jonarv Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Kjempetøff manta! Hva slags farge skal du lakkere denne bilen i? Ville personlig ha gått for en turbomotor fra calibra hvis jeg hadde vurdert turbomotor. Har sett flere som har gjort dette med mantab, men vet ikke om det er vanskeligere i manta a? Bilde tatt fra lånketreff i Mai... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet August 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Kjempetøff manta! Hva slags farge skal du lakkere denne bilen i? Ville personlig ha gått for en turbomotor fra calibra hvis jeg hadde vurdert turbomotor. Har sett flere som har gjort dette med mantab, men vet ikke om det er vanskeligere i manta a? Bilde tatt fra lånketreff i Mai... skal aldri ha calibra(kanblibra) motor i..:iconsm .har bare hørt om folk som har problem med dei motorane... so den står eg over... før ej sette calibra turbo skal ej ha diesel i mantan:P:thumb Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enC|ave Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Har ikkje haurt om nåke spesielle problem me dei motorane, anna en når folk får registerras. Men d e som regel bere når dei ikkje gidde å skifte reg.reim. Men gammale Jøtul e tøft. D ej he ståande i alle Asconaane mine ;) Btw. va på Hareid for ei stond sida å henta mej en. Karl Atle so egde den. Høyre du får omtrent same motoroppsette so ej planlegge. Ka topp du broka? Gassar eller sprut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet August 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Har ikkje haurt om nåke spesielle problem me dei motorane, anna en når folk får registerras.Men d e som regel bere når dei ikkje gidde å skifte reg.reim. Men gammale Jøtul e tøft. D ej he ståande i alle Asconaane mine ;) Btw. va på Hareid for ei stond sida å henta mej en. Karl Atle so egde den. Høyre du får omtrent same motoroppsette so ej planlegge. Ka topp du broka? Gassar eller sprut? på kaffor en motor? 2.2i'en? tenkte ej skulle flytte rett over toppen som eg har på 2.0i en som står i bilen nå...den ska ver fin, so tenkte eg at eg skulle bruke innspruten som eg har på 2.0'en..har hørt at eg kan sette 3L hjerna frå en senator rett på...for å gji litt meir sprut...mn veit ikkje? Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet August 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 vart litt irritert tidligere idag, hadde ut bilen å snudde den, for å sveise restan av rusta på venstresida(mangel på garasjeplass, så må stå på hall8 inn til en vegg) å etter eg hadde jekka dn opp å stabla under md dekk, kom eg på at eg skulle ta bilder..:P sååe, får heller ta masse bilder av jobbinga på venstresida;) har bare denne veka igjen så bjynder eg å jobbe, så no blir det fullt opp til dama sei stopp.. tok bilde av min "Spoileren" min;) Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 beklager at jeg må bryte inn, men kan ikke alle skrive BOKMÅL? Jeg forstår halvparten av det dere skriver. Kunne vært greit for oss andre å lese om dette også. Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 vart rimeli forbanna når eg skulle ha av døra...d endte md at eg slo bolten gjennom døra:P Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 hehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 c20let er nå 10 ganger så gromt som en 2,4 med turbo da!!! hadde gått for c20let..men fetter av meg har en sånn med 280hk og den har blitt straffa i 2 år nå uten no plunder!!!! Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Helgas arbeid.... imorga blir d å få inn buen;) Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 ugg. blir bra dette. har akkurat sveist inn nye indre buer på vectra'n selv. bra ascona'n har gode buer, for så veldig morsomt var det ikke. men kjennes godt å vite at en har tatt det da :thumb Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 ugg. blir bra dette. har akkurat sveist inn nye indre buer på vectra'n selv. bra ascona'n har gode buer, for så veldig morsomt var det ikke. men kjennes godt å vite at en har tatt det da :thumb hehe, jækla mykje arbeid..:P lage ny bit på 10cm i gange..:P går ikkje fort da... mn imorga blir d å få på plass skjermen, å bjynde å sparkle;) så skal eg få på frontskjørte<3 har sånt, "nebb" :D::D::D: så blir d lakkering md boks..:p der som d trengst, så gokjenning...åsså etter vinteren, etter eg har tent litt penga, so blir d heil lakkering=) har slikt nebb: Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 skal aldri ha calibra(kanblibra) motor i..:iconsm .har bare hørt om folk som har problem med dei motorane... so den står eg over... før ej sette calibra turbo skal ej ha diesel i mantan:P:thumb Skal gi deg et tips om å ikke alltid tro på det du hører. CIH er noe gamelt brom, med tilhørende mye dårligere muligheter for effekt uttak pr. liter i forhold til de nyere 16V motorene. Tap av oljetrykk, svetting/lekkasjer, dårlig smøring til rådelager, som igjen fører til rådebank og totalhavari, jallatronic innsprøytning som i mange tilfeller kan bli et stort irritasjonsmoment++ (gjelder seff ikke om du går for gassere, men som igjen har sine bakdeler). Men potensiale for en god holdbar motor er der med de rette og, i mange tilfeller, dyre delene. Har du en C20LET med coscast topp, og som for nok bensin, samt den rette servicen, har du en krute god motor. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkern Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Skal gi deg et tips om å ikke alltid tro på det du hører. CIH er noe gamelt brom, med tilhørende mye dårligere muligheter for effekt uttak pr. liter i forhold til de nyere 16V motorene. Tap av oljetrykk, svetting/lekkasjer, dårlig smøring til rådelager, som igjen fører til rådebank og totalhavari, jallatronic innsprøytning som i mange tilfeller kan bli et stort irritasjonsmoment++ (gjelder seff ikke om du går for gassere, men som igjen har sine bakdeler). Men potensiale for en god holdbar motor er der med de rette og, i mange tilfeller, dyre delene. Har du en C20LET med coscast topp, og som for nok bensin, samt den rette servicen, har du en krute god motor. joaa, mn no gjir ej mj longt i heile bilen.. e dritt eli, få dn på veien å få skilt på...så eg får bruke den...så får vi sjå md lakkering å motor etter vintern... lure på å kjøpe en bil til, noke so enkelt som en volvo...d e so enkelt! lett å skru på, å rusta d so e d bere å bytte dela..fe no ikkje tak i en dritt til min bil.. framskjermane har eg sveisa fast å styr, bare dritt... dritt lei hele greia.. Siter -Volvo 740 TIC, -bruksbil- -1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 http://www.klokkerholm.com/ http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=1544c69aafefad2/shopdata/index.shopscript (dr. manta butikken er stengt til 20.08) http://www.veng.no/ Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg