Mekkern Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Har kjøpt mantaen no å bjyndt å skru. trur eg vil beholde motoren som står i, er en 2.0i, d har vert gjort litt forskjelli md motoren, skifta kam, stivere fjøre, skifta løftara på den. Så den er temmeli kvikk, han som har gjort d, har skifta bakaksling og, så det er fra en B manta, 2.0 liter....står Getrag kasse i dn også..så for 2500,- er bilen verdt pengene! har hatt ut motoren nå, og bjyndt på fronten. måtte omtrent rive av skjermane, der var sikaflex rundt hele kante, og innapå, har det vore sveist en del rust før ser d ut til. må bjynde å skjære t å sveise inn nytt...mn d går bra... Noken som veit om det ska gå an å skru av fronten? den er sveist med meg i allefall... Bilder kjem etter kvart... Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet November 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Sånn Var den, tenkte ej skulle få dn liknande.. Sånn va dn når ej henta dn, ska få oppdatert seinare kor longt ej he komt. Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantapanta Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 rå bil. likker di felgane dine =) Siter Im lucky manta power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 fronten er nok punktsveist på som de fleste andre deler på bilen, det er vel nesten bare skjermene som er skrudde på... rå bil by the way Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Likte den. Ser at det har vært gammel "slede" med to ekstra baklykter, scoop,Cromespoke felger... hehe manglet bare revehalen for å stå til stilen fra 80 tallet. hehe. Bra kjøpt for 2500kr :) . Ikke så ofte en ser Manta A lenger. Skal ikke selge de speilene dine? Du kan få motor i bytte, en og en halv 2,2 motor...? :pimp Eller selger du hele bilen for 3000kr??? hehe Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet November 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Likte den. Ser at det har vært gammel "slede" med to ekstra baklykter, scoop,Cromespoke felger... hehe manglet bare revehalen for å stå til stilen fra 80 tallet. hehe. Bra kjøpt for 2500kr :) . Ikke så ofte en ser Manta A lenger. Skal ikke selge de speilene dine? Du kan få motor i bytte, en og en halv 2,2 motor...? :pimp Eller selger du hele bilen for 3000kr??? hehe hehe, lurer på om ej kansje får md et par ekstra sånne speil..;) har ikkje hatt tida til å hente resten av delene.. tenkte ej skulle ta fleire bilder av bilen slik som den er nå.. Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet November 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 fronten er nok punktsveist på som de fleste andre deler på bilen, det er vel nesten bare skjermene som er skrudde på... rå bil by the way hmm..for ej lure på å skjære av heile fronten på den, den lippa under fronten som går bakover er so å sei vekk.. so dn må ej mest truli lage ny... Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet November 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Likte den. Ser at det har vært gammel "slede" med to ekstra baklykter, scoop,Cromespoke felger... hehe manglet bare revehalen for å stå til stilen fra 80 tallet. hehe. Bra kjøpt for 2500kr :) . Ikke så ofte en ser Manta A lenger. Skal ikke selge de speilene dine? Du kan få motor i bytte, en og en halv 2,2 motor...? :pimp Eller selger du hele bilen for 3000kr??? hehe å forresten, Bilen Blir ikkje solgt før den er ferdi..;) Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet November 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 har ikkje rokke å tatt bilde å sånn, ska sjå om ej fe gjort d iløpe av imorga...;) sombrero Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Blir bra detta. :thumb Si i fra om du trenger motor deler... begynner å bli litt trangt om plassen inne se. (fikk nettopp en 2,0l med kent kam som hadde gått 4løp før den gav seg. skal hente den i morra.. Skal ha kammen :D ...) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Blir bra detta. :thumb Si i fra om du trenger motor deler... begynner å bli litt trangt om plassen inne se. (fikk nettopp en 2,0l med kent kam som hadde gått 4løp før den gav seg. skal hente den i morra.. Skal ha kammen :D ...) Hehe, jah, eg får meg kansje en 2.2i no...so flytta eg bere over toppen min..;) Som har spissare kam, stivare ventilfjøre, mekaniske løftara(orginalt hydrauliske) Skal ut å ta noken bilder no.... So dei kjem ganske kjapt inn.. :thumb dragcar Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet November 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Noken som he trua på turbo prosjekt i denne bilen? 2.2i? med turbo? Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Turbo CIH... hmm. Til hvor mye kroner? Om du vil koste på motor, så tror jeg drturbo (Tommy) hadde et sett med stempler og råder til turbo. Om du vil kjøre lav budsjett turbo for å prøve og feile, så må du få tak i en gammel 1,9s fra før 72. De rådene er smidde. Og burde tåler overladning og en effekt på opp mot 200hk. Det er vel akseptabelt i en gammel Opel? hehe. Ellers så tåler jo 2,4 nokså mye. har ikke hørt om noen som har turbo konvertert denne motoren, men det skal jo gå. Er jo smidde råder og stempler i den. Eller så funker jo B23ET nokså bra. Men som mange før har sagt, volvo i Opel er fy fy... hehe Er det 2,0l topp du har med trim kam? Den blir fin på 2,2 bunn. Det lover jeg deg. Kjører selv nå med 2,0E bunn og velhøvlet 2,0 topp (2mm) og mild kent kam, den går godt (for 2,0 å være), går omtrent likt som den gamle 2,2 før den gav opp, bare at effekten ligger i toppturtallet på denne, og 2,2 gav seg etter 4000rpm. Om du setter 2,0 topp med trim kam på 2,2 bunn så får du en god motor som trekker godt fra bunn av (Nm) og når momentet tar slutt tar hestene over.. Blir billigre og bedre det tror jeg.. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Eg får ikkje til å legge inn bilete.... nokon som kan fortelle meg korleis? og kvar eg ev. kan legge dei ut, å linke til..? Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Noken som veit kar eg får kjøpt nye skjermar til bilen min? uorginale? Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg