene ;) Nei, er vel kanskje ikke så mange garantier lengre. Men har inntrykk av at chip'er ligger en del høyere i pris...? Siden det også må montering til... Jeg tør ihvertfall ikke begynne å rote i styreenheten selv! :rolleyes: Litt enklere å "avinstallere" boksen ja, om den skal inn til kontroller der slik blir sjekket. Er vel nesten en Plug 'n Drive-enhet... Siter Det koster å være kar.... :D Så mye styling...så lite penger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet April 21, 2003 Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Den boksen sender jo bare masse feilsignaler til ECU (husker ikke helt hvordan, lenge siden jeg har lest om det) og ECU gir signal om å pøse på mer bensin. Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet April 21, 2003 Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Originally posted by funkes Den boksen sender jo bare masse feilsignaler til ECU (husker ikke helt hvordan, lenge siden jeg har lest om det) og ECU gir signal om å pøse på mer bensin. Bilen var vel en '98 Passat TDI, så det er vel ikke store mengder med bensin som pøses inn der :op Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet April 21, 2003 Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Har mere troen på chip enn power box. Det er ikke mange som kan se om du har chippet bilen din heller. Da må di enten åpne ecu boksen eller koble data program på diagnose porten din. Du får mere efekt ved chip og... Eg vile valgt chip. min tdi 90 har chip, funker greit det. http://www.trimchip.com Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet April 21, 2003 Rapporter Share Skrevet April 21, 2003 Originally posted by TIMMEY!!!! Har en Passat 98-mod TDI 110 hk. Planlegger å få tunet denne litt, men er ikke helt sikker på hvordan. Om jeg skal velge KCR Powerbox eller en "vanlig" chip. For øyeblikket heller jeg nok mot P'box. Dette fordi den gir en god økning i ytelse(110-140hk og 235-285Nm), til under 5000 kr. Det er nok en del chip'er som gir enda bedre ytelser, men da er nok prisen en del høyere. En annen fordel med P'boxen er at du med den ikke trenger gå inn i styringsenheten. Monteringen skal være så enkel at man kan gjøre det selv. (selv slike nybegynnere som meg :)) Er det ikke slik at man bryter garantien, hvis man går inn i styringsenheten? Lurer derfor på om det er noen som har erfaringer/synspunkter på Powerbox kontra chip? Evt noen anbefalinger? Er det ellers noe poeng å skifte luftfilter, eller gir ikke dette noen særlig effekt på TDI? Gå for en "remap" av den chipen som står i bilen din fra før, da får du en optimalisert motorstyring som passer til din motor. Jeg har selv hatt to stk. 110TDI, en med "remap", og en med Box. Forskjellen er mye større enn tallene skal ha deg til å tro, den remappede motoren var ekstremt mere aggresiv og på hugget sammenlignet med den med Box, ikke uten grunn har jeg nå solgt min KCR og sparer opp til en ny remap og Turbo Teknikk. Prioriter slik: 1: Remap, max moment, max Hk, tilpasset din motor, lavere forbruk 2: Chip, moment og Hk innen +- av produksjonstoleranser, lavere forbruk 3: Box, raskt og enkelt, økt forbruk Alt. 1. og 2. koster omtrent det samme, alt. 3. er bra hvis du føler for å ta bort tuningen, kcr boksen har en 12V ledning som du kan sette bryter på. Da har du muligheten til å skifte mellom 110 og 140Hk som det passer. Noen bruker både remap/chip og box, har ikke prøvd dette selv men det skal gi ca. 5-10Hk til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIMMEY!!!! Skrevet April 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2003 Originally posted by Orb.Net Gå for en "remap" av den chipen som står i bilen din fra før, da får du en optimalisert motorstyring som passer til din motor. Jeg har selv hatt to stk. 110TDI, en med "remap", og en med Box. Vet du om noen firma som driver med "remap" av slike chip'er? Skiftet du forresten luftfilter på noen av bilene, og var det noe særlig effekt på det? Siter Det koster å være kar.... :D Så mye styling...så lite penger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet April 22, 2003 Rapporter Share Skrevet April 22, 2003 Originally posted by TIMMEY!!!! Vet du om noen firma som driver med "remap" av slike chip'er? Skiftet du forresten luftfilter på noen av bilene, og var det noe særlig effekt på det? Turbo Teknikk v/Trygve Karlsen utenfor Drammen. Kanskje Gundersen Motorsport på Røa å tar slike jobber. Nei, ble ikke anbefalt å skifte hverken filter eller eksos, det er for lite å hente på det, luftmengdemåleren ryker visstnok fortere også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIMMEY!!!! Skrevet April 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2003 Originally posted by Macgyver Har mere troen på chip enn power box. Det er ikke mange som kan se om du har chippet bilen din heller. Da må di enten åpne ecu boksen eller koble data program på diagnose porten din. Du får mere efekt ved chip og... Eg vile valgt chip. min tdi 90 har chip, funker greit det. http://www.trimchip.com Noen som har gode/dårlige erfaringer med chip fra Normantic? Ser den ligger en del høyere i ytelse enn andre chipper jeg har sett, og til en grei pris. Noen som vet om noen bedre? Har forøvrig blitt overbevist om at jeg bør kjøpe chip, så det blir nok det. (så snart feriepengene er innen rekkevidde ;) ) Siter Det koster å være kar.... :D Så mye styling...så lite penger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.