Gå til innhold

noen tips ang demping

Ranger emnet

lohelle

Anbefalte innlegg

det heter armaflex å er svin dyrt... brukes på rørlegger å ventilasjons kanaler... er selv ventilasjons montor å har lagt sinnsykt mange kvm me slik isolasjon.. sitter som faen... knall til lydisolasjon..

selges steder der du får kjøpt ventilasjons rør.. de som passer best i bil..

Ja, synd det er så dyrt. Men man får som regel litt rabatt hos rørlegger eller blikkenslager på dette.

Fordelen er at den demper veldig godt støy og at den overhode ikke trekker til seg vann. Så liker du denne med skikkelig kontaktlim så kommer det heller ikke vann på baksiden av platene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Håper det passer med et nytt spørsmål her i tråden..

Skal dempe framdørene og sikkert endel i bagsjerommet med BB, men hvorda er det med kondens? Mistenker kondens i dørene og jeg har på koffertlokket

Får jeg problemer med rust om jeg kliner BB mot dette?

Og hvor i bagasjerommet lønner det seg mest å dempe? ville tro det var koffertlokket ? har stoff som dekker alt i bagasjen så blir ikke synlig

Håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. har sett litt feil jeg.. Har ikke sett så hardt på bilde og tekst, og har hele tiden tror at Splen har vært hakket vassere enn MP1.. hehe :hammer..

Men da fikk jeg i alle fall oppklart det jeg lurte på.. blir nok noen matter med Splen i bilen da :) den orginale er som sagt et trekk papir og en rust på fører.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips - sikaflex og 10 x 10mm L-profiler. Lim L-profilene på de største flatene med sikaflexen, da blir panelene mye stivere.

Selv bruker jeg RAAMmat BXT og Ensolite skum i bilen min nå, veldig fornøyd med dette. Kostet ca 3000 for 12m2 BXT og 6m2 med Ensolite inkl frakt og MVA, eneste problemet er at det tok 9 uker før det kom frem

http://www.raammat.com

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

nytt spørsmål :D

To lag med M1 eller ett lag med MP ?

Bare for og ta det jeg kom frem til.

M1 er 1.5mm tykk, to lag blir da 3mm. MP er 3.5mm tykk. Da blir selvsagt ett lag med MP mere "masse" enn to lag M1. MEN når man legger to lag med M1 får man to plater med hver sin metall foile på, Det skulle etter min innbilning bli stivere?

har jeg rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke finn på å legg inn lydfelleplater som suger vann, det skaper bare problemer. De bli liggende våte pga kondens osv. Rørleggere bruker en type skum matte til å isolere vannrør o.l. Den er sort og 13mm tykk og trekker ikke til seg vann. Den isolerer godt og demper mye støy. Jeg har limt sånn i hele bagasjerommet på varebilen vår, limte den utenpå ett lag med dempematter ala BB og det fungerer veldig bra. Bruk vannbasert kontaktlim, det sitter bra og lukter ikke. I personbilen min skal jeg legge to lag dempematte og ett lag skummatte utenpå. Du skal legge mange lag med bare BB før du oppnår samme effekt som med kombinasjonen dempematte og skummatte.
Kan ikke være mer enig;) Har selv dempet bilen min med 2 lag Vibroplast-M1 og Splen3015 og er veldig fornøyd! Løp og kjøp..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

En fin liten bump, men vil bare nevna angående armaflex til isjolasjon, funker knall :)

Akkurat fått detta i bilen min, bytta ut den fæla biltema isolasjonen, å gud hvor jeg merka forskjell :)

Ikke var den dyr heller, 180kr for 0,5x2m

e28 "m535"

x:Husqvarna smr510 vrak :/

x:28 m535 banebil

x:e28 518i og 520i. samt e30 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider