Gå til innhold

Bilen drar skeivt

Ranger emnet

ZtilongZ

Anbefalte innlegg

Hei!

I det siste så har jeg lagt merke til noe med bilen min!

Når jeg kjører, og slipper gassen så drar bilen littegranne mot høyre...

Så gasser jeg igjen, og så "drar" den mer mot venstre igjen...

Det skjer når jeg gasser og slipper gassen litt brått, og ikke jevnt liksom.

Bilen er en 91 mod som ikke har hatt noen problemer med før.

Har også lagt merke til at den "nøkker" litt når jeg skal gire fra 1. til 2. gir også...

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom ikke samtidig med f.eks bytte til vinterdekk el.l.??? På min så river og sliter det i rattet når jeg gir på...drar ofte hardt til ene siden ved pådrag, og skvetter tilbake når jeg slipper gassen. På engelsk kaller de det "torque steer". Hvis du har skjevslitte dekk eller feil i forstilling kan den beskrevne oppførselen tilkjennegi seg ved gass/motorbrems

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom ikke samtidig med f.eks bytte til vinterdekk el.l.??? På min så river og sliter det i rattet når jeg gir på...drar ofte hardt til ene siden ved pådrag, og skvetter tilbake når jeg slipper gassen. På engelsk kaller de det "torque steer". Hvis du har skjevslitte dekk eller feil i forstilling kan den beskrevne oppførselen tilkjennegi seg ved gass/motorbrems

Det har faktisk kommet etter at jeg la om til vinterdekk...

Må sjekke dette!

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter denne, da med unntak av foringene rundt stab.staget.

enig. grunne til at dette skjer er at ve pådrag, så dras bærebroen fremover og gjør forhjulsstillingen for spiss.. så legger den seg tilbake når du går av gassen.. skjekk også forstillingsgeometrien..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider